LucHermkens
Lid
Hey allemaal,
Ik zit al een tijdje op het forum en besloot me toch maar eens voor te stellen. Mijn naam is Luc, ik ben 23 jaar en kom uit de omgeving Eindhoven.
Rond eind maart van dit jaar heb ik mijn eerste auto aangeschaft: een handgeschakelde Volkswagen Polo BlueGT uit 2013, waar ik ontzettend blij mee ben! Voorheen reed ik vaak in de auto van mijn ouders (Renault Scenic) of mijn zusje (Volkswagen up!). Nu ik gewend ben aan mijn Polo, van de rijervaring tot de stoelverwarming, wil ik zeker niet meer terug.
Ik heb ondertussen al enkele aanpassingen doorgevoerd aan mijn GT. De onderdelen zal ik er zo specifiek mogelijk bij proberen te zetten, mocht iemand een van deze dingen zelf willen doen.
Helaas heeft mijn linker koplamp eind juni op een onbekende manier schade opgelopen. Hierdoor is er vocht binnengedrongen en is de dagrijverlichting kapot gegaan. Daarom overweeg ik na de remschijven de koplamp te vervangen. Aangezien het een Bi-Xenon koplamp betreft gaat dit best duur zijn en zit ik daar nog wel een beetje tegenop, aangezien de rest van de lamp het nog prima doet.
Laat het me gerust weten als je meer wilt weten!
Ik zit al een tijdje op het forum en besloot me toch maar eens voor te stellen. Mijn naam is Luc, ik ben 23 jaar en kom uit de omgeving Eindhoven.
Rond eind maart van dit jaar heb ik mijn eerste auto aangeschaft: een handgeschakelde Volkswagen Polo BlueGT uit 2013, waar ik ontzettend blij mee ben! Voorheen reed ik vaak in de auto van mijn ouders (Renault Scenic) of mijn zusje (Volkswagen up!). Nu ik gewend ben aan mijn Polo, van de rijervaring tot de stoelverwarming, wil ik zeker niet meer terug.
Ik heb ondertussen al enkele aanpassingen doorgevoerd aan mijn GT. De onderdelen zal ik er zo specifiek mogelijk bij proberen te zetten, mocht iemand een van deze dingen zelf willen doen.
- Chiptuning stage 1 (naar 180PK/320Nm bij Vagtechniek in Nuenen)
- Autoradio met wireless CarPlay (Pioneer SPH-DA360DAB i.c.m. inbouwset & adapters van Audiovolt)
- 8" subwoofer in de kofferbak (de Alpine SWE-815 maakt echt een gigantisch verschil t.o.v. stock audio, "tijdelijk" vastgezet met staaldraad )
- Flip badge achteruitrijcamera (van Wondefoo op AliExpress)
- 4K Dashcam (Xiaomi 70mai A800S + achteruitkijkcamera & CPL filter)
- Dynamische knipperlichten op de spiegels (van AutoCare2020 op eBay)
- Automatische lampen schakelaar (van Geartronics op AliExpress)
- Nieuwe (performance) remschijven aan de voorzijde (links is een beetje krom, wat op dit moment in schokkerig remmen resulteert helaas)
- Stuurwielbediening (dit is vrij duur aangezien ik daar een nieuw stuur voor moet hebben en nog geen passend alternatief heb gevonden )
- Sport luchtfilter?
- Kleppensysteem van ABC Helmond
- Achteruitrijlampen met dynamisch knipperlicht
- Iets van LED interieurverlichting
- Remklauwen blauw spuiten?
- Sierstukken voor de uitlaat
- Passende antenne dop voor een sharkfin-look
Helaas heeft mijn linker koplamp eind juni op een onbekende manier schade opgelopen. Hierdoor is er vocht binnengedrongen en is de dagrijverlichting kapot gegaan. Daarom overweeg ik na de remschijven de koplamp te vervangen. Aangezien het een Bi-Xenon koplamp betreft gaat dit best duur zijn en zit ik daar nog wel een beetje tegenop, aangezien de rest van de lamp het nog prima doet.
Laat het me gerust weten als je meer wilt weten!
Bijlagen
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 6R 2013