Is het sportonderstel veranderd?

remondepemon

Actief lid
In 2018 kocht ik mijn vorige AW (2018) met sportonderstel en driver selection. Helemaal tevreden over, zeker het gedrag van de vering dat aanpasbaar is. Maar ook het motorvermogen was aanpasbaar. Dus op de snelweg koos ik vaak sportstand waardoor ik iets meer hobbelde maar wel meer vermogen had. In de bebouwde kom koos ik vaak voor de persoonlijk instelbare stand. Daarin koos ik dan meer motor vermogen maar de comfort stand voor het onderstel zodat ik normaal over hobbelige weggetjes kon rijden.

Nu heb ik recent een nieuwe Polo gekocht (2024) ook voorzien van sportonderstel. Echter, ik krijg de indruk dat er helemaal geen extra motorvermogen word gegeven bij het kiezen van de sport stand. Ook mis ik in de persoonlijk instelbare stand de keuze voor de vering van het onderstel. Het lijkt erop dat ik één instelling minder heb dan eerder. Irritant natuurlijk want nu hobbel ik altijd en kan dit dus niet aanpassen.

Heeft iemand ervaringen met het sportonderstel en de driver selection? Misschien wat foto's van jullie instelmogelijkheden om te vergelijken?

VW  Polo AW Highline R-line 95pk 
Heeft dat extra vermogen niet te maken met de aanpassing van de reactie van het gaspedaal? Dat kan je namelijk wel aanpassen, zelfs bij mijn 6C kon dit. Extra vermogen wat je nergens vandaan kan halen kan niet denk ik?!

Volkswagen  Polo 6C 2017 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!