Kraak bij veren

Ervaren jullie ook dit, of anders? Ik heb er alleen last van met nat weet..


Heb ik ook! Maar de ene keer erger dan de andere keer... zonder dat het dan kouder of warmer is of de auto zwaarder of lichter beladen. Als die echt vol beladen is doet ie wel op ieder hobbeltje en kuiltje in de weg dat geluidje maken.

Maar morgen naar VW voor onderhoud en zal ze vragen of die eens goed ingevet kunnen worden :)
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Heb ik ook! Maar de ene keer erger dan de andere keer... zonder dat het dan kouder of warmer is of de auto zwaarder of lichter beladen. Als die echt vol beladen is doet ie wel op ieder hobbeltje en kuiltje in de weg dat geluidje maken.

Maar morgen naar VW voor onderhoud en zal ze vragen of die eens goed ingevet kunnen worden :)
Ik ben erg benieuwd! Het is super irritant, wat je zegt, geen peil op te trekken hoe of wat.. Ben benieuwd of het invetten helpt !
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Rubbers van de draagarm zijn vervangen.

Ik vond het zelf mee vallen kwa werk.
Echter moet je wel beschikking hebben over een pers en pers stukken.

Mijn gekraak is in ieder geval eindelijk over,
Ik heb de stabilisator rubbers nogmaals vervangen, De vorige keer heb ik ze vervangen maar ik denk dat ik rubbers voor een 19mm stabilisator stang heb gehad ivp een 18 mm.

De rest van de rubbers hadden lichte scheurtjes ect en aangezien ik de rubbers al had heb ik alles maar vervangen.

De draag arm zit met 3 moeren aan het fusee vast en 2 bouten aan het subframe 1 bout hiervan zit met een moer aan de andere kant.

Als mensen dit ook willen vervangen zal ik ze aanraden om gewoon complete draagarmen te vervangen( kosten ook 50 tot 65 euro per stuk)
voor de rubbers was ik incl verzendkosten iets meer als 30 euro kwijt
 
Zelfde hier, afgelopen week bij mijn ex-werkgever een afspraak gemaakt voor de APK.
De VW-partner ligt nogal in een drempelachtig gebied, en dit geluid ook een paar keer mogen ervaren.
Gelijk aangegeven bij het maken van de afspraak. Maar als ik dit zo lees laat ik het wel van de werkorder afhalen en vraag ik of ze de rubbertjes met wat vriendenvet willen insmeren.
 
2011 Volkswagen  Polo  1.6 TDI 140pk Highline (Geëxporteerd) 
De rubbers heb ik al in huis.

ik zal zaterdag kijken of ik het kan vervangen.
als er belangstelling is wil ik wel een how to maken,

Stabilisator rubbers heb ik ook ik twijfel alleen of het de goeie zijn heb voor 18mm stab stang. nu twijfel ik alleen of ik geen 19mm heb...
How-to is altijd top! Zou fijn zijn om erbij te hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Heb ook al veel te lang last van gekraak. Je hoort mij echt hier door de straat rijden.
Vandaag bij een garage even op de brug gezet en het blijken de voorste rubbers te zijn. Links én rechts. Stabilisatierubbers?
Heb geprobeerd om het zelf op plaatjes op te zoeken maar helaas.
Hij zit met de zijkant van het rubber naar de rijrichting toe.

Volgens de dealer kosten ze € 33,- per stuk ex. BTW maar ik geloof het niet helemaal. Hij deed er nogal héél erg vaag over.

Wie kan mij helpen met deze info?

Lees ook weleens dat er mensen zijn die er rubbers van andere modellen in stoppen. Ik ben een hele rustige rijder. Vraag mij af of ik hier een voordeel aan zal hebben. Of ik dat zal merken.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Oke, had ik toch het juiste plaatje gevonden. :)

Dank je Iichel. Ik heb dus totaal vier rubbers nodig?

6Q0407183 heb ik niet kunnen vinden. Kan dat kloppen?
6Q0411314P heb ik kunnen vinden op die afbeelding.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!