yvonne1980
Lid
Gelukkig nog garantie,maar wat kan de oorzaak zijn als deze brandt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit is niet echt een helpende post hè [MENTION=4281]chucknorris[/MENTION];Pak en beet 15.000 redenen, niet te bepalen zonder foutcodes....
Als je goed had gelezen, had je gezien dat TS een diesel heeft....Had ik van de week ook, bleek een kapotte bobine te zijn.
Dit is niet echt een helpende post hè chucknorris ;
Probeer de volgende keer iets als:
Het beste kan je de auto even laten uitlezen, dan kun je meteen zien waar de storing vandaan komt![]()
Hangt er van af wat de storing is natuurlijkTja aan een foutcode kun je niet zien waar de foutzit, het is namelijk de eerste stap in het storing zoek proces![]()
Hangt er van af wat de storing is natuurlijk![]()
Fijn dat het opgelost word!
Er zijn inderdaad verbeterde EGR koelers maar nog steeds niet goed genoeg als je het mij vraagt. Bij mijn 6R is de eerste bij 35.000km kapot gegaan, toen alles onder garantie gerepareerd. Bij 110.000km ging de "verbeterde" EGR koeler helaas ook stuk. Toen had ik geen garantie meer maar door een schappelijke dealer deels onder coulance gerepareerd, was wel uiteindelijk 300 euro kwijt aan arbeidskosten.
Hoe vaker je korte stukjes rijdt en hoe eerder je schakelt, des te sneller de EGR koeler kapot gaat. Als ik me niet vergis geldt dit ook voor veel andere onderdelen op lange termijn. Zelf rij ik vrij veel en ook vrijwel geen korte stukjes. Schakelen doe ik ook niet te snel, moet je ook niet doen met 3 cilinder auto haha. Schakelen wanneer de boordcomputer dat aangeeft bespaar je misschien paar liter diesel mee maar uiteindelijk ben je vaak duurder uit met alle dure reparaties.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.