Olie problemen 6r Gti

Wat een nare verhalen jongens! Hoop voor jullie dat het goed gaat komen!
Vandaag ging in mijn niet GTI het olielampje brandden, ging 0,8 liter in, teller stond op 24200 km :)
 
BMW  1 serie  1.6 
Heb bij de aankoop overleg gehad met de verkooper over eventuele problemen.....hij vertelde mij toen dat er geen problemen waren en het gewoon een goed blok was.........

Maar goed zo lang je zelf niet zo'n auto hebt is het makelijk praten, heb je zelf zo'n ding en had je voor ogen om hier 5 jaar zonder problemen en met veel plezier in te rijden is dit best wel een tegenvaller.

Waar Bas denk ik wat tegengas wil geven, is dat het niet automatisch zo is dat elke TSI-motor problematisch is. Er rijden er ook heel veel rond die geen problemen hebben.

Blijft in een geval waarbij je een slechte/problematische motor treft natuurlijk sowieso wel altijd heel erg vervelend. Dat staat als een paal boven water.
Overigens: het kan ook nog zo zijn dat ten tijde dat je de auto kocht er nog geen problemen bekend waren (bij de verkoper).
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Martijn heeft hem recent gekocht, de problemen lopen al sinds de GTI uit is dus daar kunnen ze zich niet achter schuilen. :)

inderdaad.......eind 2010 zijn de eerste gti's gemaakt, ik heb die van mij halve wegen 2011 besteld en eind 2011 opgehaald. Zover ik weet zijn de eerste gti's het ergste qua olie verbruik ik heb namelijk al verbeterde zuigers met andere schraapveren.

Maar goed het blijft een beetje verstoppertje spelen van de dealer en je kunt er niks aan doen dan alleen maar hopen dat er naar ruim 1.5 jaar een oplossing voor komt (miss hebben ze er nu wel de prioriteit aan gegeven want het lijkt mij sterk als je daar een team van engineers op zet dat die het probleem niet kunnen achterhalen!)
 
Pfff zeg, ben je lekker mee dan! Belachelijk. Op die manier kom je dus gewoon bij een advocaat uit. Zou het er in ieder geval niet bij laten zitten.

Stand van zaken bij mij tot nu toe:

Dealer A waar de auto is gekocht wil niets voor me betekenen behalve bijvullen van olie. Een andere dealer is opnieuw de olie gaan wegen, en daar kwam een verbruik uit van zo'n 0,6 liter op 1000 km. Dat viel buiten de toegestane tolerantie van 0,5 liter op 1000 km, dus is overlegd met de fabriek om het motorblok open te mogen maken voor onderzoek. Uiteindelijk hebben ze toestemmig gekregen, en is het onderblok gereviseerd. Volgens de dealer zou hiermee het hoge olieverbruik opgelost moeten zijn. Over 1000 km moet ik weer langskomen voor een weging.

Tot nu toe merk ik dat het blok veel soepeler/rustiger draait, ook stationair. Er komt geen blauwe rook meer uit de uitlaat na het starten/wegrijden en de uitlaatsierstukken worden niet meer zo snel zwart.

Update:

Vandaag is de olie opnieuw gewogen na 1000 km, en gelukkig géén verbruik! Dat begint er op te lijken. Ben heel benieuwd hoelang dat zo blijft.

Nu dat probleem lijkt te zijn opgelost, gaan we verder met het rammelende glazen dak, krakende deurpaneel en trillende zijruit.

Het is mijn eerste VW, en vind het werkelijk een prachtige wagen, maar tot nu toe heb ik niet zo'n hoge pet op van de degelijkheid.
 
Kun je uitleggen hoe zo'n "weging" in z'n werk gaat?

ze laten eerst alle olie uit je carter lopen, vervolgens wegen ze de olie die ze erin doen, en dan moet je naar een x aantal km terug komen en dan wegen ze precies hoeveel olie eruit je carter komt......zo weten ze dus hoeveel gewicht aan olie je verbruikt heb en kunnen ze nauwkeurig uit rekenen hoeveel liter dit is.
 
Update:

Vandaag is de olie opnieuw gewogen na 1000 km, en gelukkig géén verbruik! Dat begint er op te lijken. Ben heel benieuwd hoelang dat zo blijft.

Nu dat probleem lijkt te zijn opgelost, gaan we verder met het rammelende glazen dak, krakende deurpaneel en trillende zijruit.

Het is mijn eerste VW, en vind het werkelijk een prachtige wagen, maar tot nu toe heb ik niet zo'n hoge pet op van de degelijkheid.

Weet jij toevallig ook of ze tijdens de revisie van het onderblok tegen iets geks aangelopen zijn? in principe was het motorblok nog niet zo oud en zouden er geen rare dingen te zien moeten zijn?
 
Zou mij idd geen zorgen maken dan, 1l op 13.000km is uiterst goed te noemen voor de GTI.

Ik heb overigens ook ff gekeken vandaag, de 0W40 olie zit er nu iets meer als 1000km in en het niveau is nog exact gelijk gebleven! Bij de longlife was hij op zeker alweer een stukje gezakt!

Nice! :cool:
 
Weet jij toevallig ook of ze tijdens de revisie van het onderblok tegen iets geks aangelopen zijn? in principe was het motorblok nog niet zo oud en zouden er geen rare dingen te zien moeten zijn?

Voor zover ik heb begrepen zijn ze geen vreemde dingen tegengekomen. Was duidelijk zichtbaar dat er olie werd verbrand en behoorlijke opbouw van koolstof op de zuigers e.d.

Hoorde vanochtend dat VW nu bezig is met een aanpassing van de carter ventilatie als mogelijke oplossing? Tenminste het verbruik zou minder moeten worden. Echte oplossing is er niet.....
 
Wie weet, alhoewel bovenstaande meer lijkt op een zelf gefabriceerd iets. De afdekplaat voor de motor zal zo nooit meer passen natuurlijk.

Hopelijk komt VW binnenkort met de ,,oplossing'' voor de GTI rijders!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!