Morgen H7 inbouwen in BM.

Zo de H7 Hella's zijn binnen voor mijn bluemotion. De H4 unit met Bi-xenon gaat er uit. Krijg het lichtbeeld niet zoals ik het wil, ook niet met de R-xenon lampen die geschikt zijn voor de reflectie units.

Ik heb uit H7 Hella's units de standaard h7 lampen gehaald en alvast de Philips X-treme Power lampen gemonteerd. Dit zijn een van de beste H7 lampen van dit moment.

Nu is mijn vraag of ik de lampenunit met de nieuwe lampen direct moet laten afstellen of is de unit affabriek al redelijk afgesteld?

:?:

(hopen dat het beter bevalt dan de H4's :lol: )
 
h7 grootlicht dimlicht probleem in BM 2011.

Een 1.2 tdi bluemotion comfortline.

Het enige wat er is gebeurd is dat er een rns510 Look radio in is gegaan. Deze deed het niet direct en toen hebben ze de canbus eruit gehaald die er standaar in zit. Een bruin/oranje blokje achter de radio. Vervolgens is er een iets kleinere ingegaan en toen was het probleem opgelost.

Kan het zijn dat mijn H7 grootlicht het daarom niet in combinatie doet met dimlicht in mijn BM.
 
De bluemotion is geen trendline, geen comfortline en geen highline, maar een mix van die uitvoeringen die door Pon is samengesteld. In Duitsland is de BM bijvoorbeeld alleen als trendline leverbaar en is aanmerkelijk kaler uitgerust dan de Nederlandse bluemotion.
 
Ik maak hieruit op dat ik dus niet mijn rns510 look eruit hoef te halen met het canbus probleem voor het grootlicht. Ik ging er namelijk al vanuit dat ik dus de enige BM in NL was met H7 die het dimlicht grootlicht probleem had.

Probeerde al een nieuwe canbus op de kop te tikken. Maar er zijn dus meer 1.2 tdi BM met H7 die geen grootlicht in combinatie met dimlicht kunnen voeren.

(ik had al iets gelezen over relais ed, maar ik wil graag in de bossen in het donker grootlicht en dimlicht tegelijk kunnen voeren)

Iemand die het op kan lossen? Heeeeeeeeeeeel graag.
 
HakanC zei:
@FlashredBM

Van waar haal jij je info van uitvoering/aankleding + info over grootlichten van BM in godsnaam?

Alles wat je vertelt klopt niet en zet je mensen op verkeerde been...

Pardon? Lekker genuanceerd, graag feiten over wat er niet klopt dan.

Er zijn hier verschillende forumgebruikers die kunnen bevestigen dat de H7-lampen gewoon werken zoals ze horen in een Bluemotion. Jij hebt een hele nieuwe, misschien hebben ze de software in het regelapparaat aangepast in het nieuwe modeljaar 2012.
 
Heeft HakanC ook een BM? Ik het nieuwste type van een paar weken oud. Het regelapparaat zit dat achter je radio of bij de motor? Ik weet namelijk nog steeds niet of het canbus blokje (bruin/oranje) wat veranderd is voor mijn 510 werkend te krijgen er iets mee te maken heeft. En ten tweede hoe het te verhelpen op een normale manier.
:lol:
 
Alleen over de koplampen ombouw naar H7 is er een hele topic. Daar kun je alle info terug vinden. En ik heb een 2011 bm maar dat heeft er niks mee te maken. Alle info over koplampen en uitvoeringen is eerder uitgebreid aan bod gekomen in andere topics dus die ga ik hier niet opnieuw schrijven. Sorry als ik bot overkom. Misschien heb ik me dag niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!