Olie problemen 6r Gti

Nadraaien voor de turbo is niet nodig: de olie + fan blijven zoiezo bij staan wanneer je de auto uitzet.
.

Nadraaien is wel nodig als je hard gereden hebt, water koelt niet voldoende en de oliepomp staat gewoon stil als de motor uit is. De olie kan dus verbranden in de turbo als de motor plots uitgezet wordt als hij nog rood heet is (en dat worden ze zeker op een 1.4 TSI!!).


Voor mensen met olie problemen, je kunt overwegen om van LL olie af te stappen en bv volsynthetische 5w40 te gaan gebruiken. Scheelt vaak een hele hoop. En LL olie op een sportieve auto (met relatief korte stukjes) is toch al niet zo'n succes.
 
Misschien Mark,maar ik vind gewoon dat dit niet hoort op een fabrieksnieuwe auto...ik heb er geen vertrouwen meer in.

Dat is 1 ding dat zeker is!

Ik heb sinds afgelopen week 0W40 erin zitten, ik verbruikte ongeveer 1l op de 5000km. Ik zal eens kijken of het olieverbruik minder wordt door de 0W40!
 
Tja das waar, ze zijn gekoeld met koel vloeistof; laat ik het anders verwoorden: de koelvloeistof + fan blijven zoiezo bijstaan.

Laat het nou voornamelijk om de smering gaan waar de oliepomp voor zorgt (motor draaiende). Zo ie zo krijg je een turbo (zelf watergekoeld) niet koel omdat deze immers wordt aangedreven door de uitlaatgassen.
Ze hebben niet voor niets turbotimers op de marktgebracht;)
 
Nadraaien is wel nodig als je hard gereden hebt, water koelt niet voldoende en de oliepomp staat gewoon stil als de motor uit is. De olie kan dus verbranden in de turbo als de motor plots uitgezet wordt als hij nog rood heet is (en dat worden ze zeker op een 1.4 TSI!!).


Voor mensen met olie problemen, je kunt overwegen om van LL olie af te stappen en bv volsynthetische 5w40 te gaan gebruiken. Scheelt vaak een hele hoop. En LL olie op een sportieve auto (met relatief korte stukjes) is toch al niet zo'n succes.

Ik laat met (inrijden) het de eerste 1000 km wel zitten, hopelijk slijten de zuigerveren dan lekker in. Daarna gooi ik er nieuw filterje op en ga ik verder op de motul 10w40 300v heb daar nog 6liter van over van de motor.
Of 10w moet echt te dik zijn?
 
Nadraaien is wel nodig als je hard gereden hebt, water koelt niet voldoende en de oliepomp staat gewoon stil als de motor uit is. De olie kan dus verbranden in de turbo als de motor plots uitgezet wordt als hij nog rood heet is (en dat worden ze zeker op een 1.4 TSI!!).

Maar ik neem aan dat dit hetzelfde is als wel of geen handrem erop zetten? Dit is gaat toch niet op voor normaal dagelijks gebruik waarbij je hem eens de sporen geeft? Of heb ik het nu altijd verkeerd gehad?

Sjors
 
Ik kom net bij de dealert vandaan en ik heb echt alles met ze besproken....van teruggave is GEEN sprake...men is verplicht je te helpen maar verwacht niet dat je ooit iets van hulp krijgt buiten de garantie om...ook niet een beetje NIX...

Met andere woorden,wachten tot VAG het probleem heeft opgelost,dan krijg je een recall tot die tijd heb je gewoon een probleem want zelfs inruilen kan je de wagen niet (naar een vreemd merk) ....en inruil bij de dealer dan draaien ze je nek om...

Met andere woorden....you're fucked... (ik in dit geval)


Een ding weet ik wel,dit was mijn laatste VW...
 
Pfff zeg, ben je lekker mee dan! Belachelijk. Op die manier kom je dus gewoon bij een advocaat uit. Zou het er in ieder geval niet bij laten zitten.


Stand van zaken bij mij tot nu toe:

Dealer A waar de auto is gekocht wil niets voor me betekenen behalve bijvullen van olie. Een andere dealer is opnieuw de olie gaan wegen, en daar kwam een verbruik uit van zo'n 0,6 liter op 1000 km. Dat viel buiten de toegestane tolerantie van 0,5 liter op 1000 km, dus is overlegd met de fabriek om het motorblok open te mogen maken voor onderzoek. Uiteindelijk hebben ze toestemmig gekregen, en is het onderblok gereviseerd. Volgens de dealer zou hiermee het hoge olieverbruik opgelost moeten zijn. Over 1000 km moet ik weer langskomen voor een weging.

Tot nu toe merk ik dat het blok veel soepeler/rustiger draait, ook stationair. Er komt geen blauwe rook meer uit de uitlaat na het starten/wegrijden en de uitlaatsierstukken worden niet meer zo snel zwart.

Het verbaast mij hoe verschillend dealers met dergelijke problemen omgaan. Het olieverbruik wat de doorslag heeft gegeven om het blok te mogen openen is in feite een stuk lager dan voorheen. Dealer A blijft volhouden dat 1 liter op 1000 km normaal is, en dat het de eerste 15.000 km zelfs hoger mag liggen. Wanneer je om inzage van de uitgevoerde werkzaamheden vraagt wordt er direct gezegd dat het geen zin heeft om juridische stappen te ondernemen, want dat veegt de importeur meteen van tafel. Dat je eind 2012 nog een aantal bedrijfswagens wil bestellen zet ze ook niet aan het denken...Voor mij nog tien anderen zal de gedachtengang wel zijn geweest.


 
Het olieverbruik van mijn Polo ligt na de weging van vanmiddag op 1.3 liter op 1000km oftewel 1 liter olie op 769 km.....BUITEN de tolerantie dus.

De aftersales manager drukte mij op het hart dat er zeer spoedig een oplossing zou zijn,waarop ik antwoorrdde : geef mij dan voor die tijd even een leenautootje mee dan hoef ik niet die 240km te heen en weren....nou dat ging bij hoog en laag dus niet door waarna ik hem maar ff knipoogde zo van ik heb je door....er komt dus geen goede oplossing binnenkort anders had hij die leenwagen wel meegegeven.

Wel heb ik 5 liter olie meegekregen,voor de dealer veruit de goedkoopste oplossing...het komt erop neer dat de dealer je gewoon laat hangen...niet anders....ik heb gezegd dat ik ZEER teleurgesteld ben...

Maar ze schoten nog net niet in de lach...zo erg is het gewoon.

Nu word ik dus gedwongen de auto evengoed in te ruilen ergens....daar sta ik dus niet achter maar ze laten mij geen andere keus..

Daarnaast heb ik ook nog de financiele zeperd.....
 
Even stand van zaken door geven. Mijn Polo sinds vorig jaar aug. 28000 km 1l olie bijgevuld. Dus ik kom er goed mee weg. Laatst 1x storing op de DSG.
Collega, is er bijna uit met de dealer en de leasemij. Zoals het er nu naar uit ziet wordt de auto omgeruild voor een jetta met DSG die bij de dealer op voorraad staat, wel weer een 1.4 tsi. Zowel collega als de dealer kan de uren niet meer kwijt. Pon is in deze degene die het lastigst doet, zij willen geen tot nauwelijks verlies nemen op die auto. Dealer was het ook helemaal zat en wil tot een oplossing komen. Collega zal maandelijks iets meer geld kwijt zijn, de dealer verliest een paar mille en pon moet wat verlies pakken. En dan moet het opgelost zijn.
Als je geen VAG meer wil rijden wordt het natuurlijk anders.

Heb je al contact gehad met je rechtsbijstand?
 
Niet echt maar heb wel professioneel advies ingewonnen....PON heeft alles zeer goed dichtgetimmerd...ze hebben gewoon het recht om een kans te krijgen om de problemen te verhelpen.

Alleen zou ik graag willen dat ze dat danook snel doen...najah zoals gezegd krijg ik binnenkort telefoon dat ik langs moet komen.
 
Met belangstelling dit topic gelezen, en ik verbaas me over de houding van de verschillende dealers. Of toch ook weer niet ....
Zojuist daarom mij eigen GTI maar een oliecheck gegeven en na 8000km moest er 0,5 liter bij.
Wel de resterende 0,5 liter achter in de auto gelegd , in case of .....

Hoop dat er een correcte oplossing komt voor diegene met problemen.
 
Hallo,

Ik heb ook al een tijd last van flink olie verbruik bij mijn Polo GTI. Afgesproken met de dealer dat ik door zou rijden tot het gele/ oranje olie lampje aan zou gaan, zij gaan dan vervolgens kijken hoeveel olie hij verbruikt heeft. Telkens bij ongeveer 2000 kilometer 1,25 liter tot 1,30 liter olie bij moeten vullen (2x door dealer gemeten). Dealer was het er over eens dat dit niet acceptabel is en heeft een technische melding gemaakt bij PON. Het olieverbruik liep bij mij op. Nu ongeveer 11000 kilometer gereden.

Wat gaat nu de oplossing worden? Er is schijnbaar een nieuwe 'carter klep' (ben niet zo technisch) in ontwikkeling bij Volkswagen deze zou een oplossing moeten bieden voor het olieverbruik van de 1.4 TFSI 180PK. Wanneer deze beschikbaar is, is (nog) onduidelijk. Schijnbaar heeft dit probleem ook gespeeld bij de TFSI 2.0 motor van Audi. Hier is diezelfde klep voor ontwikkeld en het probleem was hiermee opgelost volgens de dealer.

Ik las ergens in dit topic dat er ook werd gesproken over andere zuigerveren. Dealer vertelde mij dat deze inderdaad ook voor problemen zorgde echter worden deze nieuwe verbeterde zuiger veren nu a fabriek in de polo GTI gemonteerd. Bij mij zaten deze 'nieuwe' zuiger veren al gemonteerd volgens de dealer (polo GTI mei 2011).

Hoop alleen niet dat er door het hoge olie verbruik andere onderdelen verstopt/vervuild raken of beschadigen.

Ik hou jullie op de hoogte als het onderdeel binnen is en of het probleem hier mee is opgelost. Wordt vervolgd
 
Het hoge olieverbruik zorgt zeer zeker voor verstopte onderdelen. Gaat erg hard hoe een blok van binnen dicht koolt.

2-1.jpg
*20.000km*


100120121633.jpg
*3500km!!!*


Vroeg of laat gaat dat voor problemen zorgen, klokje rond gaan de 1.4TSI blokken never nooit niet halen zonder al behoorlijk onderhoud / reparaties te hebben gehad.

Ik ving ook al iets op over een nieuwe ,, oplossing '' die eraan zit te komen. Laten we hopen dat dit nu echt DE oplossing is i.p.v. elke keer zogenaamde oplossingen die niet werken!
 
Vorige week hebben ze bij mij de meting afgerond en kwamen ze er achter dat die 0,43L op 1000km verbruikt.......de conclusie die op de werkorder stond was dat het binnen "de norm" viel!
IK heb dit niet gepikt en ben met deze order naar mijn verkooper gegaan (degene die mij verteld heeft voor aankoop dat de gti'tjes absoluut geen olie verbruikter zijn) en goed uit mij slof geschoten en verteld dat ik het absoluut niet acceptabel vind!! Hij was er een beetje stil van maar ging wel met de werkplaats chef erover praten.......vandaag terug gebeld met de melding dat mijn ze het er toch mee eens zijn dat die teveel olie verbruikt en ze zijn nu aan het zoeken naar een oplossing.

De oplossing was nog niet klaar mijn type blok heeft namelijk al verbeterde zuigers/schraapveren dus daar kan het niet aan liggen. Nu zijn ze aan het onderzoeken of het met de carter-ontluchting te maken heeft......deze voert namelijk de overdruk in carter terug naar de luchtinlaat.....wanneer hier iets mis mee is kan er ook olie mee komen hebben ze mij verteld.

NU maar hopen dat het dit ook echt is!!
 
Ik ben bang dat de hele constructie van dit soort motoren gewoon niet deugdelijk is en ben dus ook bang dat dit soort problemen niet op te lossen zijn en dat ze snel een nieuwe verbeterde lijn motoren moeten gaan ontwikkelen.
Zo komt het niet goed met de VAG groep in ieder geval.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!