$martie's 6R 1.6 TDI :: 2010 Volkswagen Polo

Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Vandaag de wagen binnen gedaan voor herstelling en meteen de vervangwagen meegekregen: Candy White Audi A1 :cry: (zelfs ik als audi-freak vind m spuug-lelijk)
Ik weet dat Audi dit uitgebracht heeft als concurrentie voor de Polo 6R, maar hij komt nog niet tot aan de zijskirts van de polo ;)
Mss dat ik later even de ramptoerist uithang en er wat foto's van maak Big Grin (lijkt dat ik een speciale versie heb die GTI-like is ingericht)
Maar mijn dag was al goed begonnen toen ik op de parking van de dealer een plaatsje had naast een Audi RS 5 (zwart) met chrome raamlijsten :shock: :shock: Natuurlijk foto van genomen (focus op de raamlijsten):
[resize=600:1us3g5b3]http://img9.imageshack.us/img9/2447/29839125027748497971265.jpg[/resize:1us3g5b3]

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Sinds gisteren dat lelijk kind van een Audi A1 voor mn oprit vandaan en ik was blij om mn polo terug op haar plaats te zien staan Big Grin
Bijna vergeten hoe het voelt om je deur verder te kunnen openen dan 40cm Stick Out Tongue Wat een luxe!!
Verder meteen de focus nog s op de raamlijsten gelegd, om eventueel al een plannetje uit te dokteren.. Even de cruciale punten op een rij:

[resize=600:1a5ch0xc]http://img214.imageshack.us/img214/6365/raamlijsten01.jpg[/resize:1a5ch0xc]

[resize=600:1a5ch0xc]http://img714.imageshack.us/img714/7707/raamlijsten02.jpg[/resize:1a5ch0xc]

[resize=600:1a5ch0xc]http://img23.imageshack.us/img23/1084/raamlijsten03.jpg[/resize:1a5ch0xc]

[resize=600:1a5ch0xc]http://img232.imageshack.us/img232/9538/raamlijsten04.jpg[/resize:1a5ch0xc]

Om dit volledig rondom tot een mooi resultaat te krijgen, lijkt op het eerste zicht niet simpel.. Vooral op gebied van afwerking gaat dit een pain in the @ss worden (vooral waar de lijst omhoog gaat in de hoeken, waar de rubbers tevoorschijn komen) en ik ben al geneigd om enkel de onderste lijn te doen :? (bovenaan met de rubbers lijkt mij dit niet mooi en trouwens veel plak en pruts werk)
Stel je nu voor: je doet de deur open (de chrome lijst bovenaan komt dan mee) maar dan heb je er nog een strookje rubber bovenop, geen zicht toch??
Ook bovenaan in het midden (bij de beiden deuren) lijkt dit moeilijk om een mooie afwerking te krijgen..
Heb al s gekeken naar de rubbers en deze hebben wel degelijk een afsluit-functie dus niet demonteerbaar denk ik??
Ach ja ik ben al blij dat ik terug kan rondrijden zonder bekeken te worden, nuja dat is ook weer relatief Big Grin Big Grin (laat ons zeggen dat de reden van beziens is gewijzigd ;) )
Eerst maar s het materiaal om de remklauwen te spuiten bij elkaar gaan zoeken (is er door ziekte nog niet van gekomen :( )

Peace!!
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Waarom plak je het niet onder de rubbers dus eigelijk gwn op de lak?
Zo heb ik het ook gedaan en volgens mij plakt het dan ook beter :)
en het gaat een stuk gemakelijker zijn Stick Out Tongue
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

excess007 zei:
Waarom plak je het niet onder de rubbers dus eigelijk gwn op de lak?
Zo heb ik het ook gedaan en volgens mij plakt het dan ook beter :)
en het gaat een stuk gemakelijker zijn Stick Out Tongue

Omdat het zo hoort Big Grin Big Grin No Pain No Gain ;)
Nee, dit zou idd een pak simpeler zijn, maar volgens mij lijkt de ruit in zij-aanzicht dan gigantisch groot (ik vind nu de ramen al groot, zeker met dat extra ruitje achteraan).. :?
Ofwel enkel chrome onderaan de ruit, ofwel volledig rondom zoals het hoort..
Ik heb al gedacht om de rubbere gleuf met iets op te vullen (oke ik weet dat dit raar klinkt :shock: ) Big Grin
Ik ben er nog niet volledig uit hoe en wat, maar de bedoeling moet zijn dat ik een verstevigde en mooi egale ruimte heb waar nu de rubberen flapjes zijn (bovenkant)..
Zal straks even een foto bewerken met paint om me wat te illustreren ;)

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Dit heb ik in gedachte:

[resize=600:3d4t9cus]http://img577.imageshack.us/img577/1443/raamlijsten05.jpg[/resize:3d4t9cus]

Rood: Dit is de breedte van de chrome strip, de plaats waar de strip gemonteerd wordt en de hoogte waarop de rubberen rand gelijkgewerkt wordt

Geel: Dit is de te bewerken zone.. Vanaf de buitenste (slappe) rubberen rand wil ik een egaal werkvlak, gelijkgewerkt met rood en met de breedte van rood

Hoe en wat weet ik nog niet, maar ik denk in de richting van tape?? Binnekort de rand opmeten, tape van ong dezelfde breedte halen en dan ga ik al s verkennend aan de slag ;)

Grtz

Edit: dit is om enkel het idee aan te tonen, de uitdaging is natuurlijk bovenaan de deuren waar de rubbers slap zijn..
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

en al wat verder met je chrome raamlijsten Smartie86? Big Grin
ik moet zeggen dat wat excess007 heeft gedaan ziet er zeker ook niet slecht uit, in tegen deel, ik vind 't zelfs wel mooi Big Grin
maargoed, smaken verschillen en ik snap jou punt ook wel, ligt er net aan wat je zelf wilt eh? ;)

moet je anders maar is in z'n topic kijken ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Gewoonjan, Nog niet veel verder, remklauwen hebben trouwens voorrang, maar los daarvan zal het ook nog niet voor meteen zijn :?
Het gaat echt een vette kluif worden om het te maken zoals ik het wil.. Er zitten een paar alternatieven in mn hoofd, maar koppig als ik ben, ik wil het zo en (voorlopig) niet anders Big Grin
Wat Exces gedaan heeft, vind ik dus zo'n alternatief.. Voor alle duidelijkheid: ik vind dit perfect geslaagd en ben zelfs beetje jaloers dat ie het al heeft Stick Out Tongue ; maar als ik dit weerspiegel op het materiaal dat ik voorhanden heb en nog ga bestellen, (6R met rubbers rondom + ik ga wrs voor een bredere strip) kreeg ik in mn hoofd het idee dat het dan té groot en bombastisch ging worden :shock: Size does matter, maar in dit geval... :?
Ach, binnekort bekijk ik het s rustig met wat tape in de hoop om weer wat wijzer te worden..
Er zit trouwens geen haast bij (al wil ik het natuurlijk liever gisteren dan vandaag).. Wie weet word dit op de lange baan geschoven tot wanneer ik de beste oplossing heb gevonden en tegelijk hopen dat er ergens (china ofzo) polo's van de band rollen met chrome raamlijsten als optie :cool:
Ik die dacht dat dit een eenvoudig (goedkoop) modje ging zijn.... °zucht° Big Grin

Grtz
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Remklauwen + Chrome raamlijsten

Owkee.. Big Grin
Na een korte (mentale) afwezigheid heb ik besloten om de stilte te doorbreken.. Helaas niet met vette foto's van updates, integendeel.. :?
Vooraleerst was er de herstelling die uitgevoerd moest worden eer ik verder kon met de rest.. Dat ik een Candy white Audi A1 meekreeg als vervangwagen was eigenlijk al probleem 1 Stick Out Tongue maar het werd pas helemaal goed toen ik de wagen terug kreeg..
Op het eerste zicht was alles goed gedaan (deur ging terug open, spatbord was vervangen) maar toen ik wou kijken naar de koplampen (1 van de 2 torx bevestigingen was afgebroken en de unit zat wat naar binnen) om te kijken of deze vervangen was, zag ik dat ze de koplamp gelijmd hadden :shock: :shock:
Toen ik de stand van de koplamp bekeek, zag ik dat deze nog steeds niet gelijk staat, vooral tov de gti grill en de motorkap zie je een duidelijk verschil..
Ik wist natuurlijk niet wat ik zag en heb besloten dat ik hier niet tevreden mee hoef te zijn!!
Ik naar mn verzekeringsagent de zaak uit de doeken gedaan en besloten om naar de dealer te gaan en de zaak met hun proberen te regelen.. Indien de dealer dit niet zou erkennen, ging er dan een tegen-expertise gebeuren..
Dus ik opnieuw naar de dealer waar ik mn ongenoegen heb ge-uit over de manier van herstellen en of dit opnieuw bekeken kon worden.. Het leek vlot te verlopen tot er iemand mee naar de wagen ging kijken en deze al meteen begon te vragen of dit niet al was van een paar ongevallen/herstellingen geleden :?: :?: :?:
Ik heb hem toen heel snel duidelijk gemaakt dat ik niet wou discussieren en dat er ofwel onderling een oplossing werd gezocht, ofwel een tegen-expertise via de verzekering..
Toen is er gebeld geweest met de hoofdzetel van mn makelaar waar de dealer zelf een nieuwe expertise heeft aangevraag ten gevolge van 'schade die tijdens de eerste expertise over het hoofd is gezien' Big Grin
28 oktober wordt er een nieuwe koplamp ingestoken en dan is voorlopig dat probleem van de baan..

Zometeen meer... Big Grin Big Grin
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Back Again!!

Volgens mij niet echt de gang van zaken op zo'n manier.. maar als je met een audi r8 even binnen komt rijden hebben ze wel meer voor je over.. pfff
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Back Again!!

Dat zijn toch juist de dingen waarop je niet zit te wachten he...
Elke keer terug naar de dealer omdat ze niet de tijd meer nemen om alles te controleren... (Je moet de tijd er maar voor hebben he ;) )
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Back Again!!

Haha die Smartie Stick Out Tongue jij hebt ook altijd wat met je Polo hé ;)??

maar echt balen dat je zoveel ongein hebt met je polo...schade op je achterklep, koplampen whats next :shock: ?!?!?!

maar wel nice dat je een nieuwe koplamp hebt gekregen...dat ze dat al niet gewoon zeggen ja dat word vervangen met de garantie (maar nog steeds vol blijf houden dat ze dat kunnen lijmen...ongelofelijk) niets voor niets zet je ze toch vast met torx schroeven...

en als die beugels gebroken zijn dan moet dat dus eigenlijk vervangen worden, want dan is het lichtbeeld niet meer goed...lijm kan altijd lostrillen of bij bepaalde temperaturen losgeven. bij een torxschroef heb je dat minder snel

maar je bent wel lekker bezig met die raamlijsten he...al wat meer nieuws?!?! vind je de Audi A1 niet mooi :| ? ik vind hem toch best aardig toen ik daarin een proefritje in maakte...maar de Polo heeft scherpe hoeken/looks vind ik...en die achterlichten maken het af Stick Out Tongue maar goed maybe later als ze wat goedkoper worden
ps. Heel misschien dat ik bij polofreak een GTD stuur in laat bouwen ik krijg nog te horen van hem hoe/wat...
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Back Again!!

KYC,

Jep, het is idd al een storm-achtig huwelijk tussen mij en mn polo geweest Big Grin
Al moet ik er wel bij zeggen dat de schade op de achterklep mn eigen schuld was en dat ik daarom geen verzekering heb aangesproken (moesten de kosten om het zelf te maken hoger liggen dan mn franchise, dan wel)
Stuurtje gaat er wel vet uitzien denkik ;) Moet ik nog ff geduld mee hebben tot het interieur aan de beurt is.. Keep us updated K!!
Omtrent de lijsten, gelieve mn volgende post te lezen Big Grin

Edit: Ik vind de A1 echt lelijk!! Voorzijde gaat nog, interieur kan nog, maar de achterzijde zorgt ervoor dat dit de lelijkste audi allertijden is!! Je zou redelijk gek zijn om dat te kopen voor 25K+ met wat opties.. Als ik dan weet dat ze er een rs1 versie van willen maken met 210pk voor wrs 45K+ dan kan ik onmogelijk begrijpen dat iemand dat koopt als je een polo gti kunt halen..
 
Re: $martie's 6R 1.6 CRTDI Back Again!!

Hier deel 2 van: Dolle fratsen in tuning-land by $martie :cool:
Zoals geweten wil ik graag de remklauwen spuiten en chrome raamlijsten monteren.. Omdat de lijsten heel wat denkwerk vereisen, besloten om de remklauwen eerst te doen.. Dus ik online (verf24.nl) de remklauw-spuitbus en de hittebestendige blanke lak mooi tesamen besteld + met een collega afgesproken om op de brug aan de slag te kunnen..
Vorige week kreeg ik een pakje aan de deur met dat heerlijke spuitbus-geluid als je er met schud Big Grin Mn euforie was snel weg toen ik het pakje opende: blanke lak was ok, maar ipv de remklauw-spuitbus was er een verfsetje meegeleverd :(
Ik meteen gemaild en dezelfde dag nog is de juiste spuitbus verstuurd die ik eergisteren ontvangen heb.. Enkel nog uitzoeken wanneer ik de brug op kan en dan verwacht ik dit binnen de kortste tijd klaar te hebben ;)
En dan nu de chrome raamlijsten... .... ....
Ik moet verklappen dat ik de laatste tijd op niets anders let in het verkeer (vrees dat ik meer lijsten dan mooie dames gezien heb :roll: ) en tot mijn grote spijt zijn er zoveel modellen en varianten die elk andere lijsten hebben :?
De meest voorkomende (en zoals ik het wil) zijn die volledig rondom op de randen van de deur (VW, Audi, BMW,..)..
Dan heb je de wagens met enkel de chrome onderaan de ramen (persoonlijk mijn 2e keuze) en de wagens met elke andere variant van volledig rondom (en geloof me het zijn er veel als je er op let!!)
Omdat bij de 6R de randen van de deuren rubbers zijn (zie vorige pagina's) en dit veel werk (en gepruts) ging vergen om het mooi rondom te krijgen zoals ik wou, was ik er voor 99% uit dat ik enkel onderaan ging doen te beginnen onderaan de spiegel tot achteraan.... tot... ik deze morgen de auto wil nemen om te wassen en er naast mij een peugot stationwagen staat met dezelfde deurranden als de polo (rubbers) maar toch chrome rondom OP de deurlijsten heeft (dus onder de rubbers maar op de deur!).. Dit was mijn eerste idee, maar ik vreesde dat dit echt geen zich ging zijn (chrome deurlijsten waar nog rubber bovenkomt :? ).. Mij viel het op doordat ik er op let en ook omdat het een beige wagen was, maar op zwart kan dit wel beter uitpakken? Jammer dat ik mn gizmo niet bij had om er een foto van te nemen, maar ik ben geneigd om het nu toch zo te gaan proberen Big Grin
Ik denk zelfs om dit samen te doen met de remklauwen (moet achteraf toch nog ff drogen en kwa temperatuur lijkt dit ook het beste) dus ik hoop dat ik volgende week de juiste strip kan bestellen en dan zou alles wel eens snel kunnen gaan :cool:
I was back again, now I will be back!! Big Grin

Peace!!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!