Hoi allemaal,
Tot mijn verbazing kom ik er net achter dat er koelvloeistof G12+ bestaat en dat deze meer voordelen heeft dan G12.
In mijn Polo gaat G12, zou het mogelijk zijn om in mijn Polo deze te vervangen door G12+?
Ik heb bij mijn oude Polo 2x het koelvloeistof zelf staan verversen en het huisje gedemonteerd en gereinigd. Voor ik het huisje demonteerde zuig ik het uiteraard eerst het oude vloeistof uit met een grote spuit met een slangetje, maar nu besef ik wel dat daardoor nog wel oude koelvloeistof in de leidingen blijft zitten, toch?
Iemand tips hoe je het beste zelf de koelvloeistof volledig kan verversen of heb je hier een brug voor nodig?
Zo lees ik ook dat wanneer je het koelvloeistof ververst hebt, het systeem ontlucht moet worden. Dit heb ik zelf nog niet ervaren, sowieso liet ik de motor na de verversing stationair lopen zonder de dop opgedraaid te hebben van het huis.
Want ik wil eigenlijk binnenkort een collega van mij helpen, hij vroeg net of ik zijn oliepeil wilde controleren. Ik keek verder naar de motor en ik zag dat zijn koelvloeistof bruin is, ik rook aan de dop maar rook niks raars. Ik vertelde mijn collega dat dit kleurtje niet zo hoort te zijn en of het wel eens ververst is, dat weet hij niet want de auto heeft hij nog geen jaar.
Nu wil ik voor hem de koelvloeistof verversen en in de gaten houden of in korte tijd de vloeistof niet weer verkleurd, want dan is er wat anders aan de hand.
Maar ik heb op internet gelezen van de ''doe het zelven'' onder ons dat de motor niet lekker er door kan gaan lopen omdat je het systeem moet gaan ontluchten, maar op welke andere manieren kan je het systeem dan ontluchten? De ontluchting krijg je dan waarschijnlijk alleen door dat je alle leidingen ook leeg gemaakt hebt?
Niet dat hij straks problemen krijgt door mij lol.
Tot mijn verbazing kom ik er net achter dat er koelvloeistof G12+ bestaat en dat deze meer voordelen heeft dan G12.
In mijn Polo gaat G12, zou het mogelijk zijn om in mijn Polo deze te vervangen door G12+?
Ik heb bij mijn oude Polo 2x het koelvloeistof zelf staan verversen en het huisje gedemonteerd en gereinigd. Voor ik het huisje demonteerde zuig ik het uiteraard eerst het oude vloeistof uit met een grote spuit met een slangetje, maar nu besef ik wel dat daardoor nog wel oude koelvloeistof in de leidingen blijft zitten, toch?
Iemand tips hoe je het beste zelf de koelvloeistof volledig kan verversen of heb je hier een brug voor nodig?
Zo lees ik ook dat wanneer je het koelvloeistof ververst hebt, het systeem ontlucht moet worden. Dit heb ik zelf nog niet ervaren, sowieso liet ik de motor na de verversing stationair lopen zonder de dop opgedraaid te hebben van het huis.
Want ik wil eigenlijk binnenkort een collega van mij helpen, hij vroeg net of ik zijn oliepeil wilde controleren. Ik keek verder naar de motor en ik zag dat zijn koelvloeistof bruin is, ik rook aan de dop maar rook niks raars. Ik vertelde mijn collega dat dit kleurtje niet zo hoort te zijn en of het wel eens ververst is, dat weet hij niet want de auto heeft hij nog geen jaar.
Nu wil ik voor hem de koelvloeistof verversen en in de gaten houden of in korte tijd de vloeistof niet weer verkleurd, want dan is er wat anders aan de hand.
Maar ik heb op internet gelezen van de ''doe het zelven'' onder ons dat de motor niet lekker er door kan gaan lopen omdat je het systeem moet gaan ontluchten, maar op welke andere manieren kan je het systeem dan ontluchten? De ontluchting krijg je dan waarschijnlijk alleen door dat je alle leidingen ook leeg gemaakt hebt?
Niet dat hij straks problemen krijgt door mij lol.
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo AW Highline DSG