Nadraaien voor de turbo is niet nodig: de olie + fan blijven zoiezo bij staan wanneer je de auto uitzet.
.
Misschien Mark,maar ik vind gewoon dat dit niet hoort op een fabrieksnieuwe auto...ik heb er geen vertrouwen meer in.
Tja das waar, ze zijn gekoeld met koel vloeistof; laat ik het anders verwoorden: de koelvloeistof + fan blijven zoiezo bijstaan.
Nadraaien is wel nodig als je hard gereden hebt, water koelt niet voldoende en de oliepomp staat gewoon stil als de motor uit is. De olie kan dus verbranden in de turbo als de motor plots uitgezet wordt als hij nog rood heet is (en dat worden ze zeker op een 1.4 TSI!!).
Voor mensen met olie problemen, je kunt overwegen om van LL olie af te stappen en bv volsynthetische 5w40 te gaan gebruiken. Scheelt vaak een hele hoop. En LL olie op een sportieve auto (met relatief korte stukjes) is toch al niet zo'n succes.
Nadraaien is wel nodig als je hard gereden hebt, water koelt niet voldoende en de oliepomp staat gewoon stil als de motor uit is. De olie kan dus verbranden in de turbo als de motor plots uitgezet wordt als hij nog rood heet is (en dat worden ze zeker op een 1.4 TSI!!).
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.