Heb bij de aankoop overleg gehad met de verkooper over eventuele problemen.....hij vertelde mij toen dat er geen problemen waren en het gewoon een goed blok was.........
Maar goed zo lang je zelf niet zo'n auto hebt is het makelijk praten, heb je zelf zo'n ding en had je voor ogen om hier 5 jaar zonder problemen en met veel plezier in te rijden is dit best wel een tegenvaller.
Martijn heeft hem recent gekocht, de problemen lopen al sinds de GTI uit is dus daar kunnen ze zich niet achter schuilen.
Pfff zeg, ben je lekker mee dan! Belachelijk. Op die manier kom je dus gewoon bij een advocaat uit. Zou het er in ieder geval niet bij laten zitten.
Stand van zaken bij mij tot nu toe:
Dealer A waar de auto is gekocht wil niets voor me betekenen behalve bijvullen van olie. Een andere dealer is opnieuw de olie gaan wegen, en daar kwam een verbruik uit van zo'n 0,6 liter op 1000 km. Dat viel buiten de toegestane tolerantie van 0,5 liter op 1000 km, dus is overlegd met de fabriek om het motorblok open te mogen maken voor onderzoek. Uiteindelijk hebben ze toestemmig gekregen, en is het onderblok gereviseerd. Volgens de dealer zou hiermee het hoge olieverbruik opgelost moeten zijn. Over 1000 km moet ik weer langskomen voor een weging.
Tot nu toe merk ik dat het blok veel soepeler/rustiger draait, ook stationair. Er komt geen blauwe rook meer uit de uitlaat na het starten/wegrijden en de uitlaatsierstukken worden niet meer zo snel zwart.
Well, we got a update!
Als het waar is komt VW binnen 2 weken met een nieuwe ,,oplossing'' voor het olie gebruik/verbruik van de GTI.
Vandaag is de olie opnieuw gewogen na 1000 km, en gelukkig géén verbruik! Dat begint er op te lijken.
Update:
Vandaag is de olie opnieuw gewogen na 1000 km, en gelukkig géén verbruik!
Kun je uitleggen hoe zo'n "weging" in z'n werk gaat?
Update:
Vandaag is de olie opnieuw gewogen na 1000 km, en gelukkig géén verbruik! Dat begint er op te lijken. Ben heel benieuwd hoelang dat zo blijft.
Nu dat probleem lijkt te zijn opgelost, gaan we verder met het rammelende glazen dak, krakende deurpaneel en trillende zijruit.
Het is mijn eerste VW, en vind het werkelijk een prachtige wagen, maar tot nu toe heb ik niet zo'n hoge pet op van de degelijkheid.
Weet jij toevallig ook of ze tijdens de revisie van het onderblok tegen iets geks aangelopen zijn? in principe was het motorblok nog niet zo oud en zouden er geen rare dingen te zien moeten zijn?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.