$martie's 6R 1.6 TDI :: 2010 Volkswagen Polo

Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Chrome strip koffer

Vandaag eindelijk mn chrome strip op de koffer geduwd (ligt al een jaar te wachten :cool: ) en hier het resultaat:

[resize=600:3s1et8us]http://img171.imageshack.us/img171/7583/chromestripkoffer01.jpg[/resize:3s1et8us]

[resize=600:3s1et8us]http://img853.imageshack.us/img853/2871/chromestripkoffer02.jpg[/resize:3s1et8us]

[resize=600:3s1et8us]http://img707.imageshack.us/img707/1739/chromestripkoffer03.jpg[/resize:3s1et8us]

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Chrome strip koffer

Windkracht13 zei:
Geinig, dit vraagt om chrome deurhendels... :mrgreen:

Hmm deurhendels weet ik nog niet (heb ik nog niet over gedacht).. ;)
Had in de toekomst graag mn achteruitkijkspiegels chrome gehad ( mss is het dan wat té?)
Ga dadelijk vragen of iemand de raamlijsten kan photoshoppe, kan het eventueel s proberen..

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Chrome strip koffer

Voorlopig is het wachten op de volgende update tot wanneer de wagen eind deze maand hersteld wordt.. :x
Nadien kan ik een eerste keer langs de spuiter en wordt er een heleboel kleine dingetjes afgewerkt (middenconsole/achtergrond kofferlogo in koetswerkkleur + ??).. Ik zal dan nog een tweede maal terug moeten(voor de gti bumper/dakspoiler), maar dit zal niet voor meteen zijn (toch niet als ik Mvr. Paribas mag geloven :lol: )..
Dit geeft mij natuurlijk tijd en ruimte om na te denken over een paar kleine/goedkope aanpassingen (chrome raamlijsten, remklauwen kleuren)..
Vooral over de remklauwen zit er veel in mn hoofd:

- Spuiten met Motil hittebestendige spuitbus (goedkoop + eenvoudig, maar minder resultaat)
- Powdercoaten (duur + blokken demonteren, maar beste resultaat)
- Brembo remblokken (enkel in zwart te verkrijgen blijkbaar?)
- Brembo look a like remblokken om over de originele blokken te plakken ( goedkoper dan volledige blokken + in kleur en het oogt supervet!!)

Meningen en ervaringen zijn hier mooi op zn plaats Big Grin ;)

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

Misschien een ideetje, voor de kleur, wat dacht je om de kleur paars door te trekken naar je remklauwen?

Dus dezelfde kleur, die je gebruikt heb voor je GTI Grill? Lijkt mij wel aardig, en niet teb opvallend... :mrgreen:
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

Als je het GTI patroon doortrekt, zou je dit idd moeten doen..
Maar ik had al een kleur in gedachte (voor mij is er maar 1 kleur voor remklauwen, zeker nu op zwart) en denk deze te proberen en hopen dat het niet vloekt met het paars van de grill..
Al is de kans klein omdat je de grill en de remblokken niet dikwijls in 1 beeld ziet..
Vind die originele Brembo covers wel nice Big Grin

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

Ben je niet bang, dat het iets "te" gaat worden, met kleuren?
Ook icm. met het chroom waarmee je bezig ben, teveel verschillende kleuren lijkt mij persoonlijk er niet mooier op worden. (Dazzzz mijn mening hoor)

Ik voel weer een photoshoppie aankomen ;)

Je bent wel lekker bezig met je bolide, tof!
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

@Windkracht13

Dat is nu net waar ik goed moet over nadenken en een goed evenwicht moet zoeken :cool: :cool:
Nu is het wel zo dat het paars er eerder "toevallig" is gekomen omdat ik oorspronkelijk de strips chrome wou.. Maar met de originele GTI grill te steken, zag ik dat de kleur (rood) zoveel meer sportiviteit gaf op zwart, en wou ik eerst kleur proberen (simpel spuitbusje) en indien het niet mooi was of ik ben het beu gezien (of zoals nu met de remmen Big Grin ) dan heb ik nog altijd het chrome achter de hand ;).. Dat werkt zeker in de grille en op zwart (elke chrome staat op zwart trouwens), maar idd mag het niet teveel worden (dus raam/deurlijsten, klinken, spiegels,.. :shock: ) en ik zal mij idd moeten inhouden om het strak te houden..
Verder zijn dit ook de enige kleuren die er op komen hoor, veel wordt er niet meer geëxperimenteerd Big Grin Ik ga wel voor het kleurtje op mn remklauwen (weet 100% dat het gelikt is en indien nodig pas ik liever de grill aan dan mn 4 remklauwen ;) )
Ivm de chrome kan het zijn dat enkel de raamlijsten voldoende zijn.. :? :?
Nog veel denk- en photoshopwerk Big Grin

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

die remklauw covers zijn pure waarde vernietiging man, das hetzelfde als een v12 sticker op je auto plakken (beetje overdreven maar ach, vind ik)

ik zou ze gewoon kleuren met lak, als je goed afplakt hoeven de klauwen er niet af en er is best mooi resultaat mee te halen
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

Ik heb ze gewoon met n klein kwastje geverfd met Hamerite(€5,- klein potje).
Niks hoeven af te plakken, gewoon voorzichtig zijn.
Wel goed schoonmaken met bv. remmenreiniger.
Omdat ik n zwarte auto heb, gekozen voor glanzend zwart
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

@skytunecross

Is idd ook een mogelijkheid (mss zelfs de simpelste vanal) al denk ik niet dat je het zo mooi krijgt dan wanneer het gespoten is (zeker als je achteraf nog blanke lak op spuit)..
Vraagje: Motip heeft hittebestendige spuitbussen en speciale spuitbussen voor remklauwen.. Enig verschil??

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

Die remklauwenverf is alleen maar te vinden ofwel in het geel of in het rood. Als je een anderekleur wilt moet je de hittebestendige spuitbussen pakken. Opzich is daar geen verschil tussen denk ik.
Ik heb mijn klauwen + trommels tijdje trug ook gedaan met een bus hittebestendige en het ziet er tot nu toe nog altijd goed uit.
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

IbifaHo, Tnx!!
Dan neem ik zo'n bus voor remklauwen.. ;)
Denk eraan om er achteraf blanke lak (hittebestendig) overheen te spuiten, maar ben niet zeker of dit een meerwaarde is (denk het wel kwa onderhoud)??

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Advies remblokken kleuren

Maak er een foto van als je klaar bent ben benieuwd hoe het oogt denk er zelf ook aan om me remklauwen te doen maar heb helaas achter trommelrem..
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!