Polo AW DSG Betrouwbaarheid

Clutch

Nieuw lid
Goedemorgen leden,

Ik heb een Polo 2019 AW 1.0 TSI DSG met 95 PK op het oog, heeft op het moment 75.000 KM gelopen, ik vroeg mij af hoe betrouwbaar zijn die automaat bakken? ik heb al ingezien dat het een DQ200 is een droge koppeling onderhoudsvrij, maar ik vroeg mij af bij heeft hier wel eens problemen gehad met de DSG bakken bij de Polo AW? zoja vanaf welke KM, en wat heb je er aan gedaan?

Iemand een idee waar ik op moet letten??

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
VW  Polo 
Goedemorgen Clutch, ik ben geen techneut maar volgens mij moet een DSG bak bij 60.000 km een servicebeurt hebben. Ik heb het bij Andries
( andries-polo6r )laten doen en die vertelde mij dat dat wel erg belangrijk is om op of voor die kilometerstand te laten onderhouden. (dus 60.000-120.000 enz enz).
De beurt op zich is niet heel duur, maar problemen met de bak zelf wel. Het is volgens mij dus wel van belang dat je bewijs hebt dat het bij deze polo al wel gedaan is.

Volkswagen  Polo 
Goedemorgen Clutch, ik ben geen techneut maar volgens mij moet een DSG bak bij 60.000 km een servicebeurt hebben. Ik heb het bij Andries
( andries-polo6r )laten doen en die vertelde mij dat dat wel erg belangrijk is om op of voor die kilometerstand te laten onderhouden. (dus 60.000-120.000 enz enz).
De beurt op zich is niet heel duur, maar problemen met de bak zelf wel. Het is volgens mij dus wel van belang dat je bewijs hebt dat het bij deze polo al wel gedaan is.
Hi Frans, wat bedoel je precies met onderhoud? ik heb mij namelijk vertellen dat in de Polo AW vanaf 2018 DSG een DQ200 in zit met een droge koppeling, onderhoudsvrij dat er geen onderhoud aan de bak hoeft te gebeuren?

VW  Polo 
Ikzelf heb de DQ250 onder de GTI zitten en heeft idd natte platen (heb ik begrepen hoor). Maar ook een DQ200 heeft onderhoud nodig, zij het een stukje minder.
Dit is wat ik erover vond op het net.
( Voor DSG7 DQ200 modellen is er geen specifieke interval, maar we adviseren toch om elke 100.000km de olie preventief te verversen. Tijdens een DSG oliewissel wordt niet alleen de olie ververst, maar ook het filter vervangen. )

Misschien dat Andries hier wat meer over kan vertellen. Die heeft heel veel info ter beschikking.

Volkswagen  Polo 
Mijn oude polo had de 170.000 aangetikt met de DQ200 zonder verversing. Ik wilde mijn olie wel laten verversen bij Vagtechniek omdat ik ook had gelezen dat preventief onderhoud per 100.000 verstandig was, maar zij gaven aan tijdens de onderhoudsbeurt dat het nog niet nodig was. Bij 75.000 zou ik je dus nog niet zo'n zorgen maken.

Tesla  Model 3 Highland 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!