Onregelmatig stationair lopen bij koude start.

Beste mensen.

Ik ben sinds vorige week eigenaar van een polo bluemotion 2015 diesel.
Bij de proefrit met koude motor was er helemaal niks mis met de auto.

Diezelfde avond wil ik de auto starten en lijkt de motor op 2 cilinders te lopen.
Hij loopt onregelmatig, tractor idee, “beukt” en valt daarna uit.

Ik heb de vorige eigenaar gecontacteerd en deze geeft natuurlijk niet thuis.

De auto is deze week na de garage geweest. En het volgende is nagekeken of vervangen: de egr klep/roetfilter schoongemaakt , gaskleppenhuis schoongemaakt, temperatuur sensor vervangen
Hij heeft nu ECHT een grote beurt gehad wat de auto dus ook niet had gehad.

Nu loopt de auto al veel beter maar het probleem blijft… doet nog minuutje moeilijk en loopt daarna als een zonnetje ….

Wie o wie weet wat dit kan zijn….
Ik ben echt radeloos aangezien ik altijd pech heb met auto’s… pffff

BVD

Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TDI 75PK 
Kan vanalles zijn, bekende problemen:
- 2 massa vliegwiel kapot, deze geeft dan resonatie en kan leiden tot het onregelmatig lopen en zelfs uitvallen van de auto, met name als die koud is.
- Injectoren, wat hier overigens erg op lijkt.

Heb je hem al uitgelezen, dat zou je waarschijnlijk wel al weer wat meer leidraad geven. Eerst hier mee beginnen dus. Maar ik zou je aanraden om naar een gespecialiseerde VAG garage te gaan (geen dealer) om hun het te laten uitzoeken en te voorkomen dat je hoog in de kosten oploopt. Dit natuurlijk als je er zelf de ballen verstand van hebt ;)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
verstuivers laten testen door een diesel specialist. Qua kosten goed te behappen en meteen uitsluitsel over of het de verstuivers zijn of niet. Als de verstuivers goed blijken, dan blijft de optie vliegwiel, zoals @Daantje050 al zegt, nog over.

Overigens zie ik net pas dat je schreef over een foutmelding aangaande een verstopt roetfilter. Heb je m nog kunnen vinden? Zit vaak achter de motor, goed verstopt hoor! Stick Out Tongue *einde grapje, begin serieus verhaal*. Een vesrstopt roetfilter kan heel goed te maken hebben met een defecte verstuiver. Immers: onvolledige, rijke, verbranding, meer roet uitstoot dus sneller het filter verstopt.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Beste RosiMaria,

Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn 2015 1.4 TDI Polo. Garage ziet geen foutmeldingen of vreemde waardes. Probleem wordt alleen maar erger bij een koude motor. Warme motor geen enkel probleem. Hebben ze al een oplossing kunnen vinden?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TDI 74pk 
Beste RosiMaria,

Ik heb precies hetzelfde probleem bij mijn 2015 1.4 TDI Polo. Garage ziet geen foutmeldingen of vreemde waardes. Probleem wordt alleen maar erger bij een koude motor. Warme motor geen enkel probleem. Hebben ze al een oplossing kunnen vinden?


Hij gaat morgen na de vw dealer.
Tot op heden nog steeds geen oplossing helaas..
ik heb ook al nachten het internet afgespeurd maar kom vaker dit probleem tegen met geen oplossing. :-(
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TDI 75PK 
Hij gaat morgen na de vw dealer.
Tot op heden nog steeds geen oplossing helaas..
ik heb ook al nachten het internet afgespeurd maar kom vaker dit probleem tegen met geen oplossing. :-(
De oplossing had heel dichtbij kunnen zijn op dit moment: Verstuivers laten testen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Die cilinders en verstuivers zijn getest door diesel specialist. En die zijn goed!
Ah! toch wel. ik las t nergens in dit topic. Heb je zelf deze test laten uitvoeren?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Ze zijn opgestuurd na een diesel specialist.
ik bedoel meer: je hebt zelf deze opdracht gegeven? Of ga je nu af op wat de verkopende partij jou heeft wijs gemaakt?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
mm, dan is het inderdaad afwachten wat de garage gaat vinden.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
verstuivers en distributie riem en alles wat daar bij hoort, waterpomp, zijn vervangen. En er is duidelijk vooruitgang maar nog niet zoals het hoort…

Hij valt niet meer uit, blijft redelijk stabiel stationair lopen maar je voelt hem nog schudden oid. Alsof die op 2 cilinders loopt..

De auto blijkt gechipt te zijn. De garage zegt dat het hier aan kan liggen…

Nu ben ik benieuwd omdat meerdere dit probleem hadden of hun auto gechipt is of niet?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TDI 75PK 
Chippen zal het niet aan liggen denk ik, ECU van mijn knake diesel is ook aangepast zodat die meer PK's heeft.
Heeft jaar geen problemen gegeven dus verwacht niet dat het daar aan ligt.

Bij mij begon de motor juist te schudden als die warm was. Zolang die maar niet gaat tikken zoals mijne :/
 
Skoda  Kamiq  1.0 
Ja ik ga toch hem toch weer naar originele software zetten. Kijken of er een fout is weggeschreven. Want er zit nu zowat nieuw motorblok in en (distributie is trouwens ook vervangen) hij blijft geen fout aangeven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TDI 75PK 
waar ik aan moet denken als ik het verhaal zo lees is dat er een kromme drijfstang in je motor zit
ik zie dit dit wel een vaker gebeuren , 1 zuiger staat in bdp een fractie lager als de rest
met name met koud aanslaan komt die cilinder niet aan zijn eindtemperatuur en kan er geen zelf ontbranding plaats vinden (de uitlaat stink ook veel meer als normaal )
Dit gebeurt nog wel een na ophoping van condens in een turbo slang dit wordt in een keer aangezogen met als gevolg een kromme drijfstang door water slag
het lastigste is om dit te diagnoseren aangezien dit kleine verschil in cilinder hoogte er met compressie meten nagenoeg niet er uit komt
wat er op neer komt dat de cilinder kop gelicht moet voor een goede diagnose
ik hoop dat je er wat mee kan groet Donna
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!