Rechter achterlicht werkt niet, overige RA verlichting wel.

Na eindeloos zoeken toch op de beslissing gekomen om zelf een onderwerp te plaatsen.

Ik heb recentelijk nieuwe achterlichten (led) gemonteerd.
Alles werkte perfect naar behoren zonder enig probleem, ook beide achterlichten, dit is van tevoren nog getest om zeker te zijn dat alles in orde is en ik geen troep heb ontvangen.

Na een rit in de regen te hebben gemaakt, viel het me op dat het rechter achterlicht niet meer werkt.

Het volgende is uitgevoerd:
- Lamp verwisseld met oude lamp om te ontdekken of het aan de unit ligt. OEM lamp geeft het zelfde probleem.
- Knipperlicht, remlicht, achteruit licht werkt naar behoren.
- Parkeerlicht werkt niet. Links wel.
- Zekeringen zijn voor zover bekend in orde.

- Spanning op de kabel van het licht is niet 12v, maar 1v. Dit is (lijkt me) het probleem.

Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Verder ben ik niet bijzonder technisch aangelegd, maar alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Het kan liggen aan mijn minder functionele optiek, maar ik zie in het schema wat je hebt gestuurd niks betreft een achterlicht. Buiten de knipperlichten en dergelijk om. Is er een zekering waar de lampen onder vallen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Gezien er geen zekering zat in slot 57 & 58, heb ik het boekje geraadpleegd. Deze gaf 21 aan, daar klopte helemaal niks van want toen zat ik in 't donker (interieur verlichting zekering).

Ik heb uiteindelijk ELKE zekering in de kast gedemonteerd, nagekeken, en opnieuw geplaatst, en kan nu met 100% garantie zeggen dat geen enkele zekering van 't interieur kapot of doorgebrand is.

Toevallig nog andere ideeën?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Auto is nog niet uitgelezen, ik ga morgen contact opnemen met een VW dealer.. Ik heb de auto met enige spoed weer nodig dus jammer genoeg kan ik niet teveel oplossingen proberen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Het valt me tevens op dat sinds gisteravond ook de rechter koplamp niet goed meer werkt.

Mijn koplamp heeft 1 LED lamp als primaire lichtbron, en een reeks LED lampjes zitten die zo'n witte "lijn" tekenen. Deze LED lampen doen het niet meer. Dit is hoogst waarschijnlijk een verband met het probleem achter.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Update:

Gister (Woensdag) bij een VW Dealer geweest om het na te laten kijken:
- Alle zekeringen waren zoals verwacht in orde. Echter waren ze niet in staat me verder te helpen omdat het geen origineel VW spul is. :(

- Thuis wat verder nagekeken. Staat 1v op het draad wat naar de rechter achter lamp toe gaat.

- Zekering (56) gemeten (voor dag rijverlichting rechts. Hier staat ook 1v op bij contact. (onbekend of dit relevant is of niet).

- R achterlicht losgehaald, originele gemonteerd. Rechts voor werkt niet. Ook niet bij het niet-aansluiten van de achterlamp.
- R voorlicht losgehaald. originele gemonteerd. Rechts achter werkt niet. Ook niet bij het niet-aansluiten van de koplamp.

Verder net een OBD scanner gekocht om de foutmeldingen te kunnen uitlezen. Dit wouden ze bij de dealer niet doen. (wtf)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
  • Leuk
Waarderingen: Aray
Moet dit specifiek voor mijn exacte model en uitvoering zijn, of kan het ook van een andere 6R afkomen?
Mijn plaatselijke sloop heeft d'r een reeks liggen, maar enkel voor de volgende modellen:

- Volkswagen Polo V (6R) 1.0 TSI 12V BlueMotion
- Volkswagen Polo V (6R) 1.2 TSI
- Volkswagen Polo V (6R) 1.0 12V BlueMotion Technology
- Volkswagen Polo V (6R) 1.2 TSI 16V BlueMotion Technology
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!