Snowdude
Bekend lid
Soms lijken dingen mooier dan ze in werkelijkheid zijn.
Ik hoor jullie denken. Maar jij had toch een Clubman JCW? Dat klopt, ik had een Clubman JCW welke ik na 6 maanden alweer de deur uit heb gedaan. Laat ik het zo zeggen, de liefde tussen mij en de MINI was dramatisch bekoeld, de vonk was totaal verdwenen.
En wat doe je dan als de klik er niet meer is? Dan schop je diegene eruit en zoek je een exemplaar wat wel bij je past en die je begrijpt.
Zo gezegd , zo gedaan. Zoektocht nummer 20234 was in gang gezet.
Prio was het moest weer een VAG product worden, minimaal 300 pk, vierwielaandrijving en het liefst een blauwe kleur.
Nog heel even lopen flirten met de BMW i4 E-drive40, vind de electro modellen van VAG niet mooi behalve de Audi Etron GT RS (kwijl), maar ik was er nog niet aan toe. Het reed super dat dan weer wel. Wie weet ooit nog eens.
Terug naar de jacht op VAG. Het is dan een afweging maken, gaan we voor de nieuwste modellen of pakken we de laatste facelift versies? Ook dat was een interne strijd. Maar ik merkte dat mijn voorkeur toch meer lag bij de modellen tot aan 2020. De nieuwe Golf, nieuw A3, het ene moment dacht ik gaaf en het andere moment weer bleehhh.. nee! Ik ben o.a. wezen rijden met de nieuwe A3 etron 204pk versie. Maar ook dat was het niet.
Internet was weer mijn beste vriend en uiteindelijk bleven er twee modellen over, een S3 Sportback of een Golf R. Beide met het bekende 2.0 blok.
Ik had een mooie Navarra Blauwe S3 SB gezien. Proefrit wezen maken, auto stond achterin de showroom terwijl ze wisten dat ik langs zou komen, en na overleg met mijn neef van de koop afgezien. Nog even met een schuin oog gekeken naar een VW Taigo, leuk model vind ik, hadden ze die 2.0 uit de Polo GTI in moeten gooien
Zelfs nog gekeken naar een VW T-Roc R, staan niet heel veel te koop in NL.
Tot ik ineens een Lapiz Blue Golf 7.5 R variant op het net voorbij zag komen. Foto's van de Clubman JCW opgestuurd, inruilprijs ontvangen, proefrit afspraak gemaakt en handen geschud. Ik was de nieuwe eigenaar van een Golf 7.5 R variant geworden.
Het voelde gelijk goed toen ik de proefrit maakte. Alles zit op de plek waar je het ook verwacht.
Nu was de variant geen onbekende voor mij want ik heb in het verleden een zilveren variant 2.0 TDI.
Mooi blauw is niet lelijk zullen we maar zeggen. Lapiz Blue vs San Marino blue. De TTS is een tintje donkerder dan de Golf.
Zijn er nog plannen voor de R?
Tuurlijk zijn die er, niets blijft standaard in huize Snowdude.
1. JD kuur stage 1 (staat ingepland voor eind deze maand)
2. HAS KW set (Height Adjustable springs) begin december. Dat zijn dus verstelbare veren, je moet het zien als een schroefset maar dan zonder de dempers. Dit omdat ik mijn DCC niet kwijt wil.
3. Nieuwe velgen in 20 inch voorjaar 2024. Er staan een aantal op de wensenlijst zoals : OZ Superturismo Dakar mat grey, BBS CI-R (kan ik overnemen), Brock B43, Revo RFO20 mat graphite.
Ik hoor jullie denken. Maar jij had toch een Clubman JCW? Dat klopt, ik had een Clubman JCW welke ik na 6 maanden alweer de deur uit heb gedaan. Laat ik het zo zeggen, de liefde tussen mij en de MINI was dramatisch bekoeld, de vonk was totaal verdwenen.
En wat doe je dan als de klik er niet meer is? Dan schop je diegene eruit en zoek je een exemplaar wat wel bij je past en die je begrijpt.
Zo gezegd , zo gedaan. Zoektocht nummer 20234 was in gang gezet.
Prio was het moest weer een VAG product worden, minimaal 300 pk, vierwielaandrijving en het liefst een blauwe kleur.
Nog heel even lopen flirten met de BMW i4 E-drive40, vind de electro modellen van VAG niet mooi behalve de Audi Etron GT RS (kwijl), maar ik was er nog niet aan toe. Het reed super dat dan weer wel. Wie weet ooit nog eens.
Terug naar de jacht op VAG. Het is dan een afweging maken, gaan we voor de nieuwste modellen of pakken we de laatste facelift versies? Ook dat was een interne strijd. Maar ik merkte dat mijn voorkeur toch meer lag bij de modellen tot aan 2020. De nieuwe Golf, nieuw A3, het ene moment dacht ik gaaf en het andere moment weer bleehhh.. nee! Ik ben o.a. wezen rijden met de nieuwe A3 etron 204pk versie. Maar ook dat was het niet.
Internet was weer mijn beste vriend en uiteindelijk bleven er twee modellen over, een S3 Sportback of een Golf R. Beide met het bekende 2.0 blok.
Ik had een mooie Navarra Blauwe S3 SB gezien. Proefrit wezen maken, auto stond achterin de showroom terwijl ze wisten dat ik langs zou komen, en na overleg met mijn neef van de koop afgezien. Nog even met een schuin oog gekeken naar een VW Taigo, leuk model vind ik, hadden ze die 2.0 uit de Polo GTI in moeten gooien
Zelfs nog gekeken naar een VW T-Roc R, staan niet heel veel te koop in NL.
Tot ik ineens een Lapiz Blue Golf 7.5 R variant op het net voorbij zag komen. Foto's van de Clubman JCW opgestuurd, inruilprijs ontvangen, proefrit afspraak gemaakt en handen geschud. Ik was de nieuwe eigenaar van een Golf 7.5 R variant geworden.
Het voelde gelijk goed toen ik de proefrit maakte. Alles zit op de plek waar je het ook verwacht.
Nu was de variant geen onbekende voor mij want ik heb in het verleden een zilveren variant 2.0 TDI.
Mooi blauw is niet lelijk zullen we maar zeggen. Lapiz Blue vs San Marino blue. De TTS is een tintje donkerder dan de Golf.
Zijn er nog plannen voor de R?
Tuurlijk zijn die er, niets blijft standaard in huize Snowdude.
1. JD kuur stage 1 (staat ingepland voor eind deze maand)
2. HAS KW set (Height Adjustable springs) begin december. Dat zijn dus verstelbare veren, je moet het zien als een schroefset maar dan zonder de dempers. Dit omdat ik mijn DCC niet kwijt wil.
3. Nieuwe velgen in 20 inch voorjaar 2024. Er staan een aantal op de wensenlijst zoals : OZ Superturismo Dakar mat grey, BBS CI-R (kan ik overnemen), Brock B43, Revo RFO20 mat graphite.