Snowdude's MINI Clubman JCW All4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snowdude

Bekend lid
1,527
758
122
33146690-22.jpg

Na jaren Audi's , VW's en Seat's te hebben gereden ben ik overgestapt op naar een MINI.
Zo MINI is hij eigenlijk ook weer niet want kwa afmeting is hij maar 1 cm langer dan de A3 sedan.

Mag ik jullie voorstellen: mijn nieuwe MINI Clubman JCW all4 (John Cooper Works versie met 306 pk)
Totaal wat anders dan de A3 en nu is de TTS niet meer het enigste bommetje in huis.
Waarom een MINI en dan met name de Clubman zal je je afvragen?

Na 4 x een A3 te hebben gehad, 2x sedan en 2x cabrio, begon het weer te kriebelen om wat anders te kopen. Mijn laatste A3 was top maar toch miste ik was. Helemaal als je het weekenden met de TTS aan het rijden bent. Niets zo verslavend als peekaatjes. :oops: Laat ik het daar maar op houden. :mrgreen:
Ik had, voordat ik de TTS aanschafte, al eens gekeken naar een MINI Cabrio JCW. Maar ik kon niet wennen aan de kap wanneer deze dicht zat. En ook de afwerking aan de binnenkant was iets waar ik me aan zou gaan ergeren.
Dus de MINI werd weer netjes terug gegeven aan de dealer en mijn zoektocht naar een vervanger van mijn A3 cabrio werd voortgezet. In mijn achterhoofd is de MINI altijd blijven hangen, wie weet ooit maar dan geen cabrio versie.

Na avonden op Gaspedaal te hebben lopen rondneuzen kwam ik een aantal mooie A3 Sportbacks tegen van het laatste type. :rolleyes: Afwegingen maken, weer een A3 of niet!
Kwam een hele nette 190 pk versie tegen maar de verkoper had blijkbaar belangrijkere zaken te doen en had geen zin om mij een A3 sportback te verkopen.
Next!

Toen kwam de gedachte als ik nou eens totaal wat anders koop dan wat men van me zou verwachtten?? :mrgreen: Je zult begrijpen dat ik daarvan alleen al een hoop pret had.
En zo kwamen de MINI's weer ten tonele.
In mijn oude topic van de A3 had ik al verteld welke MINI's ik had gezien en gereden.

Uit eindelijk is het deze snelle Clubman JCW All4 geworden. Moest wel even wennen want alles ziet net even anders dan bij de Audi. Maar ik begin nu te wennen.
Ook kwa rijden is het een totaal andere auto, die vooral in de Sport modus veranderd in een beest. Moet zeggen dat de drive select keuzen naar sport bij de TTS minder heftig is dan bij de MINI. Zie het als een steigerend paard die , zodra je aan de teugels trekt, er ineens van door wilt gaan.
Maar goed, een heerlijk bommetje voor dagelijks gebruik. En ja, je kan er zuinig mee rijden ;) Op lange afstanden haal ik 1 op 16/17 , cruise control op 115/120.
Ga je een beetje trappen dan ga je al snel naar de 1 op 11/13, helemaal in de Sport stand, of te wel standje draaikolk.

Deze keer heb ik besloten om niet al te veel te laten aanpassen aan de auto. (kuch kuch)
33146690-27.jpg
*heerlijke schaalstoelen.

IMG_8554.JPEG

Eerste update zit er alweer in, Digitale instrumentencluster en Update infotainment systeem naar die van de 2022 MINI's.

- Motor geluid over de speakers uit laten zetten. (wat een rust in de auto)
- Equalizer laten aanpassen voor een voller geluid. (nu het zelfde als van de BMW X3)
- Menu structuur aangepast van Apple carplay
- Achterlichten branden nu tegelijk met dagrijverlichting
- Open/dicht geluidssignaal.

As vrijdag ga ik de runflats laten vervangen voor Hankook Ventus Evo3. De runflats zijn harder dan non-runflats en maken ook meer afrolgeluid. En ik vind ze niet prettig rijden. Ik kom veel reviews tegen waar men de runflats inruilt voor non-runflats en dat schijnt een hele verbetering te zijn wat rijden betreft.
Vandaag de spoorverbreders binnen gekregen van MiniSpeed, deze komen erop nadat de MINI is verlaagd.
En ook hier komt er een KW V1 setje onder. Deze staat in bestelling bij Mark (Lowering tuning).

Ik twijfel nog om er 20 inch onder te gooien maar daar waar ik het bij de A3 prima vond passen heb ik dat bij de MINI (nog) niet. Hij staat nu al op 19 inch en met een juiste verlaging zullen ze beter tot hun recht komen.


42088809_1419150381551412_697745075349749760_n.jpg

*voorbeeld van een Clubman op 20 inch. :oops:

96146002.jpg
* voorbeeld, 19 inch en verlaagd


Wanneer de nieuwe banden erop zitten zal ik een update plaatsen van mijn bevindingen.

Gr. Snowdude
 

Bijlagen

  • IMG_0413.jpg
    IMG_0413.jpg
    3.5 MB · Weergaven: 23
Oei even heel wat anders inderdaad dan een A3 maar dit is wel een hele dikke vervanger en echt sportief, hele mooie complete uitvoering in de goede kleur(en) met dikke velgen (benieuwd straks met de verlaging). Gefeliciteerd heel mooi :cool::cool:.
 
Volvo  -  - 
Kijk aan! Dikke bak hoor!
Mini’s hebben ook een speciaal plekje in mijn hart. Vroeger wilde ik altijd een Mini. Echter schrikken de onderhoudsprijzen mij nu ontzettend af.

Veel rijplezier en veilige km’s gewenst! ;) :cool:
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
De MINI is alweer verkocht na 6 maanden. Er deden zich een x-aantal problemen voor waar ik mij mateloos aan ging ergeren en niet meer met plezier in de MINI rond reed.
Ondanks de diverse aanpassingen, o.a. KW V1, mocht het niet baten.

Ondanks dat ik tijdens de proefrit een goed gevoel had bij deze auto begonnen de problemen na een kleine 4 maanden aan de oppervlakte te komen.
Ook al was het voor 90% opgelost je blijft er met een niet zo prettig gevoel mee rond rijden.

En zo begon de zoektocht naar een vervanger van de MINI. Toch maar weer terug naar het, voor mij, oude vertrouwde VAG.
Zo gezegd zo gedaan en precies 6 maanden na aanschaf MINI verruilde ik hem voor een Golf 7,5 R variant in Lapiz Blue. :cool:

Je begrijpt, zo blij als een kind in een snoepwinkel. :)

Tijdens de zoektocht heb ik weer een hoop auto's gezien en gereden in een korte tijd. De MINI is een leuke wagen maar ik denk het hele MINI pakket het beste tot zijn recht komt in een 3 drs Cooper S JCW versie. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!