SprintBooster

Is gewoon een soort powerbox als ik het goed heb? Wel raar dat het zowel op diesel als benzine past, dus volgens mij is het niet zoveel waard :) wil je sneller vooruit, laat je auto chippen op maat, dan ben je tenminste zeker dat alles goed is afgesteld en weet je hoeveel winst je nu werkelijk hebt gemaakt op de testbank.. ben nooit fan geweest van powerboxen

Edit: even googlen heeft mij een ander verhaal geleerd, wat een stom stukje plastiek is me dat, helemaal zijn geld niet waard.. het enige wat hij doet is het signaal tussen je gaspedaal en je ecu aanpassen, zodat hij bij de helft pedaal indrukken eigenlijk al bijna volgas geeft, wat heb je daar nu aan, zeker geen 200 euro waard! ik zou er nog geen 10 euro voor over hebben

Info: http://www.sprintboostersales.com/whyitworks.cfm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is inderdaad een versterker om het even zo te zeggen ;)

Maar hoe ik 't zie (van de andere kant van jou dus webcrtor) is dat je dezelfde werking kunt krijgen als de sprintbooster door jezelf aan te leren om een flinke dot gas te geven als je iets gedaan wilt krijgen van de auto.
Dat heb ik dus onbewust gedaan, maar omdat ik beginnend bestuurder ben en mijn polo m'n eerste auto is heb ik dus nog geen ervaring met andere auto's en maakt het voor mij niet zoveel uit.

voor anderen echter KAN het wel een verschil maken, ik kan me namelijk zeer goed voorstellen dat het voor een ander heel lomp aan voelt om steeds het gaspedaal veel dieper in te trappen dan je eerst deed en dan doe je het dus minder tot niet lijkt me ;)
Dan kan de sprintbooster wel een verschil maken door de auto, met dezelfde gaspedaal stand die je gewend bent, levendiger te maken door het positie signaal van het gaspedaal te versterken en je ecu dus denkt dat je meer gas geeft terwijl jij dus je 'gewone' gaspedaal stand aanhoudt.
En dat komt er dan op neer dat jij als bestuurder je dan minder lomp voelt tot zelfs niet, maar houd er dan wel rekening mee dat het laatste stuk van je gaspedaal niks meer uithaalt tenzij je de sprintbooster op standje 'uit' zet, dan heb je de normale instellingen en reageert je gaspedaal zoals die voorheen ook deed.

Verder ben ik het helemaal eens met het feit dat dat ding GIGANTISCH duur is voor wat die doet :(

Maargoed, dat is dus mijn kijk op de sprintbooster ;)
het is absoluut geen verkoop praatje, maar ik heb geprobeerd het positieve er van in te zien in plaats van het meteen neer te sabelen zoals veelal gebeurd ;)

zoals er een mooie uitspraak is in 't engels: Just my 2 cents :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja ik zie het postieve er heus ook wel van in hoor, vooral bij tragere auto's dan. Toen ik vroeger met mijn 1.2 60pk benzine reed, moest ik constant voor 75%+ de gaspedaal induwen om vooruit te komen, dus daarvoor zou dit handig zijn om het wat comfortabeler te maken en je maar 25% bvb moet induwen. Moest ik dit op mijn huidige wagen plaatsen zou ik al enorm veel moeite moeten doen om te vetrekken zonder gierende banden want ik gebruik nu ook nooit meer van 30 % buiten bij serieus optrekken..

Het enige wat serieus overdreven is, is gewoon de prijs.. Volgens mij als ik er mij wat op toeleg kan ik dit zelfs eigenhandig maken. Ik ben in vagcom die realtime waarde al tegengekomen dus zo moeilijk zal het niet zijn om die wat aan te passen.
 
Oeps, klein foutje richting jou gemaakt in de communicatie dan :oops:
Wilde jou niet een standje geven ofzo, maar bedoelde het meer ten opzichte van jou aangezien jij de negatieve kan liet zien ;)

En dat klopt inderdaad wat je zegt, merk het nu zelf bij m'n eigen auto ook heel erg sinds de 17 inchers eronder zitten.
En wat dat betreft heb jij volgens mij ook wel een flinke motor onder de kap liggen dus dan snap ik ook heel goed dat jij niet zo'n ding neemtStick Out Tongue

De prijs is inderdaad erg overdreven en de waarde die jij waarschijnlijk bedoelt is de elektronisch gaspedaal calibratie ;)
als je dan gewoon de 'volgas'stand hercalibreerd naar een minder diepe positie zal het inderdaad ook mogelijk zijn om hetzelfde resultaat te halen, ik denk alleen dat mensen ook weer terug schrikken als het gaat om de ecu van de auto 'aan te passen' (bij te stellen in dit geval) :roll:

Btw zouden we niet een inkoop actie op touw kunnen zetten voor de sprintbooster? Stick Out Tongue
ben benieuwd of we dan korting krijgen.
 
VW  6R  1.2TDI 
Niemand praktijk ervaring? Ik heb alle theoretische verhandelingen al gelezen, nu hoor ik graag hoe het uitpakt op een Polo GTI.

Veel mensen zeggen: maar dan geef je toch gewoon meer gas? Dat helpt me dus niks... het gaat om de vertraging in het gaspedaal die ik graag verwijderd zie. Onder bijna alle omstandigheden (snelheid/toerental/versnelling/stand-gaspedaal) kan ik het gaspedaal tot op de bodem intrappen en als ik hem dan meteen weer loslaat dan is er nul komma nul gebeurd. Dat gedrag zie ik graag verdwijnen.

Btw: de Polo GTI is al gechiptuned door ABT, maar de gasresponse is helaas niet door ABT aangepakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand praktijk ervaring? Ik heb alle theoretische verhandelingen al gelezen, nu hoor ik graag hoe het uitpakt op een Polo GTI.

Veel mensen zeggen: maar dan geef je toch gewoon meer gas? Dat helpt me dus niks... het gaat om de vertraging in het gaspedaal die ik graag verwijderd zie. Onder bijna alle omstandigheden (snelheid/toerental/versnelling/stand-gaspedaal) kan ik het gaspedaal tot op de bodem intrappen en als ik hem dan meteen weer loslaat dan is er nul komma nul gebeurd. Dat gedrag zie ik graag verdwijnen.

Btw: de Polo GTI is al gechiptuned door ABT, maar de gasresponse is helaas niet door ABT aangepakt.

Eerlijk gezegd had je dan slimmer moeten zijn en hem niet door abt laten chippen.. Had je het door JD of heinz o.i.d laten doen, had je wel veel betere gasrespons gehad, en meer dan waarschijnlijk ook hogere pk en Nm
 
Je weet dat bovenstaande 2 bedrijven je garantie overnemen he? Dus misschien dat ze het dan wel accepteren? Weet niet hoe flexibel jou leasemaatschappij is

JD neemt geen garantie over. In Nederland is voor VW puur en alleen ABT waarbij fabrieksaf garantie behouden blijft. Bij Target-Automotive kan wel de Audi & VW garantie worden overgenomen, als de auto niet te oud en teveel km's heeft. Maar als de leasemaatschappij daar niet mee akkoord gaat houdt die ook op. Heinz wil het wel een jaar overnemen tegen een X bedrag.

Naast TA/Heinz neemt geen enkele tuner VW garantie over, ja zogenaamd, als je doorvraagt gaat het hier om een garantieverzekering. Maar daar heb je echt geen fluit aan en sluit zoiets dus ook niet af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu kan ik wel zeggen dat ik ervaring heb met een sprintbooster.
En zelfs het type dat eigenlijk bedoeld is voor een automaat en dus zachter reageert in een handgeschakelde auto;)

Zelf ben ik zeer tevreden over het ding en kan het ook zeer goed merken dat die er nu compleet weer tussen uit is, aangezien er in mijn auto kennelijk dingen kapot aan het gaan zijn of de JD chip (toch?) een sw update nodig heeft?

Iig ik kan je vertellen, de auto wordt absoluut geen racemonster, maar hij reageert zeer zeker veeeeeeel prettiger en directer en beter enz op het intrappen van het gaspedaal!
Op de groene stand is er naar mijn mening prima mee te rijden, heerlijk vlot met de reactie op het gaspedaal en zonder al te veel je rijstijl te veranderen kun je prima bij het stoplicht wegkomen!
Op de rode stand is dat echter anders! Al vind ik die voor mezelf een beetje overbodig, maargoed 3 standen zijn leuker dan 2 dus ik vind het wel een plus om te hebben:mrgreen:
Hiermee kannik namelijk niet zonder een idioot te lijken weggrekken bij een stoplicht.
Het gaat namelijk of veeeeeeeeeeeeeeel te hard of het lijkt alsof ik nog maar net 2 min mn rijbewijs hebStick Out Tongue

Verder wat mij opviel was dat ik op de groene stand wielspin kreeg bij het wegtrekken bij het stoplicht met 17inch(!) met een BM(!) bij het niet rekening houden met de sprinbooster, dus het effect werd voor mij toen al even goed benadruktStick Out Tongue
Dat was 2 min na het instaleren al, dus de hartverzakking was goed aanwezig:lol:

Maar omdat mijn auto momenteel kuren begint te krijgen, zoals motorspiraal laten knipperen op frequentere basis en zelfs een katalysator storing geven heb ik even alles qua tuning eruit gehaald.
Dus ga nu eerst even zo rond rijden en de auto in de gaten houden, mocht het weer misgaan, dan ga ik even langs bij (de mannen van) JD en hopelijk niet hun werkplaats onderkwijlenStick Out Tongue


Verder mocht er iemand geïnteresseerd zijn in een sprintbooster voor een automaat, dan mag je altijd een bod op die van mij doen aangezien ik heel erg benieuwd ben naar die voor de handgeschakelde, omdat die pas de ware potentie laat zien in mijn auto:)
Voor de geïntereseerden, de richtprijs is 150e;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Je kan wat dit apperaatje doet volgensmij ook gewoon laten aanpassen in VCDS.
Wat je ook zeker aan kan passen is de XDS en ABS;

In VCDS Select Control Module, go to 03 ABS Brakes, then 10 Adaptation, go to Channel:

Channel 09 Brake Assist
There are 3 settings for this
0-center (stock setting)
1-small
2-hard

I changed this from the stock 0 setting to 2 and this has made the brake pedal more responsive to smaller inputs. Feels more positive in use, especially under enthusiastic motoring.

Channel 36 XDS
There are 3 settings
0-center (stock setting)
1-weak
2-strong

Again I changed this from 0 to 2 and this one mod alone makes the Polo into a different/better beast under hard driving. It acts almost like my ED30 did with the Quaife and yet doesn't feel as fidgety. Seems more planted around bends and that much better to push through the corner on exit. This mod comes with a five thumbs up...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!