Polo kwaaltjes

polo 6R 1,4l mpi batch slechte waterpompen, onze highline was een slachtoffer
polo 6R 1.2 tsi, ratel of rammels van airco of benzine? Leidingen tegen schutbord geloof ik
Egr kleppen bij o.a bij de bm's ?
 
polo 6R 1,4l mpi batch slechte waterpompen, onze highline was een slachtoffer
polo 6R 1.2 tsi, ratel of rammels van airco of benzine? Leidingen tegen schutbord geloof ik
Egr kleppen bij o.a bij de bm's ?

EGR koeler/klep is zo een gedoe, kan verschillen van 350-1000 euro (dealer)
Polo bm 1.2
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion 
Mijn 1.6TDI heb ik de EGR klep weg laten programmeren waardoor deze 90% van de tijd dicht staat.
Maar de 1.6TDI staat bekend om zijn EGR problemen en evt roetfilter. Voor de rest zou het een degelijke motor moeten zijn.
De eerdere 1.2TSI en 1.4TSI staan bekend om hun ketting problemen.
Over het algemeen wil de kachelventilator het wel eens begeven of begint te piepen waardoor deze vervangen moeten worden (heb ik last van gehad)
 
Mijn 1.6TDI heb ik de EGR klep weg laten programmeren waardoor deze 90% van de tijd dicht staat.
Maar de 1.6TDI staat bekend om zijn EGR problemen en evt roetfilter. Voor de rest zou het een degelijke motor moeten zijn.
De eerdere 1.2TSI en 1.4TSI staan bekend om hun ketting problemen.
Over het algemeen wil de kachelventilator het wel eens begeven of begint te piepen waardoor deze vervangen moeten worden (heb ik last van gehad)
Er moet wel onderscheid gemaakt worden met de 1.4 TSI en de 1.4 TSI met ACT, de ACT versie heeft namelijk een riem en geen ketting.
 
Er moet wel onderscheid gemaakt worden met de 1.4 TSI en de 1.4 TSI met ACT, de ACT versie heeft namelijk een riem en geen ketting.
Klopt, daarom zei ik ook eerdere 1.4, de 1.4 TSI ACT is 2a 3 jaar later uitgekomen. De 1.4 TSI ACT is wel een betere blok in my opinion :)

Tegenwoordig kan de riem ook heel wat kilometers mee. Volgens het onderhoudsboekje van mijn 1.6TDI moet mijn riem pas bij 300.000 vervangen worden :O
 
Onze auto heeft nu 50.000km gereden (bluegt) en geen olie verbruikt of andere narigheden, 1x een beurtje gehad bij 30.000km en dat was het. Ook gaat de riem van dit blok een auto leven mee en hoeft deze niet eens vervangen te worden.

Wel hebben we last van piepende achterremmen, vooral bij achteruit rijden.
 
Gierende brandstofpomp bij de BM.
Die van mij wordt onder garantie vervangen.
 
En ik mocht mijn Koppelingset en versnellingsbak vervangen
schijnt een bekend probleem te zijn voor de 9N3
( rond de 200.000KM )
Oef, dat hoop ik toch niet mee te maken al zou ik er niet raar om staan te kijken. Ik heb heel erg veel auto's gereden maar met deze kan ik meestal niet geheel vloeiend wegrijden.
Wat kost zo'n geintje?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N 
bij de 9n3 inderdaad draagarmrubbers en luchtmassameter schijnt vaker voor te komen (1.8T) heb deze zelf ook vervangen bij 50000KM.
En het deurslot in het portier (veel micro schakelaars) gaan ook vaker kapot kostenplaatje € 145 netto excl. BTW bij de dealer
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!