Olie problemen 6r Gti

Van een insider bij VW, alleen in het Italiaans, google translate helpt niet veel. Stick Out Tongue

Finalmente su ETKA e' possibile vedere i codice del nuovo motore CTHE che sostituira' il nostro CAVE.
Ho fatto un picco riscontro di alcuni componeti e vi riporto un piccolo riepilogo.
Il primo codice che vi metto e' inerente al motore CAVE 2011/2012 poi vi metto descrizione del pezzo e dopo il codice utilizzato sul motore CTHE.
Su ETKA e' indicata la data di uscita per settembre 2012 e sara' montato sulle polo GTI 2013.

03C 145 702 B - col. scar. tubocomp. gas scar. - 03C 145 702 P
03C 133 062 D - unita di comando farfalla - 03C 133 062 AA

Inerente alla pompa olio, filtro olio, radiatore olio
03C 11 121 M - pignone - 03C 11 121 J
03C 1115 251 N - tubazione aspirazione 03C 1115 251 AE
03C 103 669 E - copertura - 03C 103 669 H

Inerente all' albero distribuzione, valvole regol. albero a camme
036 109 411 H - leva trascinamento a rulli - 036 109 411 K

03C 107 065 BL - pistone completo - 03C 107 065 CE

inerente alla testa cilindi
03C 103 475 BC coperchio testa cilindri 03C 103 475 DC



Wat behoorlijke veranderingen dus. Worden pas doorgevoerd in de Polo's van begin 2013.
 
Zeer verstandig dat je hem weg hebt gedaan.
Ik zou ook voor geen goud met zo'n auto willen blijven rijden en dan maar wachten totdat je echt problemen krijgt na je garantieperiode.
100.000km gaat zo'n blok met nieuw al zo'n olieverbruik natuurlijk nooit halen.

Er zullen er nog veel te koop komen ben ik bang.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
gezien de italiaanse tekst aangeleverd door Vissa lijkt het erop dat er straks een terugroepactie voor alle GTI's (6R) gaat komen. mogelijk toch maar even wachten met bestellen van mijn nieuwe GTI:idea:

Ronald
 
Jij hoeft je in ieder geval nergens zorgen over te maken! 14k en nog geen druppel bijgevuld is uitstekend voor dit blok!

Mijn verstuivers doen waarschijnlijk moeilijk, door de carterontluchting die direct weer op het inlaatspruitstuk uit komt hoopt hier allemaal rotzooi op en kan het ook in de verstuivers gaan zitten. Hoop dat Forge snel met een catchtank systeempje komt voor de 1.4TSI, die troep wil ik niet in mijn inlaatspruitstuk hebben!

Volgende week gaan ze er als het goed is uit en worden ze in Engeland gecontroleerd + getest. Ben benieuwd! Ook weer zo'n veel voorkomend probleem bij de VW blokken.
 
Om even een voorbeeld te geven voor mensen die er niet bekend mee zijn, de 2.0TFSI Forge catchtankjes zijn wel al een tijdje op de markt. Hier een filmpje wat zo'n tankje afvangt i.p.v. het terug stuurt je inlaat in:

One Catch Tank, One Jar - YouTube


Bizar toch? Dikke bruine drap/sludge, dit komt op dit moment bij, in ieder geval de 1.4TSI, gewoon weer in je inlaat terecht met alle gevolgen van dien op langere termijn. Of op kortere termijn bij de olieslurpende blokjes zoals de GTI's.
 
gezien de italiaanse tekst aangeleverd door Vissa lijkt het erop dat er straks een terugroepactie voor alle GTI's (6R) gaat komen. mogelijk toch maar even wachten met bestellen van mijn nieuwe GTI:idea:

Ronald


Na al die problemen te hebben gelezen mag ik hopen dat je zowieso geen TSI koopt totdat de problemen definitief opgelost zijn !!!

Ik zou er niet aan moeten denken in ieder geval, zelfs niet als het een leasebak zou zijn. Steeds onderweg olie bijvullen of steeds naar de dealer toe omdat er weer wat is.
Mij niet gezien.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
@Martijn6R tjonge zeg wat kun jij je opwinden zeg. Je rijd zelf toch in een 1.4?? Ik heb vandaag weer een boekje gezien van PON daar stond in dat ongv 3% van alle tsi motoren bekend is met problemen. Dit is dus bar weinig want er zijn al heel wat VAG wagens met TSI motoren afgeleverd.
 
Bas, je hebt ook groot gelijk. Mensen zonder problemen hoor je niet, mensen met problemen zie je overal op fora's verschijnen.

Als iedereen met een prima werkende TSI op een forum een topic zou openen zouden ze daar een aparte server voor nodig hebben, bij wijze van spreken.
 
Bas, jouw "mening" zou helemaal terecht zijn ware het niet dat je gewoon VIES veel geld betaald voor zo'n auto,waar je gewoon netjes van mag verwachten dat ie tenminste bedrijfszeker is..

Niet zoals de olieverslindende TSI's...daar blijf ik bij,.
 
@ Marc klopt helemaal je hebt een berg geld in een auto gestoken met de gedachte dat je dan een super fijne en goede auto krijgt. Blijkt dan dat jij net pech hebt en een oliezuipert onder je kont hebt dan baal je natuurlijk verschrikkelijk. (zou ik zelf ook doen)

Ik hoop ook van ganser harte dat VW uiteindelijk met een oplossing komt die iedereen tevreden stemt!
 
Klopt........maar zoals al eerder verteld is betaal je een bak geld voor zo'n auto ( in mijn geval dik 28d euro)....
Heb bij de aankoop overleg gehad met de verkooper over eventuele problemen.....hij vertelde mij toen dat er geen problemen waren en het gewoon een goed blok was.........

Maar goed zo lang je zelf niet zo'n auto hebt is het makelijk praten, heb je zelf zo'n ding en had je voor ogen om hier 5 jaar zonder problemen en met veel plezier in te rijden is dit best wel een tegenvaller.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!