vwfrits2005
Nieuw lid
Wie heeft er ervaringen met het achteraf inbouwen van optische pdc sensoren in een 6r? Hoe worden de sensoren vastgezet? Hoor het graag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Misschien een howto posten ? Dan kan deze bij de handleidingen gezet worden.Het is gelukt: eerst pdc veiligheidscode invoeren via vag com en dan het juiste bitje aanzetten. Heb nu OEM PDC helemaal werkend op mijn Polo!
Heb nu OEM PDC helemaal werkend op mijn Polo!

Hoi Jan, dat ziet er inderdaad "massief" uit.. Het gaat mij overigens om de boven en onderkap net achter het stuur.. dat zijn twee helften die opelkaargeklikt zitten.
Waarbij het onderste deel met drie schroefjes vastzit. De stekker die daaronder zit is een soort episch centrum voor de auto (CAM). is daar overigens een helder diagrammetje van te vinden?
Grt Joris
Ja die bedoel ik, alleen dan eraf halen zonder het stuur er ook af te halen.. moet dat lukken?
Het is gelukt: eerst pdc veiligheidscode invoeren via vag com en dan het juiste bitje aanzetten. Heb nu OEM PDC helemaal werkend op mijn Polo!
lekker bezigHallo,
Afgelopen weekend hier ook PDC Ingebouwd met originele componenten , van de dealer kreeg ik te horen dat achteraf origineel niet mogelijk was.
Toch op onderzoek uitgegaan en onderdeel-nummers aangevraagd , aan de hand daarvan de regelmodule en de zoemer besteld. Bumper had ik compleet gevonden in kleur met sensoren er origineel al in , mijn bumper was kapot dus moest toch al vervangen
De stekkers voor op de regelmodule heb ik besteld bij de dealer samen met een aantal pennetjes met een 15 cm draad eraan om verder de draden eraan te solderen naar het kabelboompje van de sensoren en de zelfgemaakte kabelboom naar het dashboard toe .
Ik heb hier niet de stuurkolom los gehaald maar de kabels uit de kabelboom getrokken onder bij het stuur.
Even activeren met vag com en het werkt , zowel het piepje als op de Rns-510 optisch beeld.
Groet,
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.