Hmm als de schokbrekers nog nooit vervangen zijn dan zijn ze nu echt wel op kan ik je vertellen. De standaard schokbrekers van de polo zijn na 2 ton over het algemeen wel op. Mijn neefjes hebben een schraapdiesel (1.2 TDI BM) met 160dkm op de teller. Ze zeiden dat ie op drempels klapte. Dus ik ging kijken, jazeker, 2 frikandellen van schokdempers. Neem maar aan dat ze op zijn. Hoe hard je ook duwt, zo hoort je auto niet op en neer te veren
En hoe ze er uit zien zegt niet zo veel, die van mij leek ook nog goed, maar het is zo dat mensen met hun auto mee slijten, beter is vragen wat een garagist er van denkt. Zo op een filmpje is het lastig oordelen, maar als ik zou oordelen zou ik zeggen dat ze enorm slap zijn!
En dat mensen op LPG vaak problemen krijgen met benzine injectoren klopt, omdat het nu vooral Prins is die systemen installeert. (met verdamper) Daarbij gaat je benzine injector voor 90% minder werk doen en blijft kleine beetjes benzine injecteren. Daar is die natuurlijk niet voor ontworpen. Als je er een andere brandstof doorheen kegelt blijven ze nog steeds een even groot debiet verzetten (meer zelfs omdat de calorische waarde - kWh/L - van LPG lager is). Vervuiling kan bij elke injector voorkomen, denk ook niet dat 3 ton schandalig kort is met injectoren als ik ze zou moeten vervangen. Hiervoor nooit problemen gehad! Ik heb er zelf 65000km mee gereden en al 4500 euro mee bespaard aan potentiele benzine kosten!
Zo'n systeem met verdamper maakt helemaal geen gebruik van de potentie van een direct ingespoten motor. Ik heb dit zelf ook aangedragen bij Prins, maar die zien liever geld. Gelukkig is er na het faillissement van Vialle nog een duitser die het snapt, met een heel deftig systeem. Direct GasTec GmbH, die willen je maar wat graag helpen mocht iemand hier twijfelen. met een dure GTI zou ik het METEEN doen!
PS de bekende kettingratel; dit geluid hebben we het over; doet je auto dat helemaal niet? Ketting en spanner zijn prima. Doet ie het (soms, veel korte ritten) heel kort? dan is er niks aan de hand. Pas als dit geluid een seconde of 2-3 aanhoudt moet je hem echt vervangen, dan is de kans op verspringen (en motorschade) groot!
En klokje rond, I'm in. Maar mijn auto gaat daar niet heen met een motorstoring. hehe! (of ja hij brandt niet, gaat sporadisch aan maar dat wil ik oplossen)
Ik heb nu een adres gevonden waar ik voor minder dan 400 euro 4 nieuwe injectoren heb. Dat zou geweldig zijn!
Verder is mijn auto in elk geval volgens de garage nog perfect. Elk jaar zeggen ze weer van... 't is pas als je het contact aanzet dat je weet dat ie zoveel heeft gelopen! Ze zouden hem eerder ~150dkm geven. Maar wat klokje rond betreft zou ik liever de beste Tim mijn auto laten keuren. Joep is nogal heel sterk in iets afzeiken waar zijn kop niet naar staat. Zo ook met de 1.2 TDI die hier op het forum voorbij is gekomen. Sorry hoor, dat ging alleen over waarom hij de auto niks vond en helemaal niet over de staat van het individuele exemplaar.
Zo heeft ie ook niks met LPG en wordt dat vaak ook benadrukt/afgebrand. Daar zit ik niet op te wachten, het gaat om de feiten, niet of ie het wel of niet wat vindt