Ik zie niet in waarom?Been there done that. Geen een van de vorige auto's kreeg ik dicht. Ben nu aan het kijken voor een blauwe Golf 5 alhoewel dat misschien vragen om meer water is.....
Volkswagen
Polo AW
1.0 TSI 95pk 5mt
Ik zie niet in waarom?Been there done that. Geen een van de vorige auto's kreeg ik dicht. Ben nu aan het kijken voor een blauwe Golf 5 alhoewel dat misschien vragen om meer water is.....
Omdat ie blauw is en Golf zijn naam... Maar dat was een geintje, ik ga rustig op zoek naar een Golf 5 en rijd t.z.t. even door de wasstraat als ik een proefrit maak.Ik zie niet in waarom?
Oooh, die grap vloog volledig over me heen haha. Snap m nu. My badOmdat ie blauw is en Golf zijn naam... Maar dat was een geintje, ik ga rustig op zoek naar een Golf 5 en rijd t.z.t. even door de wasstraat als ik een proefrit maak.
Vroegah werdt dat gedaan bij een volle asbakWel een duur grapje steeds indien er een probleem is een andere auto kopen
Ik heb in het verleden dat pad al bewandeld met een lekke Polo waar ik een jaar mee bezig ben geweest om dicht te krijgen.Wel een duur grapje steeds indien er een probleem is een andere auto kopen
Je moest eens weten hoe diep ik ben gegaan destijds met een andere lekke Polo. Het betreffende topic staat zelfs nog wel op autoweek.Vroegah werdt dat gedaan bij een volle asbak
Tja met een nieuwe auto heb je die problemen niet en jij lacht zeker ook mensen uit die honger lijden terwijl je eet. Ik hoop dat je een kras in de lak krijgt.En als je zelf nietroker was, nam je rokers mee om die vol te krijgen.
Maar als je niet weet waar je naar moet kijken, of überhaupt weet hoe je het beste een lekkage opzoekt dan word het inderdaad een lastig verhaal.Ik heb in het verleden dat pad al bewandeld met een lekke Polo waar ik een jaar mee bezig ben geweest om dicht te krijgen.
Ben stad en land afgereisd met steeds geen succes en sindsdien is mijn vertrouwen om een lek in een auto te vinden tot het nulpunt gedaald.
Er hebben meerdere monteurs naar gekeken, niet zo netjes van je om hun allemaal onbekwaam te noemen terwijl je ze niet eens kent.Maar als je niet weet waar je naar moet kijken, of überhaupt weet hoe je het beste een lekkage opzoekt dan word het inderdaad een lastig verhaal.
Open maken, en nat spuiten dat is de enige manier of het goed te vinden.
P.s een golf 5 wil ook nog wel een lekker hoor
Dat is een geluk bij een ongeluk, want meestal is het roest dat de boosdoener is.Een lek hoeft niet het eind van de wereld te zijn...
Een tijd terug met de 9n3 van mijn vriendin door de wasstraat geweest. Ipv dat alleen de buitenkant nat werd, kwam er ook heel veel water naar binnen bij de voeten van de bijrijderskant, onder het dash vandaan. Sta je raar te kijken.. Thuis de parafan los gehaald en trof een tuin met bult blubber aan. Emmertje vol met rotzooi en alle afvoeren schoongemaakt en getest met tuinslang. Sindsdien geen last meer en zorgen we ervoor dat de roosters van de parafan schoon blijft, met name in de herfst.
Ik was inderdaad aan het zoeken maar neigde meer en meer naar deze auto toch te houden tot ik het water ontdekte. Ik heb gezien waar het water naar binnenkomt, dat is net bij dat stukje leer van de mat onder het rempedaal, daardoor had ik het ook niet gevoeld toen ik de wagen kocht.Het kan even zoeken zijn dat klopt, maar ik heb ruim 10 jaar als monteur gewerkt en ik heb altijd alle lekkages gevonden, het is maar net hoeveel tijd er gegeven word.
Je kan er ook zelf naar kijken, demonteer de stoel vloerbedekking deurbekleding en zet er een waterspuit op en ga in de auto zitten met een zaklamp (eventueel talkpoeder)
Check afwatering airco, check je paravaan en de ruimte onder de paravaan ect ect
Maar misschien is het beter om een andere auto te kopen, gezien je al langere tijd aan het zoeken ben naar wat anders…
Daar is het gelukkig niet nat genoeg voor. Ik dubbelcheck vanmiddag nog even maar ben voor 95% zeker dat de oorzaak mijn natte laarzen waren.Rubberen mat even er uit, vloerbedekking er uit en laten drogen en daarna pas weer alles er in.
Ja het demping materiaal was tot mijn blijde verbazing droog en alleen aan de oppervlakte wat vochtig. Bij de andere Polo's die wél lek waren was dat dus zeiknat.Is het demping materiaal onder 't tapijt ook droog?
Want je zegt een rubberen mat te hebben, die hoort al vocht van je schoenen tegen te houden.
Daarom liggen die er nu bij de polo en T-cross ook in tot de lente komt.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.