Hartelijk dank voor uw e-mail over uw Volkswagen Polo. Vervelend te vernemen dat uw ervaring met betrekking tot de gang van zaken bij één van onze dealers niet naar verwachting is verlopen.
Ik kan begrijpen dat u meer duidelijkheid wilt over hoe het kan dat de distributieketting vervangen moest worden. In uw mail geeft u aan dat u van mening bent dat een distributieketting een autoleven lang mee moeten gaan, echter aan een Volkswagen kan altijd een defect voorkomen, ondanks dat de Volkswagen-fabriek auto’s produceert volgens de laatste stand van de techniek en de strengste kwaliteitseisen.
En zelfs als het onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften plaatsvindt, is een defect aan een technisch complex product als een auto niet altijd te voorkomen.
Graag wil ik u informeren dat wij, Pon's Automobielhandel, importeur zijn voor Volkswagen in Nederland. De verkoop en service van onze producten aan de consument geschiedt middels de officiële Volkswagen-dealers. Zij zijn allen zelfstandig ondernemer en daarom verantwoordelijk voor de uitgevoerde werkzaamheden aan uw Volkswagen. Pon's Automobielhandel is in deze kwestie geen partij om een standpunt in te nemen in de door u geschetste situatie.
Hierbij wil ik u aangeven uw klacht met de service manager van uw leverende / betrokken dealer te bespreken; uw dealer is de leverancier van uw auto en de service manager is de juiste contactpersoon om het samen met u te bespreken.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, maar mocht u nog vragen hebben dan zijn wij telefonisch bereikbaar, op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 8:00 tot 14:00 uur, op telefoonnummer 0800-28344857 (gratis).