Racechip.de

ja je zou één iemand met Racechip moeten hebben en eentje met Ventura

dan kan je oordeel vellen...maar 229 euro is misschien wel goedkoop maar ja...ik blijf het gevoel krijgen dat het duurkoop is bij racechip.de
of is dit meer omdat Ventura door meerdere mensen al geïnstalleerd is en bewezen is dat het werkt?

ook dat verhaal over 8 stekkers en 1 stekker? god knows wat al die stekkers doen o_O...ik dacht dat je ging proberen Coban>?
229 vs 485 hmmm *twijfel twijfel*
 
Waarom zijn de TDI chips aanzienlijk goedkoper dan TSI chips?.

Even een kleine observatie, ook de ebay chips van €200 hebben maar één aansluiting..

Al dat gelul over die chips, ik zou wel eens drie dezelfde auto's met verschillende software op de rollenbank willen zien!..
 
Ik zit in de toekomst ook toe overwegen om een tuning te doen. Al moet ik mijn BM nog wel inrijden. Zat te denken om bij 10.000 km een tuning te doen, alleen wat! :roll:

- ATB zal wel nooit met een tuning voor bluemotion komen, is het zuinige verhaal een beetje weg niet Stick Out Tongue

- Geruchten zijn dat JD ook met een tuning bezig is, het gaat hier om chiptuning, hiermee vervalt je motorgarantie bij de VAG-dealer wel :cry:

- Hoe je het ook went of keert, de Powerbox lees je veel negatieve dingen over, maar over Ventura weer veel goede reacties maar het is en bljift ook een powerbox als zou ik het wel overwegen als ik de 10.000 passeer en JD nog geen tuning bied. Zowel tja... twijfel gevalletje :roll:

Vele denken over tuning, ja krijg je meer PK is je motor sneller en gaat ie meer slurpen bla bla... Daarvoor koop je geen BM. Maar daarnaast krijg je ook meer kopel en vooral bij de BM is dat gunstig. Persoonlijk vind ik dat je behoorlijk moet doortrekken ca. 3.000 toeren om goed te kunnen schakelen zonder dat hij weer helemaal onder uit de put moet klimmen. Omdat je dan wat hoger in toeren gaat zitten neemt het brandstof verbruik toe. Na een tuning heeft hij meer trekkracht, dus meer koppel bij een lager toerental waardoor je eerder zal kunnen doorschakelen en dus minder brandstof verbruik. Bij normaal rijgedrag zal je brandstofgebruik dus nog gunstiger kunnen worden.
 
met als bijkomend gevolg dat de diesel eerder dicht kan/zal roeten na chip omdat er dankzij de verbeterde verbranding meer roet zal ontstaan en de extra lage toeren er niks schoongeblazen wordt :roll: misschien iets wat over het hoofd gezien wordt
 
Als je een verbeterde verbranding hebt dan is de uitstoot toch juist schoner?
Dan gaat hij toch niet meer roeten?
En dat hij meer gaat slurpen van chippen ben ik het ook niet mee eens.
Je hebt meer koppel en dus kan je lager in je toeren blijven om toch vlot op te trekken.
 
nee, uitstoot kan schoner worden kwa CO, maar roet staat hier los van.. BMW forum stond altijd vol met (vakkundig) gechipte diesels die zwarte wolken achterlieten bij het geven van een dot gas na rustig gereden te hebben
 
Het doel van chip tuning is dat de auto vlotter, beter, makkelijker en zuiniger gaat rijden.
Het koppel en de pk's stijgen idd maar overal lees ik dat het verbruik ook naar beneden gaat.

Het is meer een soort van beter rijden, zoals het doet lezen in ieder geval.

Het is dan opvallend dat het bij de dealer 1499,-euro kost, het chippen kost niet zo duur maar het meeste geld zit in de garantie die je koopt...dat staat toch een beetje haaks op wat ze verkondigen dat alles soepeler en beter draait en niet dat alles nu de kans heeft om sneller kapot te gaan?

Zowiezo is de powerbox, van welk merk of tuner dan ook, geen optie want die simuleert waardes..dus houd eigenlijk de motor voor de gek.
 
Ik was bij een inbouwer voor een ritregistratie systeem en een gragedeur opener.
Die kon ook tuning voor de GTI doen voor 699, maar dan garantie op de motor overnemen door een verzekering voor 250 per jaar.
Dat is dan voor de fabrieksgarantie termijn van 2 jaar ook samen al 1200.
Dan lijkt de ABT oplossing misschien wel duur, maar dan valt het al weer mee.
 
hallo, ik ben nieuw op dit forum, krijg mijn nieuwe BM geleverd op 2 mei, betreft een auto die eigenlijk bedoeld was voor een leasebedrijf van de VW dealer waar ik de auto vorige week heb besteld, ik kon slechts kiezen uit 2 uitvoeringen met alle opties (behalve winterpakket) dus de prijs licht een stuk boven de 20k, echter rij ik nu wel binnen 3 weken in mijn nieuwe polo.

ik heb ervaring met de powerboxen van racechip.de, ik heb er een cr-box van gehad voor mijn vorige auto (focus 2 tdci 66kw), de powerbox moet op de raildruk sensor worden aangesloten en door middel van een instel (0-9) draaiknop kon de drukverhoging over het toerenbereik ingesteld worden. box werkte op zich prima maar er zit natuurlijk wel maar voor een paar euro aan elektronica in.

Verwacht dat deze powerboxen op de BM ook wel gaan werken (en ook op de 1.6 cr tdi) denk dat ze minder zullen presteren dan de box van ventura omdat deze op meerdere sensoren wordt aangesloten. het hele verhaal bij dit soort jongens, dat ze werken met een externe ecu, is natuurlijk onzin er is dus eigenlijk geen sprake van chiptuning. er zit wel een simpele ecu in de box maar deze regelt het aanpassen van de sensor signalen naar het motorstuurapparaat.

toch ga ik voor een box van ventura omdat ik deze kan verwijderen wanneer ik dat wil, chiptuning vind ik te definitief.
 
Waarvoor zouden die andere stekkers van Ventura dienen dan??
Of is dat gewoon nutteloos? voor de show zegmaar!

In prencipe zijn de twee boxen hetzelfde?

PeterBaarlo... vertel je ervaring eens?
had je meer PK???
en is het makkelijk afstellen?

tell uss..
 
tussen racechip en ventura zit wel degelijk verschil, de racechip box gaat alleen op de raildruksensor.

ventura heeft het zelf over aanpassen van de laaddruk, raildruk en de mapsensor, 4e stekker zal dan wel voor de voeding van het kastje zelf zijn denk ik.

Ik heb dus nog geen ervaring met beide powerboxen op de BM enkel op andere auto's met CR motoren. met de box van racechip ging ik van 92 pk naar 116pk, echter zal bijna al het vermogen tussen 3000 en 4000 toeren dus je moest flink doortrekken wilde je echt verschil merken, met de BM wil je juist power onderin.
Ik hoop nu dus dat de box van Ventura ook onderin meer trekkracht geeft.

Zodra ik 2 mei de auto opgehaald heb rij ik ermee naar Beilen om bij ventura een proefrit te gaan maken, als het bevalt dan neem ik er een. weet ook een adresje waar ik voor 75 euro 2 runs op een dyno kan doen, als ik die dag tijd over heb zal ik dat ook nog doen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!