Hoe bedoel je 'mag terug over 1000km'? Gaan ze dan kijken of de aanpassing ook daadwerkelijk helpt?
Ze wegen de olie. Over 1000 km moet hij terug en wegen ze het opnieuw. Dan kunnen ze het exacte verbruik berekenen.
Hoe bedoel je 'mag terug over 1000km'? Gaan ze dan kijken of de aanpassing ook daadwerkelijk helpt?
Het olieverbruik is voor mij DE reden geweest om voor de BlueGT te gaan, erg jammer want technisch is het een heel mooi blok (twincharged).
Bij 20.500 km is de fabrieksmodificatie doorgevoerd bij dealer met een nieuwe carter ontluchting en software update.
Toen was het olietanker verbruik 1 op 3000 km.
Deze week de 25.000 km aangetikt en met 4520 km op de dagteller was het raak en kon er grofweg 1,2 liter worden bijgevuld door de dealer - ik vul zelf niets meer bij.
Verbruik nu grofweg van 1 op 3000 naar 1 op 3750 km. Hele progressie! Neen, ben met stomheid verslagen en mijn moeder van 83 jaar zei, goh joh, lijkt mijn Lelijke Eend van vroeger wel.
Dagteller op nul gezet en weer afwachten, maar vrees het niet te halen tot aan de 30d km beurt zonder wederom de dealer te moeten bezoeken. Verwacht verder bijzonder weinig van Volkswagen meer, omdat de dealer aangeeft dat de fabrieksmarge 1 op 2000 km zou zijn.
Mee eens! En gelijkwaardig, vervangend vervoer vragen/eisen.Ik zou hem weer terugbrengen. Je moet dit zeker niet accepteren.
Het houdt de (olie-)gemoederen wel bezig in dit forum.
Vraag me inmiddels ook af of de oliegrootverbruikers wel consequent de door VW geadviseerde RON98 tanken?
Begreep uit andere berichten dat iemand die overgestapt is van eerst RON95 naar consequent RON98 nu ook betere resultaten boekte met langere tussentijdse termijnen om olie bij te moeten vullen, waarbij dus het olieverbruik positief progressief is verbeterd. Daarnaast zou ook nog eens het brandstofverbruik beter zijn geworden: win-win. Iemand?
Wel raar dat het olie verbruik af neemt met een ander soort benzine, dit hoord helemaal niks met elkaar te maken te hebben.
Zie > ervarings citaat > Volkswagen Polo 1.4 TSI GTI (2011) gebruikerservaring | Autoreviews - AutoWeek.nl
Olie verbruik: Goed nieuws! (75.000 km)
Nou inmiddels alweer dik op weg naar de derde grote beurt van de auto. Bij 60.000 waren er geen grote zaken aan de hand. Het gebruikelijke langslopen, wat bijstellen en dat was het wel.
Inmiddels ben ik gewisseld naar steevast euro 98 tanken. Het gekke is, de auto is dusdanig zuiniger op euro 98, dat ik goedkoper af ben dan wanneer ik euro 95 tank. Daarbij, sinds ik euro 98 tank is het olie verbruik ook drastisch afgenomen. Ik moet eigenlijk is peilen dit weekend. Maar ik rij nu nog steeds op de olie die er bij 60.000 kilometer erin gegooid heb. Da's toch nu al drie liter olie die ik er niet in heb hoeven gooien (1 liter per 5000).
Wie?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.