media in dashboard kastje

Dan ga ik toch weer eens kijken of de verkoper die mediabox nog heeft !
Een complete set is toch goedkoper ?
Ze hebben bijvoorbeeld deze sets:
VW MEDIA-IN BOX - MDI KIT + USB adapter - Retrofit - 5N0035341F

VW MEDIA-IN BOX - MDI KIT for cars with AUX input + USB adapter - 5N0035341F

Kabels zijn nieuw, maar in die grote box zit dezelfde (2e hands) mediabox als in de eerder genoemde setjes.

http://jpegbay.com/gallery/002381032-1.html#1

2_f.jpg

1_f.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
De units van de laatste link zijn niet nieuw.

Voor de Polo 6R heb je nog een houder nodig voor de MDI:
image.jpg[TABLE="class: table table-bordered table-condensed table-hover"]
[TR]
[TD="class: ref"]10 =[/TD]
[TD="class: number"]1 stuks nr. 6R0971845L[/TD]
[TD="class: description"]retainer for control unit. retainer for control unit; 'MDI'[/TD]
[TD="class: count"][/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: ref"] 11 =[/TD]
[TD="class: number"]2 stuks nr. N 90698606[/TD]
[TD="class: description"]hexagon socket head panel bolt. hexagon socket head panel bolt; 4,2X16[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: ref"] 12 =[/TD]
[TD="class: number"]2 stuks nr. N 90698801[/TD]
[TD="class: description"]speed nut. speed nut; 4,2X16X12[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

Totaal zo'n € 8,-

Nachrüsten Media In Welche Teile werden Benötigt? Seite 2 : Schau mal bei amazon etc. Da gibt es Dock Verlängerungskabel (...

Bedankt, ik was al aan het kijken hoe die MDI unit vast moest in de Polo. Die Hexagon schroefjes draai je gewoon in de kleine gaatjes die al in het dashboard kastje zitten ?

.  . 
Weet iemand hoe dit met de 6c zit. Ik heb wel aux en usb ingangen maar in de usb kan ik alleen een usb stick met muziek erin steken. Als ik mijn telefoon erop aansluit staat er dat medium niet wordt herkend. Kan geen muziek via kabel/usb afspelen en telefoon opladen gaat best traag. Of kan ik deze MDI ook op de 6c inbouwen?

Bedankt, ik was al aan het kijken hoe die MDI unit vast moest in de Polo. Die Hexagon schroefjes draai je gewoon in de kleine gaatjes die al in het dashboard kastje zitten ?
Dat kan, een bolt samen met een nut.

Zelf heb ik het vastgezet met 3x een plastic rivet/pinnetje, artikelnummer: N 10700901

N10700901.jpg

Deze druk je erin, en zodra het middelste gedeelte doordrukt zit het geheel vast. Vanaf 2013 zijn ze dat zo gaan doen af fabriek, daarvoor was het met schroeven.

Weet iemand hoe dit met de 6c zit. Ik heb wel aux en usb ingangen maar in de usb kan ik alleen een usb stick met muziek erin steken. Als ik mijn telefoon erop aansluit staat er dat medium niet wordt herkend. Kan geen muziek via kabel/usb afspelen en telefoon opladen gaat best traag. Of kan ik deze MDI ook op de 6c inbouwen?

In de 6C zit toch dezelfde radio etc als in de Golf 7 ? Daar zou dan zo'n soort MDI inzitten:
MEDIA - IN MDI Golf 7 5Q - iPod iPhone - Discover Pro - Composite

Je hebt waarschijnlijk een Android telefoon, deze gedragen zich tegenwoordig niet meer als een USB-stick als je deze aansluit op de MDI of computer.
Opladen via de MDI is inderdaad niet te doen, dat kun je beter via de aanstekerplug doen.

De MDI is vooral geschikt voor een USB-stick, een AUX of een iPhone.

In de 6C zit toch dezelfde radio etc als in de Golf 7 ? Daar zou dan zo'n soort MDI inzitten:
MEDIA - IN MDI Golf 7 5Q - iPod iPhone - Discover Pro - Composite

Je hebt waarschijnlijk een Android telefoon, deze gedragen zich tegenwoordig niet meer als een USB-stick als je deze aansluit op de MDI of computer.
Opladen via de MDI is inderdaad niet te doen, dat kun je beter via de aanstekerplug doen.

De MDI is vooral geschikt voor een USB-stick, een AUX of een iPhone.
Thanks for the info! Ja klopt ik heb een android toestel. Maar bij mijn vaders Seat werkt mijn toestel wel prima.

Ik ga dan wel even naar de Golf7 dingen kijken, ookal staat er dat ie alleen op discover en discover pro werkt.

Bij mij op de iPhone hetzelfde. Audio via BT gaat prima maar via het kabeltje ... no way.

Ter info, ik heb de Discover Media, het kleine broertje van de Discover Pro (met ingebouwde harde schijf).

De discover media heeft telefoonvoorbereiding ja, mirrorlink is een extra optie die je er bij kan bestellen.
In mijn ogen redelijk overbodige optie omdat je je als alleen kan bedienen als je op kruipsnelheid rijd of stil staat.
De telefoonvoorbereiding is alleen via BT.

Ah ok, hoe kan ik dit zien aan de kabel zelf? Ik ben namelijk van plan om maandag naar een groot autokerkhof te gaan voor mdi, maar dan wil ik natuurlijk wel dat ik de juiste kabel mee heb :p
Volgens mij zit het in de af-fabriek kabels nog anders. Let dan op, sommige kabels uit andere types VW zijn niet lang genoeg voor de Polo. AUX is volgens mij het witte blokje in de grote Quadlock stekker. Een en ander is alleen van belang als je nu wel een AUX hebt, anders gaan beide varianten werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!