Polo 1.2 TSI - DSG - interval onderhoudsbeurt - software update - Vermogen lijkt weg

Amen!;)
Dan heb je pas echt uitsluitsel over de veranderingen of dat t tussen de oren zit;)

Tussen de oren zit het zeker niet. Ik heb net nog eens op handschakeling gereden en dan opgeschakeld waar de DSG dat normaal gesproken ook deed (is nu zo'n 500 toeren later pas, waarschijnlijk ter compensatie ofzo...), dus bij 2000 opschakelen waarna je weer ergens rond de 1400 uitkomt en dan gebeurt er gewoon echt helemaal niks, terwijl daar juist de souplesse van de motor in zat!!
Bij tussensprintjes op de snelweg merk je ook dat de bak nu eerder terugschakelt en de duw in je rug is gewoon duidelijk minder.

Kortom, dat uitsluitsel heb ik niet nodig, wel een manier om de dealer te overtuigen. Ik ben dinsdag langsgeweest en eerst was het niet waar dat er vermogen weg was. Toen ik met de codenaam van de update en wat meer gegevens erover op de proppen kwam was er ineens "misschien wel iets van bekend..." en moesten ze "overleggen met PON wat ze er aan konden doen". Ik heb aangegeven dat ik niet met minder genoegen neem dan dat de oude prestaties worden hersteld, aangezien ik daarvoor bewust en zeer specifiek gekozen en dik voor betaald heb. Desnoods door de ongevraagde update terug te draaien. Morgen hoor ik meer, dus ben zeer benieuwd. Wordt vervolgd...
 
Als jullie niet tervreden zijn: Chiptune je bak gewoon en/of laat je DSG bak naar wens aanpassen...

En dat is leuk, maar ik ga niet nog eens zes- zevenhonderd euro betalen voor iets dat ik al had. Wil je je garantie behouden en doe je het via ABT, dan kost het zelfs dik het dubbele. Bovendien gaat het me niet om meer vermogen, maar om de souplesse bij lage toeren die gewoon volledig verdwenen is. Dat is met stip de voornaamste reden dat ik voor deze auto en motor heb gekozen!
 
Mweh, ieder zn ding.
Plus ik reageer nu met 'het zal wel' gezien het feit dat mijn auto (in ongechipte staat) met alleen een SprintBooster erin TOTAAL anders reageert, maar succes met je geschil!
 
VW  6R  1.2TDI 
bij 1400 toeren kan het kloppen dat er niks gebeurt, turbo gaat pas vanaf 1500 met piek koppel bij/vanaf +-2000.
Desalniettemin veel succes

EDIT: even het koopcontract erbij gezocht en een foto gemaakt. Paragraaf 5 "mutaties". Je hebt er zelf voor getekend...

http://imageshack.us/f/513/imag0404l.jpg/

Link maar bijgevoegd ivm plaatje te groot
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij 1400 toeren kan het kloppen dat er niks gebeurt, turbo gaat pas vanaf 1500 met piek koppel bij/vanaf +-2000.
Desalniettemin veel succes

EDIT: even het koopcontract erbij gezocht en een foto gemaakt. Paragraaf 5 "mutaties". Je hebt er zelf voor getekend...

Imageshack - imag0404l.jpg

Link maar bijgevoegd ivm plaatje te groot

Koop je iets heb je er alsnog geen zeggenschap over -_-
 
Koop je iets heb je er alsnog geen zeggenschap over -_-

Zo kun je het zien ja;)
Al maakt dat voor jou plannen niet zoveel uit aangezien je toch al wilde chippenStick Out Tongue

Plus als je het mij vraagt rijd een 2012 1.2TSI (105pk, 6 handbak, Touran)prima, trekt goed en is verfijnd met z'n vermogen;)
Maw niet ineens vanaf een bepaald toerental een lompe schop in je rug, maar heel soepel snel optrekken;)

Ik kan mij heel goed voorstellen dat de auto langzamer aanvoelt wanneer deze schop verdwijnt, heb namelijk hetzelfde meegemaakt met de overgang van Ventura,meteen met de turbo zo'n lompe knal in je rug, naar JD, schop in je rug is weg, maar als je verder kijkt dan de schop is de auto over het geheel sneller en trekt die op een soepelere manier (nagenoeg in mijn geval) even hard op;)
Verder vind ikzelf dat juist de soeplesse van de auto, dat die zonder zo'n lompe trap toch flink kan optrekken, al tovert zo'n trap eerder een grijns op je gezicht dan een soepele oploop van je vermogen, daar ben ik het wel mee eensStick Out Tongue
Maar dat vind ikzelf alleen leuk op bepaalde momenten, verder houd ik wel van een beschaafd karakter wat toch snel is.
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!