Zoals ik hierboven al eens geschreven heb. Is bij deze auto de cruise controle achteraf ingebouwd door mijzelf.
Werkt in zijn geheel naar behoren.
Ik mocht een nieuwere type BCM erin zetten dan origineel. De originele BCM ondersteunde geen CC. Alleen bij het inleren van de BCM is er wel wat veranderd. De instrumenten paneel verlichting blijft namelijk altijd op de maximale stand branden. En eigenlijk wil ik daar nog best graag vanaf.
Ik weet zeker dat het ontstaan is tijdens het programmeren van de long code voor de CC in de BCM.
Ik heb dat namelijk 2 keer gedaan met 2x hetzelfde resultaat. Na de eerste keer ben ik terug gegaan en heb om een andere BCM gevraagd en gekregen omdat het niet goed was gegaan. Alleen de 2de keer had ook datzelfde resultaat. Dat het hoofd instrumenten paneel (toerenteller, snelheidsmeter etc etc) niet meer te dimmen is/was. Terwijl toen er nog niet met long code geprogrammeerd was het dimmen gewoon als normaal deed. Alle andere knopjes en zaken dimmen zeker wel.
Om een derde BCM heb ik nooit gevraagd dat vond ik een beetje te ver gaan 't was ook 55km enkel rijden en zou dan op 330km zijn uit gekomen voor de 3de BCM. Omdat het geen invloed had op de verdere werking/functionaliteit heb ik dat destijds gelaten voor wat het was.
Alleen nu wil ik toch eens proberen erachter te komen waarin dat zou kunnen zitten.
Wellicht destijds een bitje teveel geprogrammeerd ofzo?
Daar zit ik nu in eerste instantie aan te denken. Alleen ik heb het nooit kunnen vinden en zeker een keer of 5 gecontroleerd.
Of te wel, ik controleer wellicht het verkeerde.
Ik heb VCDS 15.7.1. En er verschillende zaken mee geprogrammeerd als een trekhaak, onderhouds interval, storings codes, cruise control en elektrisch verwarmde stoelen, centrale deurvergrendeling. Nooit een nieuwere versie gebruikt omdat dat door de fabrikant van de hardware wordt afgeraden. Ik heb een versie 15.7.4 (nooit geïnstalleerd) en zie dat nu de laatste update 23.11.0 is. Dat meld de app/programma zeer plichtmatig elke keer als je opstart.
Ik weet redelijk wat er kan en mogelijk is alleen alle in en outs; nou niet bepaald.
Ik heb plaatjes van de verandering(en) opgeslagen alleen hier ga ik voor als nog niet posten. Ik kon ze 1,2,3 niet terug vinden in het archief.
-Heeft er hier iemand een idee?
Met vriendelijke groet, Perry

Gedimt, en instrumenten paneel met de wijzers helaas niet.

Niet gedimt of ongedimt, waarbij het instrumenten paneel met de wijzers ook even hard brand.