Voorstellen Polo 6R 1.4 TSI BlueGT

Hey allemaal,

Ik zit al een tijdje op het forum en besloot me toch maar eens voor te stellen. Mijn naam is Luc, ik ben 23 jaar en kom uit de omgeving Eindhoven.
Rond eind maart van dit jaar heb ik mijn eerste auto aangeschaft: een handgeschakelde Volkswagen Polo BlueGT uit 2013, waar ik ontzettend blij mee ben! Voorheen reed ik vaak in de auto van mijn ouders (Renault Scenic) of mijn zusje (Volkswagen up!). Nu ik gewend ben aan mijn Polo, van de rijervaring tot de stoelverwarming, wil ik zeker niet meer terug. Big Grin

Ik heb ondertussen al enkele aanpassingen doorgevoerd aan mijn GT. De onderdelen zal ik er zo specifiek mogelijk bij proberen te zetten, mocht iemand een van deze dingen zelf willen doen.
Er zijn natuurlijk nog wel een aantal zaken die ik zou willen aanpakken:
  • Nieuwe (performance) remschijven aan de voorzijde (links is een beetje krom, wat op dit moment in schokkerig remmen resulteert helaas)
  • Stuurwielbediening (dit is vrij duur aangezien ik daar een nieuw stuur voor moet hebben en nog geen passend alternatief heb gevonden :confused:)
  • Sport luchtfilter?
  • Kleppensysteem van ABC Helmond
  • Achteruitrijlampen met dynamisch knipperlicht
  • Iets van LED interieurverlichting
  • Remklauwen blauw spuiten?
  • Sierstukken voor de uitlaat
  • Passende antenne dop voor een sharkfin-look
Suggesties zijn altijd welkom! :)

Helaas heeft mijn linker koplamp eind juni op een onbekende manier schade opgelopen. Hierdoor is er vocht binnengedrongen en is de dagrijverlichting kapot gegaan. Daarom overweeg ik na de remschijven de koplamp te vervangen. Aangezien het een Bi-Xenon koplamp betreft gaat dit best duur zijn en zit ik daar nog wel een beetje tegenop, aangezien de rest van de lamp het nog prima doet.

Laat het me gerust weten als je meer wilt weten!
 

Bijlagen

  • 1. Voor.jpg
    1. Voor.jpg
    997.8 KB · Weergaven: 84
  • 2. Achter.jpg
    2. Achter.jpg
    923 KB · Weergaven: 75
  • 3. Camera.jpg
    3. Camera.jpg
    246.2 KB · Weergaven: 83
  • 4. Carplay.jpg
    4. Carplay.jpg
    560.4 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R 2013  1.4 TSI BlueGT 185pk (Stage 1) 
Welkom, Luc! ;)
Stoere bak heb je, het blijft echt een top kleur. Mijn Polo heeft dezelfde kleur.
Heel veel leesplezier en nog veel veilige km's gewenst! :cool:
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: LucHermkens
Ha Luc,

Ik heb ook een tijdje een BlueGT uit 2015. Wat is jouw ervaring met chiptuning? Is het verschil qua optrekken groot? En hoe is het verbruik t.o.v. voor de tune?

Groetjess

Ik merk zeker wel een verschil in performance! Vooral in de eerste 3 versnellingen, je haalt gewoon wat meer plezier uit de auto. Wel werkt de 2-cilindermodus nu wat schokkerig (beetje hetzelfde als gas geven in een te lage versnelling) en dat lees ik bij andere mensen ook, dus die wil ik nog uit laten zetten voor in ieder geval de 5e en 6e versnelling. Je ziet vaak op internet dat je tot 10% zuiniger kan rijden met dezelfde rijstijl na een tune. Mij lijkt dat een beetje overdreven, maar ik heb wel het idee dat het beter is ja.
 
Volkswagen  Polo 6R 2013  1.4 TSI BlueGT 185pk (Stage 1) 
Ik merk zeker wel een verschil in performance! Vooral in de eerste 3 versnellingen, je haalt gewoon wat meer plezier uit de auto. Wel werkt de 2-cilindermodus nu wat schokkerig (beetje hetzelfde als gas geven in een te lage versnelling) en dat lees ik bij andere mensen ook, dus die wil ik nog uit laten zetten voor in ieder geval de 5e en 6e versnelling. Je ziet vaak op internet dat je tot 10% zuiniger kan rijden met dezelfde rijstijl na een tune. Mij lijkt dat een beetje overdreven, maar ik heb wel het idee dat het beter is ja.
Klep van de uitlaat open + 2-cilindermodus die aan staat = echt een ramp. Ik spreek uit ervaring, ik zou terug gaan naar je chiptuner en alvast de cilindermodus geheel uit laten zetten, aangezien je in de toekomst van plan bent om naar ABC te gaan.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: LucHermkens en Brambk98
Klep van de uitlaat open + 2-cilindermodus die aan staat = echt een ramp. Ik spreek uit ervaring, ik zou terug gaan naar je chiptuner en alvast de cilindermodus geheel uit laten zetten, aangezien je in de toekomst van plan bent om naar ABC te gaan.

Bedankt voor de tip! Zal er binnenkort eens een afspraak voor maken. Hoe bevalt het verwijderen van de middendemper? Maakt het echt veel meer geluid, of valt het wel mee? Vooral op de snelweg ben ik benieuwd naar.
 
Volkswagen  Polo 6R 2013  1.4 TSI BlueGT 185pk (Stage 1) 
Bedankt voor de tip! Zal er binnenkort eens een afspraak voor maken. Hoe bevalt het verwijderen van de middendemper? Maakt het echt veel meer geluid, of valt het wel mee? Vooral op de snelweg ben ik benieuwd naar.
Klinkt iets sportiever zonder middendemper, maar zeker niet aso hard. Zodra de ABC klep er tussen komt en je 'm open zet is het een bak lawaai ;)
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: LucHermkens
Klinkt iets sportiever zonder middendemper, maar zeker niet aso hard. Zodra de ABC klep er tussen komt en je 'm open zet is het een bak lawaai ;)

Het valt dus wel mee op de snelweg met de klep dicht?

Ik heb even nagevraagd bij m'n tuner en zij vragen € 279,- voor het uitschakelen van de ACT/COD (cilinderuitschakeling), is dit normaal? Het lijkt mij een nogal fors bedrag en ik dacht op andere plekken (veel) lagere bedragen gezien te hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R 2013  1.4 TSI BlueGT 185pk (Stage 1) 
Het valt dus wel mee op de snelweg met de klep dicht?

Ik heb even nagevraagd bij m'n tuner en zij vragen € 279,- voor het uitschakelen van de ACT/COD (cilinderuitschakeling), is dit normaal? Het lijkt mij een nogal fors bedrag en ik dacht op andere plekken (veel) lagere bedragen gezien te hebben.
Ja op de snelweg met de klep dicht is prima te doen. Ik snap ook niet waarom cod uitschakelen zo achterlijk duur is (lijkt me een kleine handeling), maar 200+ euro schijnt normaal te zijn. Je zou kunnen proberen ergens in het land een eenmans chiptuner te vinden (wellicht hier op het forum) die het misschien voor een fractie van de prijs kan doen, met behoud van je huidige tune.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: LucHermkens
Ja op de snelweg met de klep dicht is prima te doen. Ik snap ook niet waarom cod uitschakelen zo achterlijk duur is (lijkt me een kleine handeling), maar 200+ euro schijnt normaal te zijn. Je zou kunnen proberen ergens in het land een eenmans chiptuner te vinden (wellicht hier op het forum) die het misschien voor een fractie van de prijs kan doen, met behoud van je huidige tune.

Ik zal eens rond gaan vragen, bedankt voor de informatie! :)
 
Volkswagen  Polo 6R 2013  1.4 TSI BlueGT 185pk (Stage 1) 
bra

Hi Bram die witte polo op uw profielfoto kent u die toevallig? Ik zou graag met die meneer/mevrouw in contact komen. Dat is namelijk mijn vorige auto.

Gr Luuk
Hoi Luuk,

Ja zeker! Die auto staat bij ons op de oprit. De blauwe is van mij en de witte is van mijn broertje die is echter niet actief op dit forum.

Groetjes Bram
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!