@GertJan, nou dat gaat weer lekker bij je, ik heb vandaag beter nieuws gekregen, naja beter, ben nog steeds woest en dit krijgt nog een flink staartje.
Kort samengevat:
- auto gekocht en opgehaald
- drie weken probleemloos rijden
- opeens merk ik vermogenverlies en stationair staat tie te hobbelen
- auto terug naar dealer waar ik em gekocht had, wordt niets gevonden
- even later weer dus nu de auto naar de dealer bij mij lokaal, software update en nog iets vervangen, niets opgeleverd
- auto twee weken naar PON, klacht erkend, kunnen er niets aan doen
- auto afgelopen zaterdag gebracht bij de lokale dealer
- vandaag gebeld door dealer met uitzonderlijk goed nieuws, auto is goed bevonden na reparatie
Ik, wantrouwend als ik ben, vraag de man wat het euvel nu dan wel niet was na een jaar ellende.
Lachend zegt tie, we hebben de bougies vervangen, waarop mijn reactie was: Flikker toch een eind op man.
Ik heb bij alle keren dat ik de auto wegbracht gezegd dat het leek alsof een bougie of bobine niet lekker meedeed, alsof tie op 3,5 pitten liep
Dus ik vanmiddag uit me werk de vlammen uit de leenauto (ja die krijg ik ivm extra afgesloten garantie gratis) gereden en bij de dealer aangekomen
mijn geliefde vierwieler mogen meenemen, mijn contactpersoon was al naar huis en zal me nog bellen.
Ik stap in met een collega die bij een andere garage z'n auto voor de apk achterliet, in de Polo en we rijden weg
Bij het eerste stoplicht gelijk dat gevoel van ojee, nu gaat tie weer hobbelen, maar nee hoor, hij is stil, heel stil.
Even een klein beetje lopen gassen en ook dat voelde anders, beter.
Waarschijnlijk ben ik dus nu van het gezeik af, maar de dealer niet.
Ik ga zaterdag naar mijn verkoper om een gesprek aan te gaan voor een vergoeding voor een reperatie die allang gedaan had kunnen zijn.
Wie weet wat er in de tussentijd wel niet op zijn kl*ten heeft gehad door dat gezeik, mijn bobines, onverbrande benzine in de katalysator?
Door me garantie hoef ik me geen zorgen te maken, maar een vergoeding voor geleden (emotionele
) schade zou hun netjes staan.
Ik zat zelf te denken aan een upgrade van mijn composition touch naar de navigatie touch.
Let the games begin.