Polo 6R TDI kiezen; 1.2 of 1.6?

Niet dat ik weet, maar beide zijn autoverkoper (nee ze hebben geen eigenbelang in deze haha ;) ) dus zullen vast wel wat voorbij hebben zien komen?

Zou dat niet komen omdat gemiddelt elk auto bedrijf wel een 1.2 tdi heeft staat?.
Zoals skoda fabia seat ibiza op vw polo.

Toen met de regeling geen wegenbeslasting gingen deze auto als warme broodjes.
Dus er zijn er genoeg
 
Hoe rijd dat nou die 140pk? Geen last van dipje voor hij opkomt? Verbruik nog acceptabel?

Het reed super ! In combi met de dsg7.
Dipje ?? Die was er niet, vanaf het begin tot het einde was het vermogen er.
Het verbruik vond ik netjes, gemiddeld 1op15. Maar dat was met mijn rijstijl. Op de lange stukken is 1op19/ 1op20 goed haalbaar.

Rijdt nu een 1.2 tsi , maar m'n 1.6 tdi mis ik stiekem wel:)
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Het reed super ! In combi met de dsg7.
Dipje ?? Die was er niet, vanaf het begin tot het einde was het vermogen er.

Dat is goed om te horen! Binnenkort gewoon eens een proefrit maken ergens.

Het verbruik vond ik netjes, gemiddeld 1op15. Maar dat was met mijn rijstijl. Op de lange stukken is 1op19/ 1op20 goed haalbaar.
Dat valt me dan toch wel weer tegen.. Ik had verwacht dat 1.2 en 1.6 wel iets, maar niet zo gigantisch in verbruik zouden schelen.
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
Dat is goed om te horen! Binnenkort gewoon eens een proefrit maken ergens.


Dat valt me dan toch wel weer tegen.. Ik had verwacht dat 1.2 en 1.6 wel iets, maar niet zo gigantisch in verbruik zouden schelen.

Ligt ook zeer zeker aan de rijstijl. Dit was mijn ervaring qua gebruik. Ik heb zelf geen ervaring met een 1.2 qua gebruik.
Zelf vind ik dat je de1.2 en de 1.6 niet kan en mag vergelijken met elkaar qua prestaties en gebruik.
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Maatje van me heeft een 6R 1.2 BM op air, die haalt zo de 1/25. Ik had verwacht dat een 1.6 toch zeker wel de 1/23 zou kunnen halen (handbak). Ik rijd vooral lange stukken van zo'n 50/60km, half snelweg, half 80 wegen.
 
Volkswagen  6R  1.6 TDI 140PK / 320Nm @VAGTechniek 
De Polo 1.6 TDI DSG van mijn moeder haalt gemiddeld makkelijk 1 op 24, en dat met een zware rechtervoet.

Als je echt economisch gaat rijden, bijvoorbeeld op een provinciaal achter een vrachtwagen, is 1 op 30 gemiddeld te doen.

Ik zit normaal gesproken rond de 1 op 20/21. Heb dan ook beton in de schoenen :mrgreen:
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
  • Leuk
Waarderingen: Cimus en BlackPoloBM
De Polo 1.6 TDI DSG van mijn moeder haalt gemiddeld makkelijk 1 op 24, en dat met een zware rechtervoet.

Als je echt economisch gaat rijden, bijvoorbeeld op een provinciaal achter een vrachtwagen, is 1 op 30 gemiddeld te doen.

Ik zit normaal gesproken rond de 1 op 20/21. Heb dan ook beton in de schoenen :mrgreen:
gewoon lekku trappe
 
VW  Golf 7 GTD  2.0 TDI, 237pk, 480nm straightpipe 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C en Turbodruk
Heb zelf een ibiza ecomotive 1.2 TDI gehad waarbij ik 2 van de 3 verstuivers moest vervangen was een duur grapje. Zat wel een tuningbox van ventura tussen maakte wel iets verschil. Maar ben overgestapt naar een 1.6 tdi en vind dat veel fijner rijden veel rustiger. Vooral bij het accelereren de 1.2 tdi deed bij het wegrijden eerst niks en dan pas voelde je hem gaan en in z'n 3 de rotonde over was een "no go" (al verhielp de tuningbox dat enigsinds)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk BMT 
  • Leuk
Waarderingen: Martini en Robin
De Polo 1.6 TDI DSG van mijn moeder haalt gemiddeld makkelijk 1 op 24, en dat met een zware rechtervoet.

Als je echt economisch gaat rijden, bijvoorbeeld op een provinciaal achter een vrachtwagen, is 1 op 30 gemiddeld te doen.

Ik zit normaal gesproken rond de 1 op 20/21. Heb dan ook beton in de schoenen :mrgreen:

Ik rij met een handbak 1.6 max 1 op 18 met heel veel 120 cruisecontrol op de snelweg. Ik snap er helemaal niks van.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!