$martie's 6R 1.6 TDI :: 2010 Volkswagen Polo

Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remblokken kleuren + Washmitt

Kan iemand mij een foto laten zien van een remklauw zwart gespoten??
Dacht ze zelf rood te gaan maken maar messchien toch maar zwart....
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remblokken kleuren + Washmitt

Smartie86 zei:
skytunecross, En wat mag ik mij daar bij voorstellen??
Weet niet of je ergens foto's van hebt, maar ik kom het graag te weten ;)
Veel ken ik er nog niet van, ik wou dit ff vlug (goedkoop) tussendoor doen in afwachting van de stukken voor de achterkant.. Big Grin
Als ik kijk naar GTI, Porsche, Ferrari,.. denk ik toch egaal, felle en mooi glanzende klauwen te zien, of ben ik mis??

Grtz
Ondanks dat er geen blanke lak overheen zit, glanzen die van mij ook.
Dit komt omdat ik hoogglans gebruikt heb.
Hamerslag-structuur: de naam zegt t al, het is net of er na t verven met de hamer op is geslagen. Je krijgt nl. het effect omdat t lijkt dat er allemaal "putjes"in de verv zitten.
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remblokken kleuren + Washmitt

Zojuist wat rondgekeken.. Nu blijkt dat de structuurverf van hammerite enkel in zwart en grijs te verkrijgen is, dus deze wordt het al zeker niet..
Verder zie ik nergens hittebestendige verf van hammerite dus naar alle waarschijnlijkheid wordt het mn origineel plan met motip remklauw-spuitbus + hittebestendige blanke lank (als dat al bestaat, anders gewone blanke lak?)..
Komende week materiaal in huis halen en afspreken met mn collega om de wagen eens met 4 wielen van grond te krijgen Big Grin ;)
Hij sprak ook om de klauwen te demonteren, maar niet de remleidingen en ze zo te spuiten.. Is dit een haalbaar plan en wat komt er allemaal bij kijken indien je de klauwen toch volledig demonteert?? Zowiezo wat extra werk, maar eventueel financieel (rem-olie??)

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

De beslissing is gevallen:

Motip spuitbus voor remklauwen:
http://winkel.verf24.nl/motip-tuning-li ... 0-ml-p-615
Motip spuitbus hittebestendige blanke lak (650°):
http://winkel.verf24.nl/spuitbus-hitteb ... 50-c-p-383
Dit was het alternatief:
http://winkel.verf24.nl/motip-tuning-li ... -set-p-710

Ik hoop met alles binnen een paar weken aan de slag te kunnen Big Grin
Verder staan de chrome raamlijsten bovenaan de to-do-lijst.. Er is reeds een photoshop-toppic over maar ik wou hier toch ff de shop van PoloDave meegeven:
[resize=600:3ljs1krr]http://img833.imageshack.us/img833/1279/raamlijstenenremklauwen.jpg[/resize:3ljs1krr]

Ziet er toch al smooth uit :cool: :cool:
Volledig rondom heeft mijn voorkeur, maar daar wacht ik nog op een photoshop...

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

haha ben benieuwd hoe dat chrome rondom bij jou zal staan!
ik wilde zelf dat ook gaan doen, maar ik ben dan meer van 't soort persoon dat eerst doet en dan kijkt of 't mooi staat :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Eerst doen, dan denken!! ;)
Deze wijze woorden heb ik hier al meermaals naar mn hoofd geslingerd gekregen Big Grin Big Grin
Ik ga dadelijk het topic nog s opfrissen voor een shopje met chrome volledig rondom.. Dit heeft bij mij de voorkeur, vooral kwa afwerking lijkt mij dit het mooist (maar vrees wel dat dit een pain in the ass kan worden ivm plaatsing) :?
Mss de chinese markt s afschuimen of er eventueel oem chrome raamlijsten van vw te krijgen zijn.. Volgens Citroene was dit bij het vorige model het geval..

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Haha, zo zijn er wat dat betreft veel mensen ;)
maar dat zou wel super mooi zijn als die chinezen daar oem lijsten voor hebben! Big Grin
de enige reden dat ik nog niks heb gekocht of geplakt is puur om het feit dat ik dat spul dan op rubbers moet plakken :roll:
zou 't zonde vinden als die kapot zouden gaan in de komende winter door een simpel sierstripje..
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Waarom zouden ze stuk kunnen gaan?? :?
Wetende dat je ze eenmaal monteert en het zo laat, dus niet meermaals vervangen of veranderen..
Dat dit lastig ging worden, wist ik, maar dat er eventueel iets kon stuk gaan..

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

haha, dat ben ik gewoon, ik ga te gauw van te slechte dingen uit ;)
maargoed, mijn redenatie was dat chrome toch een metaal is en rubber anders reageert op temperatuurschommelingen en dat zou dan heel misschien wel eens kunnen gaan trekken met elkaar.
maar daarom zou 't ook best goed kunnen gaan hoor, ik heb er nog geen ervaring mee, maar dit is zeg maar mijn worst-case scenario Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Gewoonjan, Het klinkt op zich wel logisch, maar of dit degelijk zo ver komt, twijfel ik toch aan..
Al ga ik deze raad tuurlijk niet zomaar bij het afval zetten ;)
Met wat voor strips was je dit van plan??

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

haha jah dat klinken mijn worst-case scenario's wel vaker :lol: maar ook 99 van de 100 keer bleek gewoon dat ik mij onnodig druk had gemaakt Stick Out Tongue
maargoed ik had gewoon een simpele plak strip in gedachten daarvoor ;)
als ik 't nog ga doen, dan waarschijnlijk met dit.
al ga ik daar sowieso nog een rol van bestellen voor een ander ideetje :cool:
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Keuze genoeg zo te zien ;)
KYC had deze op ebay gevonden:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/New-deco ... 3007wt_939

Ga binnenkort al s opmeten hoeveel ik ongeveer nodig heb..
Mn enige twijfel is ivm het gebruiksgemak.. Dit zijn echt repen chrome (metaal) die volgens mij heel moeilijk te plaatsen zijn + jouw theorie van metaal op rubber doet mij denken in de richting om het te wrappen??
Dus de de randen (rubbers) bekleden met chrome folie?? Eventueel de inkepingen in de rubbers opvullen zodat je overal rondom volle raamlijsten hebt (blijft mss cheapy look, maar kan helpen)..

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Net gezien dat die rollen van kunststof zijn en niet echt chrome (metaal) dus binnenhalen die handel!!! Big Grin Big Grin
Moet dan al bij al gemakkelijk te bewerken zijn en je hebt geen materiaalverschil op de rubbers ;)
Enkel de juiste breedte kiezen lijkt mij cruciaal :?
Eens je weet waar alles te kleven is dit met 2 paar semi-handige handen een fluitje van een cent (Handige Harry kan het alleen ook hoor)..

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

ohw serieus?! Big Grin
is dat spul van plastic jah? Big Grin
dat wordt dan idd binnenhalen die handel! :mrgreen:

btw wilde jij dat spul van ebay halen? betaal je wel vet veel meer voor dat spul eh? Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Denk niet dat er veel verschil opzit met die site van jou, die van ebay is een rol van 15m en 3cm breedte :shock: :shock:
Voor beide zijden denk ik niet meer dan 10m nodig te hebben en op gebied van breedte weet ik nog niet wat het aanbod is :?

Grtz
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!