Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb je een link van deze kabel? Dan kan ik iets meer info zien
Mijn kabel zag er toch iets anders uit. Ik denk dat ik maar 2 aansluitstekkertjes had.
Dit is de link die ik had gevonden op Ebay:
https://www.ebay.de/itm/MATCH-HELIX...nd-Match-DSP/192490376026?hash=item2cd1520b5a
Deze gaat helaas niet passen volgens mij. Zoals in de beschrijving staat is dit voor Helix en Match versterkers. Even gekeken op hun website en de aansluitingen voor hun versterkers zijn verschillend dan die van de versterker die bij je subwoofer zit (ookal is deze ook van Helix, maar waarschijnlijk dus wat vereenvoudigd voor Volkswagen).
Versterker Volkswagen Helix systeem:
![]()
Helix versterkers zelf:
![]()
Voorgestelde kabelset:
![]()
Je ziet dat die 2 stekkertjes links onderaan (4 en 8 pinnen) mooi passen in de aansluiting rechts van de Helix versterker, maar dus niet in die dubbele aansluiting van de VW Helix versterker...
Thanks, ik heb Audiotec Fischer al gemaild met de vraag welke kabel ik nodig heb en of ze hem aan mij kunnen leveren.
Net zelf ook gevonden. Dat gaat deze waarschijnlijk zijn: https://www.audiotec-fischer.de/en/match/adaptors-harnesses/pp-iso-2
Of op ebay (betere foto's waar je ziet dat de stekkertjes wel passen): https://www.ebay.co.uk/itm/Helix-Ma...288338?hash=item467e192712:g:jd4AAOSwzzVbGVUj
Inderdaad wel vervelend. Vroeg me al wat af waarom iemand enkel de woofer zou verkopen
Inbouwen kan je wel zelf doen als je een beetje handig bent. Heb het zelf ook gedaan. Radio uitbouwen, handschoenkastje uitbouwen, dorpel even losklikken en dan proberen 2 kabeltjes uit het stekkertje te duwen (dat was ver uit het meest frustrerende en lastigste)![]()
Dat is inderdaad wel vervelend als je zo aankomt. Maar komt inderdaad wel goed nu we een geschikte kabel hebben gevonden!
De radio bouw je uit door in het midden onder de radio (vlak boven je climatronic) een spateltje te steken en dan klikt dat kadertje errond los. Dan gewoon kadertje lostrekken en zie je 4 schroeven van de radio. Dat is het eigenlijk. Genoeg tutorials op youtube of op het forum hier
Handschoenkastje is dit gewoon opendoen en de 6 zichtbare schroeven losdraaien en dan komt het naar voren allemaal.
Dorpel is ook gewoon spateltje ertussen en alles klikt los.
Het meeste is inderdaad gewoon uittrekken en ergens weer insteken, maar er zijn 2 kabeltjes uit dat stekkerdoosje van 8 pinnen die je moet uitduwen en in een ander stekkerdoosje steken. Dit is wel vervelend want ze hebben weerhaakjes waardoor ze niet naar achteren willen. Zo trekken heeft dus niet veel zin. Je kan best met 2 paperclips die je even recht plooit, proberen die 2 weerhaakjes plat te drukken en dan wat te duwen of trekken. Er bestaan ook speciale tooltjes voor, maar die kosten wel weer wat. €23 geloof ik. Gewoon wat prullen en dan lost het uiteindelijk wel![]()
Oh ja klopt, jij had de discover media niet? Jij hebt dan waarschijnlijk ook het facelift model 6C. Ik heb de niet-facelift 6R.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.