Indien de dempers goed zijn lekker laten zitten en alleen veren gebruiken
Gaat goed met de orginele dempers !Als de dempers nog goed zijn. Kan je ze prima gebruiken.
Uitlijnen moet sowieso. Stand van je wielen veranderd aangezien de auto is gezakt [emoji106]
Ik overweeg toch om inderdaad de Eibach E10-85-024-02-22 aan te schaffen. Ik lees wel verschillende verhalen over het vervangen van de standaard dempers. De een zegt dat het prima kan, de ander geeft aan dat je de dempers ook gelijk moet vervangen. Als je het wel doet is dat inclusief montage nog een behoorlijke kostenpost.
Mijn Polo 1.2 TSI BMT 90PK uit 2016 heeft nu zo'n 70.000km gelopen. Wat zijn jullie meningen? Het gaat overigens om een lease auto dus deze kosten zijn voor mijn eigen rekening.
Ik neig er zelf sterk naar om de Eibach veren op de standaard dempers te laten plaatsen.
In de bijlage een foto van hoe de polo er bij staat...
Ik overweeg toch om inderdaad de Eibach E10-85-024-02-22 aan te schaffen.
Wat ga je merken aan lekke dempers ?Let je wel even op de aslasten dat je de juiste pakt? Misschien overvloedige info maar meld het maar even.
Omtrent de dempers is het altijd de vraag in welke staat ze zijn. Ik meld altijd wel dat vanaf een 100dkm er een risico in zit dat de dempers sneller lek raken. dit heb ik namelijk in mijn 20 jaar verlagingservaring wel gezien. Je kan de gok altijd wagen en soms gaat dit jaren goed en soms ook niet. Verlagingen van meer dan 30mm op de korte polo dempers zorgen vaak snel voor defecte dempers aangezien de dempers eigenlijk te kort zijn om meer dan 30mm te verlagen. Bij dat is het advies andere dempers te steken of te gaan voor een schroefset.
Let je wel even op de aslasten dat je de juiste pakt? Misschien overvloedige info maar meld het maar even.
Omtrent de dempers is het altijd de vraag in welke staat ze zijn. Ik meld altijd wel dat vanaf een 100dkm er een risico in zit dat de dempers sneller lek raken. dit heb ik namelijk in mijn 20 jaar verlagingservaring wel gezien. Je kan de gok altijd wagen en soms gaat dit jaren goed en soms ook niet. Verlagingen van meer dan 30mm op de korte polo dempers zorgen vaak snel voor defecte dempers aangezien de dempers eigenlijk te kort zijn om meer dan 30mm te verlagen. Bij dat is het advies andere dempers te steken of te gaan voor een schroefset.
monteren waar kom je van weg
Mijn polo:
Maximale aslast V = 870kg.
Maximale aslast A = 770kg.
Eibach E10-85-024-0-22 set:
Maximale aslast V = 940kg.
Maximale aslast A = 820kg.
kleine aanpassing de e10-85-024-02-22 heeft maximaal vooraslast 960KG en achter 840KG
http://web2.carparts-cat.com/defaul...7EC146552D464E8187F92E4FD8F99027241001&12=130
ik heb laats zelf een set van mad gemonteerd 35/40
in combi met de 18 inch rijd het nog prima geen stuiterbak
Wat is je verbruik met 18”?[/QUOT
merk geen verschil
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.