Mag dit?!

is dat niet je nordic setting?

parking lights on with 12V on terminal 17 (of 15).

voor: stadslicht (kleine w5w lampjes)
achter: achterlichten en kenteken verlichting
Dat lijkt me wel ja, bij mij wel in ieder geval (snel weer uitgezet aangezien mn led drl dan minder fel brandt)

Het klopt inderdaad. Ik heb nu deze instelling uitgezet, en de DRL op mijn bochtenverlichting/mistlampen gezet. Mijn achterlampen zijn nu wel uit in de 0-stand, en dat klopt denk ik niet helemaal, want volgens mij moeten je achterlampen altijd branden wanneer er aan de voorkant enige vorm van verlichting aan staat.

Is dat nog iets wat op een of andere manier te veranderen is? Dus wel de achterlampen aan, maar niet het stadslicht?

Volkswagen  Golf Mk7.5 
Het klopt inderdaad. Ik heb nu deze instelling uitgezet, en de DRL op mijn bochtenverlichting/mistlampen gezet. Mijn achterlampen zijn nu wel uit in de 0-stand, en dat klopt denk ik niet helemaal, want volgens mij moeten je achterlampen altijd branden wanneer er aan de voorkant enige vorm van verlichting aan staat.

Is dat nog iets wat op een of andere manier te veranderen is? Dus wel de achterlampen aan, maar niet het stadslicht?
De achterlichten branden niet mee als je drl aan hebt.
Dit is ook niet mogelijk, behalve met de stadslichten erbij (Nordic instelling).

Ah, ik dacht dat bij het gebruik van DRL/stadslicht/dimlicht vóór, je achterlichten altijd moeten branden. Dit blijkt dus alleen icm stadslicht (en dus ook bij dimlicht) het geval te zijn. Dan weet ik nog wat fijner is nu. Ik kan namelijk de bochtenverlichting als DRL instellen, maar wanneer ik dan een tunnel in rijd zijn mijn achterlampen niet aan. Mm, lastig, lastig.

Volkswagen  Golf Mk7.5 

Mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen? Brandt je stadslicht nog wel?
Ik wil namelijk ook DRL in de mistlampen en dat de rest uit staat op stand 0.

Om het stadslicht uit te zetten op stand 0 van de lichtschakelaar moet je deze aanpassen:

09 Central Electrics > Long Coding > Coding Helper
Byte 12, Bit 0 - parking lights on with 12V on terminal 17 - Uitzetten
Byte 23, Bit 2 - Aanzetten (DRL in je mistlampen)
Byte 23, Bit 3 - Uitzetten (DRL in je koplampen)

2 minuten werk als je het weet :)

Volkswagen  Golf Mk7.5 
Dat is wel zo, maar vind het zelf irritant wanneer andere auto's niet hun achterlichten aan hebben wanneer ze in een tunnel rijden.

Volkswagen  Golf Mk7.5 
Om het stadslicht uit te zetten op stand 0 van de lichtschakelaar moet je deze aanpassen:

09 Central Electrics > Long Coding > Coding Helper

2 minuten werk als je het weet :)

Maar hoe gaat dat dan als op stand 0 ook de dimlichten, achterlichten en de kenteken verlichten brand?
Kan ik het dan ook zo schakelen dat op stand 0 alleen de mistlampen als drl werken?

Dat is dus precies wat ik heb gedaan:

Bij mij was het standaard zo op stand 0

• DRL - In koplamp (gewoon dimlicht + stadslicht)
  • Achterlichten aan
  • Kentekenverlichting aan
  • Dashboardverlichting uit

Met de nieuwe aanpassingen:

• DRL - Mistlampen/Bochtenverlichting
  • Achterlichten uit
  • Kentekenverlichting uit

De verdere lichtstanden blijven zoals ze zijn.

Volkswagen  Golf Mk7.5 
Dat is dus precies wat ik heb gedaan:

Bij mij was het standaard zo op stand 0

• DRL - In koplamp (gewoon dimlicht + stadslicht)
  • Achterlichten aan
  • Kentekenverlichting aan

Met de nieuwe aanpassingen:

• DRL - Mistlampen/Bochtenverlichting
  • Achterlichten uit
  • Kentekenverlichting uit

De verdere lichtstanden blijven zoals ze zijn.
Dit wil ik graag ook doen.
Zou je willen vertellen hoe je dit precies gedaan hebt?

Dit wil ik graag ook doen.
Zou je willen vertellen hoe je dit precies gedaan hebt?
Zoals ik al aangaf zijn dit dan de juiste settings:

VCDS: 09 Central Electrics > Long Coding > Coding Helper

2 minuten werk als je het weet :smile:

Volkswagen  Golf Mk7.5 
Zoals ik al aangaf zijn dit dan de juiste settings:

VCDS: 09 Central Electrics > Long Coding > Coding Helper

2 minuten werk als je het weet :smile:
Thanks! Ik bedoelde meer hoe je DRL in de mistlamp kreeg en de
lichten achter had uitgekregen.

Thanks! Ik bedoelde meer hoe je DRL in de mistlamp kreeg en de
lichten achter had uitgekregen.
Dat is dus precies wat ik daarmee uitleg :) Byte 12 is om de achterlichten uit te zetten (en ook het stadslicht), Byte 23 is dan om de DRL in je mistlampen te krijgen.

Volkswagen  Golf Mk7.5 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!