jankende aircopomp

Beste Heren,

Ik denk dat er iets mis is gegaan mbt het posten op deze topic. Ik heb de afgelopen tijd over dit onderwerp blijkbaar in een andere forum topic gepost. Ik snapte al niet waarom dat mijn 1e post in die topic zo vreemd begon zonder uitleg, maar nu snap ik dat die 1e post in dat topic een reactie was op deze forum topic. Ik zal de link pasten van het forum topic waar ik blijkbaar verder ben gegaan met mijn reacties en gevolgen op deze topic.

http://www.mypolo.nl/forum/polo-v-6r/4762-jankend-zoemend-geluid-brandstofpomp.html

Hierin staat dus wat er allemaal nog is gebeurt mbt het irritante helse jankende fluitende geluid die wij allemaal in deze forum topic hebben ervaren!
 
Jup ook ik mag me hier melden. Pomp jankt als een gek als deze hard moet werken en dus niet constant.

Heb zelf de koppeling uit elkaar gehaald en gesmeerd. Dat heeft even geholpen maar dat is nu ook alweer voorbij :(
Toch maar even naar de dealer een nieuwe pomp eisen.

De mijne jankt nu ook, niet constant maar wel behoorlijk irritant :-x
 
De mijne jankt nu ook, niet constant maar wel behoorlijk irritant :-x

Beste Kevin6r,

Ik begrijp je helemaal, het janken heeft ook wel wat met de temperatuur te maken. Met de temp waarden
boven de 15C zoals het nu op het moment is is het janken een HEEL STUk minder bij mij, soms helemaal
niet meer te horen, en op andere momenten weer wel.

Maar! dat betekend dus niet dat het weg is dus gewoon actie op ondernemen!
 
De dealer belde mij vandaag op dat ze de oorzaak van het gejank gevonden hadden. Ik had het regelapparaat vervangen door een exemplaar met zwart display (versie F dacht ik), ze hebben nu de oude unit teruggeplaatst en het gejank zou nu weg zijn. Ik ga het meemaken :)
 
yeah right....... en doornroosje is een man zeker?? Die dealer van jou is maf.

Nou, deze actie was in opdracht van Pon omdat de dealer er ook niet meer uit kwam. Dus dan zou Pon maf zijn ;)
Een mechnisch geluid oplossen door een digitaal regelapparaat te vervangen is wel apart ja. Ik snap het ook niet... maar ik ga vanmiddag eens kritisch luisteren..
 
Ook ik heb de irritante jank van mijn Airco.
Toerenafhankelijk jankt de aircopomp inderdaad. Als ik de airco uitzet is het geluid meteen weg en anders om ook.

Heb ik geen TSI godzijdank, maar nu toch weer rare fratsen in mijn auto die zo te lezen niet echt op te lossen zijn.

Begin een beetje anti Volkswagen te worden merk ik helaas.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Nou, geloof het of niet.. maar bij mij is het geluid nu weg nadat het originele regelapparaat weer in het dashbord geplaatst is.. nu heb ik weer een lelijk blauw schermpje in mijn dash :S. ik wacht nog even af of het geluid terugkomt de airco moet gaan werken.. maar VREEMD is het wel
 
Ook ik heb de irritante jank van mijn Airco.
Toerenafhankelijk jankt de aircopomp inderdaad. Als ik de airco uitzet is het geluid meteen weg en anders om ook.

Heb ik geen TSI godzijdank, maar nu toch weer rare fratsen in mijn auto die zo te lezen niet echt op te lossen zijn.

Begin een beetje anti Volkswagen te worden merk ik helaas.

Ook climatronic?
 
Ik heb gewone airco niks geen automatische regeling. En bij mij jankt het ding alleen als het warm en vochtig is. Nu met al die regen en kou hoor je m heeeel zelden. Maar in Parijs afgelopen week heb ik 1 keer gehad dat ik er gek van werd het leek wel alsof er een straaljager onder de kap zat.
 
Ik heb gewone airco niks geen automatische regeling. En bij mij jankt het ding alleen als het warm en vochtig is. Nu met al die regen en kou hoor je m heeeel zelden. Maar in Parijs afgelopen week heb ik 1 keer gehad dat ik er gek van werd het leek wel alsof er een straaljager onder de kap zat.

Als het warm en vochtig is moet de airco hard werken en wordt de pomp meer belast. Ik zou er als ik jou was mee teruggaan als het warm is en het geluid goed hard klinkt zodat je een mooi voorbeeld hebt voor de dealer.
 
nou, maar weer eens een keer updaten;

na een aantal bezoeken aan de dealer is een tijdje terug ook nog de waterpomp vervangen. waar ik dacht dat de airco herrie maakte, was dit volgens de monteurs de waterpomp. Dus een nieuwe erin, auto mee nemen, en meteen weer terug, want geluid was er nog!

Contact gezocht met Pon, en na heeel lang wachten kwam er eerst een reactie dat er niets aan te doen viel, en een dag later dat er een oplossing was. Een onduidelijk verhaal, maar t kwam er op neer dat ze iets met de leidingen gingen doen waardoor het janken zou afnemen. Dit allemaal net voordat mijn garantie zou aflopen. Meteen verlengde garantie gekocht.
Het geluid was nu inderdaad minder maar nog wel hoorbaar. Dit geaccepteerd onder vermelding dat ik erop terug zou komen bij verergering.
En die is er nu sinds een paar weken weer. Vorige week laten luisteren; weigert dat kreng om het geluid prijs te geven! Sta je ook lekker voor lul.
Gisteren weer laten luisteren waarop de monteur meteen aangaf dat dit niet goed was. Vandaag een telefoontje gehad; vrijdag gaat er (weer) een nieuwe pomp in. Wordt vervolgd....
 
Voor de mijne staat in augustus ook een afspraak om er naar te laten kijken, vind het geluid van een compressor niet erg om naar te luisteren. Maar dan wil ik ook de pk's erbij hebben! :wink:
 
nou, maar weer eens een keer updaten;

na een aantal bezoeken aan de dealer is een tijdje terug ook nog de waterpomp vervangen. waar ik dacht dat de airco herrie maakte, was dit volgens de monteurs de waterpomp. Dus een nieuwe erin, auto mee nemen, en meteen weer terug, want geluid was er nog!

Contact gezocht met Pon, en na heeel lang wachten kwam er eerst een reactie dat er niets aan te doen viel, en een dag later dat er een oplossing was. Een onduidelijk verhaal, maar t kwam er op neer dat ze iets met de leidingen gingen doen waardoor het janken zou afnemen. Dit allemaal net voordat mijn garantie zou aflopen. Meteen verlengde garantie gekocht.
Het geluid was nu inderdaad minder maar nog wel hoorbaar. Dit geaccepteerd onder vermelding dat ik erop terug zou komen bij verergering.
En die is er nu sinds een paar weken weer. Vorige week laten luisteren; weigert dat kreng om het geluid prijs te geven! Sta je ook lekker voor lul.
Gisteren weer laten luisteren waarop de monteur meteen aangaf dat dit niet goed was. Vandaag een telefoontje gehad; vrijdag gaat er (weer) een nieuwe pomp in. Wordt vervolgd....

Hoi, wat moest je betalen voor de verlengde garantie,en bij wie heb jij dat afgesloten en voor welke termijn
 
Hoi, wat moest je betalen voor de verlengde garantie,en bij wie heb jij dat afgesloten en voor welke termijn

afgesloten bij de dealer, voor 2 jaar extra garantie. kosten 409 euries. Die heb ik er nu dus al uit ;)
die verlengde garantie (eigenlijk een soort van verzekering) moet wel afgesloten worden voordat je fabrieksgarantie afloopt.
De dealer heeft er ook folders van;

Volkswagen Zekerheidspolis | vwbank.nl
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!