motorrubber 6r1.2 tsi

Welkom.
Waarom zou je dat willen.
Er zal niet iemand zijn die dit geprobeerd heeft.
Maar stel je zelf ff voor.
Wel zo netjes
heb mijn eigen net voorgesteld was even zoeken voor mij maar de reden dat ik dat graag wil weten is als ik het gas er goed op geef begint de motor te klapperen de motorrubbers mankeert niets aan. Een 1.8 gti heeft naay mijn mening sterkere motorrubbers vandaar

Volkswagen  Polo  1.2 tsi 105 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf8 tsi
heb mijn eigen net voorgesteld was even zoeken voor mij maar de reden dat ik dat graag wil weten is als ik het gas er goed op geef begint de motor te klapperen de motorrubbers mankeert niets aan. Een 1.8 gti heeft naay mijn mening sterkere motorrubbers vandaar
ok niet gezien.
indd ze zullen sterker zijn.
maar elke motor heeft zijn eigen bussen en maat.
denk niet dat deze zullen passen!

Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
volkswagen heeft wel veel delen die op elkaar passen zo heb ik de inlaat buis tussen voorfront en luchtfilter van een 1.2 diesel gebruikt die is qua diameter groter heeft lichtelijk meer trekkrackt gekregen .

Bijlagen

• polo_gti_upgrade.jpg
    polo_gti_upgrade.jpg
    40.2 KB · Weergaven: 8
Ik denk dat je dan echt wat aan je rijstijl moet gaan doen... dat "klapperen" wat jij bedoeld komt waarschijnlijk door het laten schieten van de koppeling tijdens het schakelen..
Als ik mij mijn 1.2TDI tussen elke versnelling een "clutchdrop" doe, dan klappert mijn dieseltje ook behoorlijk hard in de rubbers, echter is de auto niet gemaakt voor "clutchdrops" maar voor het rustig op laten komen van de koppeling, het met beleid gas geven (niet meteen BAM volgas, maar geleidelijk gas geven). Tevens is dit "geklapper" niet alleen irritant om te horen/voelen maar ook nog eens beereslecht voor je koppeling/dubbelmassavliegwiel en versnellingsbak. deze krijgen namelijk ook elke keer dezelfde klap voor de kiezen en slijten daardoor veel harder!

moraal: leer rustig omgaan met je koppeling en gaspedaal en je bent van dit geklapper af!

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
ik laat zeker mijn koppeling niet schieten is ook zeker niet de klacht op die manier wel laat ik hem aan de straat ruiken"" moet ook kunnen vind ik trap hem ook niet het rooie in hij doe het alleen bocht uit asr uit tegen het slippen aan en net voor het maximale grip krijgen voel je de motor schudden cq klapperen doet het heel af en toe ook met asr aan als ik aan de motor trek met de hand met een heen en weergaande beweging zie je het rechter motorrubber bewegen het bakrubber veel minder ls ook het rubber midden onder. maar dat was niet echt de vraag Catunambu die was alleen of het motorrubber uitwisselbaar was van een 1.8 gti

1. gebruik aub leestekens, dit komt aardig overeen met het lezen Mandarijns (daar begrijp ik ook geen kloten van).
2. ik weet dat dit niet de vraag was, maar wil er alleen mee duidelijk maken dat Volkswagen met een reden de motorsteunen op deze manier heeft gekozen!
3.het fenomeen dat jij voelt als "schudden/klapperen/stotteren" heet ESP. Deze heeft helaas geen fluwele aanpakmethodes maar gooit in 1x je motorvermogen uit/remt op het slippende wiel. Maat van mij rijd een EXEO met 200pk 2.0TDI. deze auto schud, klapt, rammelt en stottert tot in de 3e versnelling. Puur omdat de ESP vind dat de auto niet voldoende grip heeft om fatsoenlijk weg te rijden. Deze slingert je ABS pomp aan en remt het slippende wiel met maximaal af. Dit voelt als hokkeren en stotteren.

Moraal: probeer niet constant de limieten van je banden/motor/versnellingsbak/ESP-grenzen op te zoeken. Dit zorgt voor overmatige slijtage aan alle onderdelen met hoge kosten tot gevolg. Rij binnen de limieten gegeven door je ESP en Volkswagen. Toevallig heb ik een keer in een bocht mee mogen maken wat ESP doet als je de controle verliest (hint: you dont like it!). Rij gewoon wat rustiger of leer wennen aan het gebok van je motor ;) sterkere motorrubbers lost in dit geval niks op, alleen maar een groter risico op het beschadigen van je motor of het inleveren op rijcomfort van de auto!

Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Maak even een afspraak bij de dealer voor een goede diagnose. Zo voorkom je dat er onterecht delen vervangen worden. Dat is zonde van het geld, gezien motorsteunen best prijzig kunnen zijn.

Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 110pk DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!