Twee maanden geleden een compleet nieuwe motor geplaatst 9 na 19500 km ) in onze polo gti ivm hoog olieverbruik.
Nu na 1900 km met het nieuwe blok wederom 1 liter olie moeten bijvullen door de garage.
Volgens de garage komt dit wel meer voor bij nieuwe motoren.Hoop dat dit zo is want anders gaat mijn geloofwaardig in VW toch wel naar beneden.
Bij mij hebben ze bij de 30.000km (eerste grote beurt) mijn carterontluchting aangepast + software update. Ik had namelijk toen aangegeven dat ik al 2L olie moest bijvullen op 30.000km. De medewerker van de garage zei eerst zelfs dat die hoeveelheid normaal is voor 30.000km :shock:. (offtopic: hij vroeg ook of mijn auto handgeschakeld of automaat was :roll
Er is dus een slang op de carter gekomen die er voor zorgt dat de motor beter wordt gekoeld ofzo. De exacte details van de aanpassing weet ik (helaas) niet. De auto heeft nu langer nodig om op temperatuur te komen (15-20min) en koelt ook sneller af. Indien bijvoorbeeld de olie temp 96 graden is en ik zet de auto even een half uur stil, dan is de temperatuur gedaald naar < 80 graden. Dit had ik voor de modificatie nooit.
Ik heb de auto netjes ingereden en laat de auto altijd warm worden (olietemp 90 graden). Indien de 90 graden niet bereikt is laat ik de auto ook niet meer dan 3000 toeren maken. Mijn GTI is uit begin 2012.
Edit: ik merk dat als ik eventjes stil sta of een tijd rustig rijd en dan flink gas geef dat hij minder fel is. Iemand anders hier ook last van? Las wel eerder in dit topic dat er berichten uit de UK zijn van een vermogensreductie van 50nm..
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.