Onno's Polo 9N (OUD)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Onno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Onno's Polo 9N Athene (update)

omulder zei:
Kijk weer wat geleerd :D

Ik zou zeker gaan voor een zo origineel mogelijke ET(EinpressTiefe) waarde, dan heb je nergens last van dat het wiel bijv. er verkeerd onder gaat staan met alle gevolgen vandien. Zelf heb ik gekozen voor een 17" velg met bandenmaat 205/40/17en ET 35, zo kan ik ook nog wat verlagen of niet, maar das persoonlijk.

Nee niet iedere velg heeft hetzelfde hart, maar over het algemeen zit hier geen cm verschil in en dus zul je in de meeste gevallen je huidige bouten kunnen gebruiken. Uiteraard is het wel zaak om goed te bekijken of je konisch of bolkonische bouten hebt, deze kun je niet uitwisselen met elkaar!
Bijna altijd geldt: originele fabrieksaf geleverde lichtmetalen velgen en stalen wielen gebruiken bolkonische bouten, alle andere after-market wielen gebruiken konische bouten.
Meer info over steek en ET waardes http://www.steekmaat.nl/etwaarde.php

Dus mocht ik overstappen naar andere niet originele velgen, is het handig om een setje bolkonische bouten bij mijn reserve wiel te leggen ;)

omulder zei:
Dus mocht ik overstappen naar andere niet originele velgen, is het handig om een setje bolkonische bouten bij mijn reserve wiel te leggen ;)

Juist, daarom zijn de meeste originele lichtmetalen wielen ook bolkonisch geboord zodat je niet de verkeerde bouten op je reservewiel draait...

omulder zei:
Dan toch maar een paar originele 16/17 inch velgen, eens kijken of ik een paar betaalbare kan vinden.

Is dit dan wat ?

http://link.marktplaats.nl/369948979

Zie ik ook weer die S8 velgen staan, vind ze erg mooi maar........er rijden me teveel foute mensen mee rond, vandaag dat ik ze niet neem

S8 zie je idd al zoveel dat is niet uniek meer...Maar die van de advertentie zijn zeker leuke velgjes voor niet al te veel geld. Anders vraag je of je eerst ff mag kijken voor je tot de koop over gaat?? Ff letten op hoe verweerd ze zijn, stoeprandschade e.d. dan kun je nog wat onderhandelen over de prijs...

Re: Onno's Polo 9N Athene

Dit past dus niet;

205/55/16, steek 5x100

Moet dan toch
195/45/16, steek 5x100 zijn ?

waar staat nou precies 195 voor en 45 :roll:

omulder zei:
waar staat nou precies 195 voor en 45 :roll:

195 is de breedte van de band in mm
45 is het percentage van de breedte wat dan weer de hoogte van de zijkant vande band aangeeft (in dit geval 45% van 195)

Private Shades geplaatst, was even goed kijken naar de handleiding maar het is uiteindelijk geluk, alleen achter was het even stoeien om ze netjes naast elkaar te krijgen is wel gelukt maar het gaas staat niet echt strak meer........
Voor de rest ziet het er erg netjes uit, morgen eens kijken hoe het bevalt met rijden en van het weekend maar even wat foto's maken, is nu donker dus dat schiet niet op.

Tevens van het weekend even mijn carkit installeren, kan ik dan eindelijk weer bellen in de auto 8-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!