Olie problemen 6r Gti

Wie weet, alhoewel bovenstaande meer lijkt op een zelf gefabriceerd iets. De afdekplaat voor de motor zal zo nooit meer passen natuurlijk.

Hopelijk komt VW binnenkort met de ,,oplossing'' voor de GTI rijders!

Dat zou toch wel eens tijd worden. Vraag me af hoelang ze er mee weg blijven komen om mensen maar aan het lijntje te houden met oliewegingen en 1000 km testritjes. Een en ander ligt natuurlijk ook aan de mentaliteit van de dealer.

Heb er nu bijna 2000 km opzitten, dus ben vanmiddag ter controle weer langs de dealer geweest: géén olieverbruik!
Aan het rammelde glazendak valt helaas niets te doen. De trillende zijruit en het krakende deurpaneel komt doordat de ruit op de een of andere manier te strak in het rubber steekt. Kan ik volgende week even voor langskomen.

We tuffen weer vrolijk doorBig Grin
 
Ik kamp ook met dit probleem.
Vanaf nieuw verbuikt de gti al veel olie. Bij verschillende dealers te horen gekregen dat dit niet verrassend is en eigenlijk normaal is. Ik heb er toch zo'n mijn vraagtekens bij wanneer ik elke 1200-1600 km een liter olie erin moet gieten. lijkt mij niet helemaal kloppen.

Daarbij heb ik last van rare trillingen vanuit de dsg bak bij het optrekken, vanaf stilstand. iemand daar ervaring mee?

Gr.
 
hoe oud is jouw GTI? Zo'n olieverbruik is inderdaad erg veel.
Over de DSG, er zijn verhalen dat de eerdere GTI's ander frictiemateriaal op de koppeling hebben waardoor deze veel sneller slijten. Wanneer VW precies is overgegaan op ander materiaal weet ik niet maar schijnt het wel langer vol te houden.
 
Als er iets met je DSG mis is of je verdenkt iets, gelijk ermee naar de VW. Als er iets een dure kostenpost is dan is het de DSG bak. VW doet er nogal geheimzinnig over, en als je het uit eigen zak moet gaan betalen ben je 1000den euro's kwijt.
 
De polo is uit 2011! Verder wil de dealer ook niks doen aan het olie probleem en over de dsg doen ze idd vaag!
Mij heb al wat vaker mensen horen klagen over de dsg, maar hoor ook goede verhalen!

Wie kan mij verder goede verhalen vertellen over gehipte vw bm! Ziptuning schijnt nog steeds moeite te hebben met het terugplaatsen van de software!
Gr
.
 
Dank voor de info! Volgende week mijn Polo BM ophalen! Eens kijken wat we allemaal kunnen doen. Ik denk wel dat ik sowieso voor ats velgen ga. Of eventueel de originele motorsport velgen!
Nog tips voor leuke veranderingen?
Gr
 
8K gelopen, litertje sap erbij.

shellhelixultra-1.jpg
 
there is a modified crankcase breather pipe that has just been released that should fix the oil consumption issue on the 1.4 tsi engine,a tpi has just been released,there is no mention of piston ring or engine replacement anymore,
thought a few of you would be intrested in this

Misschien interessant voor degene die olie problemen hebben?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!