Polo 6r - bvs

Vandaag op deze snikhete dag naar de doe-het-zelf garage geweest, auto op de brug en voor monteur gaan spelen! Lol

De nieuwe uitlaat zit erop en de oude moest eraf geslepen worden...

Middels de uitlaatmof de boel aan elkaar geknoopt! Wel mis ik bij de ophanging van de uitlaat eenmaal de rubbers waar je em ophangt bij de pot. De oude had maar 1 bevestiging en deze uitlaat 2. Dus hij hangt nu nog niet helemaal stevig, tot ik dat onderdeeltje heb besteld.

1171e2fd9c984d8b76833c8b42ca0453.jpg


5d6400180ef36259506d3fd78bebfeb3.jpg


4bb6a94dffa8f98efe2e0c079e20e390.jpg


10e09fe5c295b1a8b6815f37151bedc6.jpg





Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hangt ie niet te laag?
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Rubber vervangen heeft geen zin, had ik destijds ook gedaan maar pas na een nieuw sierstuk lassen was die op de goede hoogte bij mij.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Daarom heb ik voorgesteld om niet de origele rubbers te gebruiken, maar kortere van powerflex. Die zijn niet van rubber maar van polyurethaan. Veel steviger! En die zijn ook korter te bestellen
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Zoals eerder gepost was mijn linker spiegel kapot gereden. Dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om beide spiegels te vervangen voor elektrisch inklapbare spiegels.

Ik heb een set gekocht met de volgende onderdeelnummers:

Knop met inklap functie: 6C1959565A
Spiegel bestuurderskant: zit er helaas al op dus niet meer kunnen noteren
Spiegel passagierskant: 6C1 857 502 H A7W
Raammotor bestuurderskant: 6R0 959 801 BD
Raammotor passagierskant: 6R0 959 802 BF

Korte how-to om de spiegel te vervangen bestuurderskant:

Stap 1

Haal met een plastic wig het kunststof deel van de arm los

Foto 20-07-17 18 25 07.jpg

Stap 2

Ontkoppel de kabels voor de bediening van het slot en de elektrische spiegels

Stap 3

Maak de 4 torx schroeven los zoals op de foto aangegeven met pijlen (foto is van een andere how to hier op het forum maar bij mij zat er achter een clipje bij de blauwe pijl ook nog een torx, aan de zijkant van het paneel)

gejat.jpg

Stap 4

Trek de klik delen voorzichtig los zoals op de foto aangegeven met pijlen
gejattt.jpg

Stap 5

Haal het paneel omhoog en trek em voorzichtig naar je toe om de kabels los te maken, de kabels die bij mij eraf moesten waren:
- het alarmlampje aan de bovenkant van het paneel
- de raamschakelaar
- deurhendel kabel

Stap 6

Haal de twee eerder losgemaakte kabels (slot+elektrische spiegels) door het gat onder in de arm om zo het paneel verwijderen.

Stap 7

Schroef de torx los van het paneel voor de schroef van de spiegel zelf zoals op de foto aangegeven (op de foto is het paneeltje er al af)
kapje.jpg

Stap 8

Schroef de torx los die de spiegel vast heeft en houdt de spiegel met een hand vast want na die torx is die al los.
spiegel.jpg

Echter nu is mijn vraag, wat moet ik nog aanpassen (behalve vcds, dat komt later) om het werkend te krijgen. moet ik de bekabeling nog aanpassen of iets dergelijks? of is het met de bovenstaande onderdelen plug and play? Ik hoor graag van jullie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Peppergrey en iichel

Thanks die had ik inderdaad ook gevonden alleen de link naar de juiste kabelschoentjes is niet meer operationeel. Heb jij een link naar de juiste kabelschoentjes toevallig?

Dan ga ik wat kabel kopen morgen en proberen de kabels zelf te verbinden. De vorige keer heb ik zo een kabelschoentje kapot geknepen toen ik die om de kabel wilde bevestigen. Met wat voor gereedschap doe jij dit @iichel ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Durf niet te zeggen of 20cm genoeg is. Voor m'n gevoel niet, maar ik heb niet de Polo in de buurt met een deurpaneel eraf. Meet het zelf even na, mocht dat lukken

Zal ik straks even doen. Ik bedenk me net dat de kabels verlengen niet zo lastig is, het ging me meer om die connectoren erop te klemmen. Maar die mannetjes en vrouwtjes connectoren zijn wel de juiste toch? Tenminste er staat bij micro quadlock system dus neem aan van wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
De kabeltjes om de verbindingen te leggen voor de elektrisch inklapbare spiegels mod zijn binnen! Nu alleen nog even wachten op en paar andere spulletjes om de kabels aan te passen en weer aan elkaar te solderen (van man-man naar man-vrouw).

Foto 31-07-17 14 32 06.jpg

Daarnaast heb ik het dashboard wieltje vervangen voor een waar alleen de dimmer op zit voor de interieurverlichting. Dit omdat er Xenon in zit en daar geen automatische hoogteverstelling op zit. Dus om gezeik bij de APK te voorkomen dit veranderd.

Korte how-to voor degene die het nodig hebben:

Benodigdheden:

- plastic removal tool om zo min mogelijk schade aan te richten lol (zoals op de eerste foto)

Stap 1.

Maak de kap aan de zijkant van het dashboard los zoals op de foto te zien is.

Foto 31-07-17 13 06 57 (1).jpg

Stap 2.

Haal de lichtschakelaar eruit door de knop 1 stand naar links te draaien, vervolgens druk je de knop naar binnen en draai je die 2 standen naar rechts. Haal dan de schakelaar naar je toe en ontkoppel voor het gemak de stekker.

Foto 31-07-17 13 07 37.jpg


Stap 3.

Ontkoppel de stekker die aan het dashboard wieltje zit. Deze zit met 1 clipje vast aan de kant van de lichtschakelaar, dus waar je hand de ruimte in gaat.

Foto 31-07-17 13 12 59.jpg

Stap 4.

Maak het wieltje zelf los door aan de binnenkant 2 clips ingedrukt te houden en dan het wieltje naar binnen te duwen/trekken. De clips zitten best ver naar binnen dus met dikke vingers zoals ik is het wel lastig.

Foto 31-07-17 13 13 17.jpg

Stap 5.

Om de nieuwe erin te zetten en alles terug te plaatsen kun je alle stappen opnieuw volgen in omgekeerde volgorde. Succes!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!