Polo 6C hulpgroep bij storingen

@GertJan, nou dat gaat weer lekker bij je, ik heb vandaag beter nieuws gekregen, naja beter, ben nog steeds woest en dit krijgt nog een flink staartje.
Kort samengevat:

- auto gekocht en opgehaald
- drie weken probleemloos rijden
- opeens merk ik vermogenverlies en stationair staat tie te hobbelen
- auto terug naar dealer waar ik em gekocht had, wordt niets gevonden
- even later weer dus nu de auto naar de dealer bij mij lokaal, software update en nog iets vervangen, niets opgeleverd
- auto twee weken naar PON, klacht erkend, kunnen er niets aan doen
- auto afgelopen zaterdag gebracht bij de lokale dealer
- vandaag gebeld door dealer met uitzonderlijk goed nieuws, auto is goed bevonden na reparatie

Ik, wantrouwend als ik ben, vraag de man wat het euvel nu dan wel niet was na een jaar ellende.
Lachend zegt tie, we hebben de bougies vervangen, waarop mijn reactie was: Flikker toch een eind op man.
Ik heb bij alle keren dat ik de auto wegbracht gezegd dat het leek alsof een bougie of bobine niet lekker meedeed, alsof tie op 3,5 pitten liep

Dus ik vanmiddag uit me werk de vlammen uit de leenauto (ja die krijg ik ivm extra afgesloten garantie gratis) gereden en bij de dealer aangekomen
mijn geliefde vierwieler mogen meenemen, mijn contactpersoon was al naar huis en zal me nog bellen.
Ik stap in met een collega die bij een andere garage z'n auto voor de apk achterliet, in de Polo en we rijden weg
Bij het eerste stoplicht gelijk dat gevoel van ojee, nu gaat tie weer hobbelen, maar nee hoor, hij is stil, heel stil.
Even een klein beetje lopen gassen en ook dat voelde anders, beter.

Waarschijnlijk ben ik dus nu van het gezeik af, maar de dealer niet.
Ik ga zaterdag naar mijn verkoper om een gesprek aan te gaan voor een vergoeding voor een reperatie die allang gedaan had kunnen zijn.
Wie weet wat er in de tussentijd wel niet op zijn kl*ten heeft gehad door dat gezeik, mijn bobines, onverbrande benzine in de katalysator?

Door me garantie hoef ik me geen zorgen te maken, maar een vergoeding voor geleden (emotionele ;) ) schade zou hun netjes staan.
Ik zat zelf te denken aan een upgrade van mijn composition touch naar de navigatie touch.

Let the games begin.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jonielzhsv en GertJan
@GertJan, nou dat gaat weer lekker bij je, ik heb vandaag beter nieuws gekregen, naja beter, ben nog steeds woest en dit krijgt nog een flink staartje.
--- knip ---
Waarschijnlijk ben ik dus nu van het gezeik af, maar de dealer niet.
Ik ga zaterdag naar mijn verkoper om een gesprek aan te gaan voor een vergoeding voor een reperatie die allang gedaan had kunnen zijn.
Wie weet wat er in de tussentijd wel niet op zijn kl*ten heeft gehad door dat gezeik, mijn bobines, onverbrande benzine in de katalysator?

Door me garantie hoef ik me geen zorgen te maken, maar een vergoeding voor geleden (emotionele ;) ) schade zou hun netjes staan.
Ik zat zelf te denken aan een upgrade van mijn composition touch naar de navigatie touch.

Let the games begin.
Zou toch te gek voor woorden zijn als de oorzaak werkelijk in de bougies heeft gezeten en dat dan zowel de dealer als PON het niet kunnen vinden?
Maar goed, ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

Sterkte en keep us updated.
 
Laatst bewerkt:
Zou toch te gek voor woorden zijn als de oorzaak werkelijk in de bougies heeft gezeten en dat dan zowel de dealer als PON het niet kunnen vinden?
Maar goed, ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

Sterkte en keep us updated.

@pigeon, dit probleem "met bougies" zit al in de 1.4tsi die mijn vader in z'n Tiguan uit 2009 heeft zitten. Ze worden telkens gewisseld en dan zou het probleem moeten zijn opgelost, maar je kunt er geen pijl op trekken. Soms is het een week weg, soms nog geen 100 meter. Zelfde euvel, super onrustig bij stationair idd alsof je een pit mist, en als je soms probeert weg te trekken vermogensverlies waardoor je 't vertrouwen in de auto kwijt bent en levensgevaarlijke situaties tegenkomt (help ik kom de kruising niet over en er komt een vrachtwagen met 80 per uur aan)... Ze hebben vorige week weer de bougies hier vervangen, en vrijdag gaat ook de Tiguan naar de dealer en komt ie niet terug voordat ze 't probleem (weer) hebben opgelost. Dit speelt al sinds aflevering (nieuw) in 2009 en ze hebben het nooit onder controle gekregen. Huiskes Kokkeler in Almelo is wel zo coulant dat ze het nog steeds onder garantie doen allemaal, want 't probleem is er dus al sinds ver voor de garantieperiode, en werkelijk alles is al een keer vervangen, de turbo, de compressor, de bougies wel 10x, het hele buizen/slangenwerk, niets helpt. Ik hoop dat het euvel voor jou meevalt en met de bougies echt is opgelost, maar blijf er echt bovenop zitten bij je dealer dat ze dit fixen. Het is een productiefout en hoort onder garantie gerepareerd te worden.
 
Hmmm van de week gereden, bij elkaar over de 100 km en mijn gevoel zegt, probleem niet opgelost, maar verzacht. Stationair is het zeer verbeterd behalve bij koude start en het rijden is naar mijn idee nog hetzelfde.....

Zal aankomende week een belletje krijgen van me contactpersoon, maar denk niet dat hij blij is met het oordeel van mij....

2b continued
Huppakee ... weer terug naar de dealer.
Bij mij nu 1 week storingsvrij gereden ... op 1x na dat de navigatie de richting niet volledig uitsprak, wel correcte richting maar ipv "over 300m links afslaan" was het "s afslaan".

Verder nog geen gekke dingen meer gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
En daar zijn we weer. Na de afgelopen tijd alles netjes afgewacht te hebben, gister weer langs me vw dealer gegaan. Klacht is verergerd dus tijd voor een praatje. Klacht nu: alsof je op je fiets door je versnelling heentrapt, dat doet mijn auto tijdens het rijden, een splitseconde geen vermogen. Verder tijdens het rijden met cc aan van 50 naar 80 versneld de auto schokkend en ook tijdens het rijden op constante snelheid voel ik de schokken. Vandaag gebeld door me contactpersoon, ze willen me auto in de garage voor onderzoek, mijn nokkenassteller was al met een terugroepactie vervangen, maar deze kan van tijd zijn gegaan, aldus de vw en verder nog iets, maar dat ben ik ff kwijt. Dus ze gaan me blok demonteren en spitten. Ik ga niet eerder weg voordat alles weer naar behoren werkt. Wordt vervolgd!
 
En daar zijn we weer. Na de afgelopen tijd alles netjes afgewacht te hebben, gister weer langs me vw dealer gegaan. Klacht is verergerd dus tijd voor een praatje. Klacht nu: alsof je op je fiets door je versnelling heentrapt, dat doet mijn auto tijdens het rijden, een splitseconde geen vermogen. Verder tijdens het rijden met cc aan van 50 naar 80 versneld de auto schokkend en ook tijdens het rijden op constante snelheid voel ik de schokken. Vandaag gebeld door me contactpersoon, ze willen me auto in de garage voor onderzoek, mijn nokkenassteller was al met een terugroepactie vervangen, maar deze kan van tijd zijn gegaan, aldus de vw en verder nog iets, maar dat ben ik ff kwijt. Dus ze gaan me blok demonteren en spitten. Ik ga niet eerder weg voordat alles weer naar behoren werkt. Wordt vervolgd!
pff mooi klote, wel drastisch om het blok te demonteren. Dit was ook bij de Volvo S60 van mijn vader. Deze liep ook slecht stationair en hikte soms. Volvo dealer wilde dus het blok demonteren voor onderzoek. Mijn pa weigerde en ging ermee naar een 'ouderwetse' auto garage die ook nog kan sleutelen zonder pc. Die had het probleem na een half uur gevonden. Contactbreukje in de bobine. Nu rijd hij perfect. Ondanks de garantie scheelde hem dat toch een hoop gezeik.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!