Roy78 :: 2002 Volkswagen Polo

Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

Roy78 zei:
Ik ben afgelopen zaterdag met de polo naar Frankfurt geweest. Heb onderweg de topsnelheid kunnen testen.
Hoger dan 184 km/u GPS snelheid kwam ik niet. Is dat normaal vana een 1.4 16V?
Mijn vorige 6N 1.6 8V ging harder.

Ben er nu ook achter gekomen dat ik behoorlijke tellerafwijking heb, zo'n 11 km/u bij hogere snelheid.

Zal wel ongeveer normaal zijn, ik haalde van de zomer 194 op de gps (1.4L ook). En dat verschil met je snelheid, bij de meeste auto's is dat boven de 100km/h wel vors, tellers hebben een procentuele marge geloof ik.
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

Heb alweer n tijdje niet op t forum gezeten. Zelf druk bezig geweest met mn polo :)

Dit stuur ziet er echt super tof uit!!
Las net dat het idd een hoop moeite gekost heeft maar zit er al over na te denken om ook zo'n stuur in te bouwen als mn buitenkant af is..
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

echt 1 van de mooiste 9n's hier, hoop dat hij ook beetje comfortabel is met die vering en banden.
ik heb met mijne ook op gps op orginele bandjes 175 breed, heb ik 185 gereden ook met een 1,4 16V 75 pk
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

Roy78 zei:
Ik ben afgelopen zaterdag met de polo naar Frankfurt geweest. Heb onderweg de topsnelheid kunnen testen.
Hoger dan 184 km/u GPS snelheid kwam ik niet. Is dat normaal met een 1.4 16V?
Mijn vorige 6N 1.6 8V ging harder.

Ben er nu ook achter gekomen dat ik behoorlijke tellerafwijking heb, zo'n 11 km/u bij hogere snelheid.

Tja, maar je huidige Polo is ook wat zwaarder en dat telt ook mee helaas...De afwijking klopt wel zo'n beetje hoor, dat heb ik ook en bij mijn vorige ook..

Wat voor velg-en bandenmaat heb je er onderliggen?
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

Mijn "oude" 6N2 1.4 16V (75pk) woog 918kg. en mijn huidige Polo 1.4 16V (100pk) weegt 1009kg...dat is toch 91kg. meer en met die 25 peekaatjes komt ie wel vlotter van z'n plaats en trekt zelfs in de vijfde versnelling nog door (ala G40) Ik heb de top van mijn huidige nog niet uitgeprobeerd. Maar de 6N2 kwam maar tot een schlemiele 180km/uur op de teller...
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

Ik heb in de standaard modus een top gehaald van 188 km/h en ga zaterdagmiddag nog eens proberen in de huidige setting. Alles met GPS gemeten.
1.4 16v motor.
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

de oude 1.6 heeft een andere versnellings bak,
die loopt dus iets harder.
mijn 1.4 16v doet ook net 187km/h op de teller,
zal dus gps ook iets van 179zijn ofzoiets.
maar zo hard mag je tog niet in dit ballen land.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

dio zei:
de oude 1.6 heeft een andere versnellings bak,
die loopt dus iets harder.
mijn 1.4 16v doet ook net 187km/h op de teller,
zal dus gps ook iets van 179zijn ofzoiets.
maar zo hard mag je tog niet in dit ballen land.
dus....

bij de buren wel Big Grin :)
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

En gelukkig zijn die zeer dichtbij voor mij!
De 6N heeft idd n andere versnellingsbak.....en dat heb ik geweten!
Die van mijn oude 6N was in de soep gelopen, heb m moeten laten reviseren en dat heeft me veel geld gekost.

Dadelijk mijn Navigatiesysteem ophalen in Eindhoven.
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

En doet je navi het weer?? Vraag anders ook even hoe het met die van mij staat ?? :) Of neem m mee en geef m effe af in venlo (A)
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

Ik heb de navi gister opgehaald en weer ingebouwd. Werkt perfect.
Moet alleen nu nog t los contact met de boordcomputer zien te vinden, zodat ik de routegbeschrijving ook in het scherm op de boordcomputer te zien krijg.

@ Bas : Marcel was er niet, dus heb ik de navi bij zijn moeder kunnen ophalen.
Heb hem dus niet gesproken over jouw radio.
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

roy heb er nooit zo op gelet maar wat een dikke wagen heb je oew oew

heb je alleen nog nooit zien rijden en dat terwijl je een dorp verderop woont

ps aanwezig 29mei shouwburgplein? autosjtuute
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

@ Belev : Thanx 4 de compliments, ben er zelf ook zeer content mee. Ik heb jou ook nog niet zien rondcruisen hier. De 29e Mei rij ik s'avonds naar de Wörthersee. Ik ben van plan om s'ochtends of s'middags naar het autosjtuute te gaan.

@ Rick: Ik zal je ff toevoegen op MSN, maar ik ben niet vaak online. Je kan me ook pb'en.
 
Re: Roy's 9N --> Update GTI/R stuur

Ik bedoelde de meet en greet van de Mypolo leden.

Update: Een tijdje geleden nieuwe centercaps, wielbouten en sloten gekocht in de alu kleur.
100_2078.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!