Renee's Zwarte 9N3 GTI

Re: Weer een zwarte GTI

Dank jullie wel voor de complimenten. De wielen zijn helaas iets minder mooi dan op deze foto. Vorige eigenaar moet volgens mij nog wat extra lessen inparkeren hebben.

Ik ben van plan ze netjes te laten maken en misschien wit te laten poedercoaten. Eerst maar even rijden, geld is nu een beetje op :?

Kwam er achter dat ik een dension gateway heb op de radio. De houder zit in het dashboard kastje en laadt de 3GS niet op. Een nieuwe houder besteld in duitsland waar de 3GS wel in kan samen met de tools om de radio eruit te halen.

Direct ook maar even een ck3000 van parrot erin en een gsm gps tracker voor het geval de auto een keer gestolen wordt.

Vandaag wielen op Marktplaats gevonden en gekocht, voor de winterbanden:
winterwielen.jpg

Tot mijn verbazing was de bandenmaat (205/45/16) nog prima voor de Polo ook, terwijl het toch echt Golf4 wielen zijn. Eerst deze zomerbanden maar even oprijden (5mm) en dan de winterbanden erop. Of als er nog iemand pirelli banden in deze maat wil overnemen dan kan dat ook.

De GSM GPS Tracker heb ik getest maar nog niet ingebouwd. Is echt een superding. Doet gewoon wat ik verwachtte. Simkaart erin accu opladen en je krijgt een sms met de locatie van het ding als je hem opbelt.

Je kan ook instellen dat je een sms krijgt als het apparaat beweegt of buiten een vierkant komt.

Accu gaat ongeveer 6 uur mee. Ik ga hem op de continu plus zetten. Als ze de wagen stelen en de alle draden doorknippen dan kan ik hem alsnog 6 uur tracken.

De plaats van inbouw weet ik nog niet zo goed. Plekken zat, zelfs in een Polo.

ReneeKlo zei:
De GSM GPS Tracker heb ik getest maar nog niet ingebouwd. Is echt een superding. Doet gewoon wat ik verwachtte. Simkaart erin accu opladen en je krijgt een sms met de locatie van het ding als je hem opbelt.

Je kan ook instellen dat je een sms krijgt als het apparaat beweegt of buiten een vierkant komt.

Accu gaat ongeveer 6 uur mee. Ik ga hem op de continu plus zetten. Als ze de wagen stelen en de alle draden doorknippen dan kan ik hem alsnog 6 uur tracken.

De plaats van inbouw weet ik nog niet zo goed. Plekken zat, zelfs in een Polo.

handig, wat kost dat en waar koop je dat? en vooral niet neerzetten hier waar je hem hebt ingebouwd!!

Hmmm er zit wel een nadeel aan... als ze weten dat ie erin zit zullen ze hem gaan zoeken ook :P

Ik kan zo wel een flink aantal plekken bedenken om hem te laten :P enige nadeel is dat je GPS receiver wel redelijk open zicht naar buiten moet hebben (Door plaatstaal heen ziet ie weinig satellieten :P). Het idee is erg nice :) Goede methode tegen diefstal!

Vandaag even het luchtfilter vervangen voor een K&N filter in de orginele behuizing.
Is echt een klusje van niets. Dat kan jij ook zelf!

Howto:
1. Kruiskop schroevendraaier zoeken
2. Motorkap open
3. Twee schroeven losmaken en niet laten vallen (foto van een BM)
bluemotion-engine.jpg

4. Kap eraf (naar rechts schuiven en optillen)
5. Oude filter eruit
6. Nieuw filter erin
7. Kap weer terug
8. Schroeven erin

Klaar

Ergens op internet gevonden:
Afhankelijk van de rij-omstandigheden dien je het luchtfilter bij gebruik op de openbare weg te reinigen om de 50.000 á 80.000km, of één keer per jaar.
Bij off-road gebruik of bij stoffige omstandigheden zul je het lucht filter vaker moeten reinigen en opnieuw oliën.

Ik heb nu een K&N erin zitten en die blaas ik 2 keer per jaar schoon met perslucht. Voordeel van deze filters is dat je tot 1 miljoen km garantie hebt en ze in principe nooit vervangen worden maar alleen tijdig reinigen.

Auto trekt nu iets vlotter op. En qua zuinigheid merk ik er ook wel wat van. Gemiddelde verbruik is met een halve liter op de 100 km gezakt.

Ik raad m echt iedereen aan :)

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!