nieuwe DRL ledverlichting van xenonlamp.nl

Ik neig naar de 30W, kan helaas niets vinden over kleur(verschil) met de 50W, wel bijzonder dat de 50W 18 maanden garantie hebben en de 30W 12 maanden:confused:

Ben ook wel nieuwsgierig of er een meetbaar verbruiksverschil in brandstof zou zijn of je permanent met 100W of 60W rond rijdt....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eens! Het is niet het zuivere verbruik, maar ik ben wel nieuwsgierig hoeveel het dan is, ik heb dat originele lampje eruit gehaald maar ben vergeten te kijken hoeveel watt dat is ik dacht iets van 20 watt, wel bijzonder dat er dan nog een weerstand nodig zou zijn voor canbus.

Uhm, nu je dit zegt twijfel ik nu ook tussen 30W of 50W. Weet niet welke feller is en of beide ledjes echt wit zijn.

Ik verwacht dat de 50W wel feller zullen zijn, maar ik wil vooral echt wit en geen blauwe gloed oid...en wil ook niet dat mijn richting aanwijzers wegvallen tegen de dagrijverlichting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor deze reactie, sluit aan bij mijn idee dus ik wil de 30W bestellen. (als de kleur niet goed is kan ik altijd nog ruilen...)

Ik heb nog een vraag uit staan bij Erno, misschien wacht ik dat antwoord nog heel even af....

"Ze moeten niet gaan fungeren als verstrooid dimlicht en ook niet de knipperlichten overstemmen, het DRL wordt (helaas)niet gedimd bij gebruik richtingaanwijzer zoals bij auto's waar de DRL in de koplampunit geplaatst is"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
overdag merken tegenliggers daar niks van. Het is dat ze jou eerder kunnen zien. S'avonds / s'nachts rij je als ut goed is met dimlicht. En doven de leds dus daar kunnen ze geen last van hebben. Daar komt bij dat ik ook vaak last heb van andere, dus.... :-|
 
Mijn redenering was vooral als volgt:

Het is DRL, dag rij licht. Overdag is het gewoon om te voldoen aan de regelgeving. Gaan mensen me beter zien? Nee, want als ik slecht zichtbaar ben, doe ik m'n dimlicht aan. Het is dus niet als verlichting bedoeld.

50W.. waarom? Ik heb het gevoel dat 50W aan LEDs warmer wordt, meer stroom verbruikt en niet nodig zijn.

Daarom ben ik voor 30W gegaan. 50W kan leuk zijn hoor, misschien dat je van 100m verder ook te zien bent. Maar het is het wat mij betreft niet nodig dus ga ik voor 30W.
Op het brandstof verbruik ga je 't vast niet terug zien hoor, maar gewoon voor het idee.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!