EdLiMi
Actief lid
Ik ben van mening dat er onder een sportieve auto een sportieve band hoort en ik wil mij veilig over de weg verplaatsen. Vandaar ik in de winter naar winterbanden overstap. Wij gaan niet op wintersport, maar komen zo nu en dan in Duitsland. Mijn vorige auto had zomerbanden (19") en 120 PK op de voorwielen en toch al een paar keer meegemaakt dat ik de wijk niet uitkwam wegens onvoldoende grip bij slecht weer in de winter. Ik zit veel op de weg, al rijd ik dan de zakelijke auto, en kan uit ervaring zeggen dat een winterband in de winterperiode voordeel biedt. Nu met de Polo GTI ga je sportiever rijden (daarvoor hebben wij deze auto ook gekozen) en vind ik bezuinigen op banden een verkeerde keuze. Het kan inderdaad in de winter warmer worden dan 7 graden, maar dat weegt niet op tegen de voordelen van een winterband bij de temperaturen onder de 7 graden. Het gaat er mij wel om dat ik niet teveel sportiviteit inlever bij de keuze van een winterband. Vandaar ook mijn vraag of iemand al ervaring op heeft gedaan met winterbanden op onze GTI's.
Volkswagen
Polo GTI