Allereerst, dit is mijn eerste post, sinds een paar weken heb ik een VW Polo 6R uit 2012!
In dit leuke autootje zit een radio, type RCD 210 welke best leuk geluid geeft maar geen enkele vorm van input accepteerd behalve een CD of de AM/FM ether. Dit vind ik wel jammer omdat ik ook muziek wil kunnen luisteren vanaf mijn telefoon.
Nu heb ik al wel wat rond zitten te kijken wat er mogelijk is, en volgens mij is het hooguit mogelijk om er een aux kabeltje op aan te sluiten, maar USB is niet mogelijk. Klopt dit?
Dan zijn er wel wat opties, zoals een andere radio erin te sleutelen. Nu zit ik daar wat mee te spelen, hierin zou ik of:
Welke optie zouden jullie mij adviseren?
In dit leuke autootje zit een radio, type RCD 210 welke best leuk geluid geeft maar geen enkele vorm van input accepteerd behalve een CD of de AM/FM ether. Dit vind ik wel jammer omdat ik ook muziek wil kunnen luisteren vanaf mijn telefoon.
Nu heb ik al wel wat rond zitten te kijken wat er mogelijk is, en volgens mij is het hooguit mogelijk om er een aux kabeltje op aan te sluiten, maar USB is niet mogelijk. Klopt dit?
Dan zijn er wel wat opties, zoals een andere radio erin te sleutelen. Nu zit ik daar wat mee te spelen, hierin zou ik of:
- een RCD310 kiezen, met dan bijvoorbeeld een kabeltje erbij zoals https://nl.aliexpress.com/item/Fits...D510-OEM-USB-AUX-Switch-Plug/32761301112.html. Past die trouwens wel in het dashboard bij de 12V aansluiting? En heb ik dan een aparte adapter nodig om op de auto draden aan te sluiten achterin?
- RCD360 online gezien maar kan behalve 1 webshop verder niks vinden over deze radio.
- RCD330 overwegen, vanuit China te laten komen maar dit is nogal een buitenbeentje die alleen uit Rusland of China lijkt te komen, en vermoedelijk ook geen RDS of dergelijke Europese dingetjes snapt.
Welke optie zouden jullie mij adviseren?
Volkswagen
Polo 6R