Kijk uit omg Rotterdam dieven gilde aktief.

Kenteken bij deze gemaskeerd, is een persoonsgegeven en valt gewoon onder de privacy wet. Laten we dit stukje discussie verder achterwege en doe met de tip wat je wilt..
Hier wil ik wel even op in gaan. Het valt onder de privacy wet als er direct gegevens van de persoon bij zitten. Dat is niet het geval. Dat men mogelijk op andere manieren deze gegevens kan achterhalen, is niet jouw probleem. Het kenteken op zichzelf valt niet onder de privacy wet. Zou er er n naam of adres bij staan, dan wel....

Het is overigens niet mijn bedoeling daar n discussie over uit te lokken. Die is al gevoerd zo lees ik nu ;).....
Ik ben het eens dat je zoiets niet zomaar moet posten, maar technisch gezien valt t niet onder de privacy wet, dat wat even hetgeen ik wilde benoemen. :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0, 115pk 
  • Leuk
Waarderingen: M.U.Y en Rosinfield
De waarheid ligt in het midden: https://www.security.nl/posting/451508/Is+het+toegestaan+om+kentekens+op+openbare+fora+te+plaatsen?

Arnoud Engelfriet (ICT Jurist):

Een kenteken wordt gezien als een persoonsgegeven, omdat het te herleiden is tot de eigenaar van de auto. Dat je daarvoor langs de RDW moet, is niet relevant. (En soms kan het ook zonder RDW: mensen kunnen een advertentie plaatsen waarin ze met naam en dergelijke hun auto te koop aanbieden.)


Een persoonsgegeven publiceren mag alleen als je dat onder de Wet bescherming persoonsgegevens kunt rechtvaardigen. Toestemming is de meest gehoorde rechtvaardiging, maar die is er in dit geval niet.


In principe kom je dan uit bij de restcategorie van de eigen dringende noodzaak. Je zegt dan, ik kan geen toestemming vragen, ik heb een legitiem belang en daarvoor is het een absolute noodzaak dat ik dit gegeven publiceer, bovendien heb ik zo veel mogelijk rekening gehouden met de privacy van de persoon over wie het gaat.


Het legitiem belang zou hem hier zitten in die discussie, dat is immers een beroep op de vrijheid van meningsuiting. In principe is dat al snel gerechtvaardigd, tenzij de discussie niet meer is dan belachelijk maken en afzeiken zonder enige werkelijke discussie of debat. "Deze auto is een wegmisbruiker" zou ik al net aan de goede kant van de grens vinden zitten, als de beelden dat duidelijk laten zien.


Alleen dat rekening houden met de privacy, wat moet je daar dan mee? Ik denk dat dat er toch al snel op neerkomt dat het nummerbord uitgeblurd moet worden. Dat is immers niet echt nodig voor de discussie over wegen misbruiken of om je mening over de auto te geven, positief of negatief. Natuurlijk, met nummerbord kunnen anderen de auto herkennen, maar hoe relevant is dat?

Is er hier sprake van een legitiem belang en absolute noodzaak? Ik denk het niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Als het publiceren van kentekens niet toegestaan zou zijn volgens de privacywet, kan iemand dan verklaren waarom je in (live) televisie programma's wel leesbare kenteken voorbij ziet komen van mensen die hier nooit toestemming voor hebben gegeven? :)
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 9959
Als het publiceren van kentekens niet toegestaan zou zijn volgens de privacywet, kan iemand dan verklaren waarom je in (live) televisie programma's wel leesbare kenteken voorbij ziet komen van mensen die hier nooit toestemming voor hebben gegeven? :)

Het gaat om de context, als ik jouw kenteken ergens publiceer en erbij zet dat je zojuist ergens ingebroken hebt is dat iets heel anders dan wanneer jouw kenteken toevallig voorbij komt op de achtergrond van mijn Youtube filmpje.

Jij maakt iemand verdacht en plaatste zijn kenteken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI en dov
Het gaat om de context, als ik jouw kenteken ergens publiceer en erbij zet dat je zojuist ergens ingebroken hebt is dat iets heel anders dan wanneer jouw kenteken toevallig voorbij komt op de achtergrond van mijn Youtube filmpje.

Jij maakt iemand verdacht en plaatste zijn kenteken.
Zijn vehaal klinkt ook verdacht. Ik zou hetzelfde posten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!