dag lieve mensen,
ik had al de forum doorgezocht maar kon geen post vinden wat mij probleem beschrijft vandaar dit post.
polo 9n3 1.4 2009
160k km
ik heb sinds aantal maanden problemen met een 'koude start'
situatie:
als de auto aantal dagen stil staat, start de auto moeilijk ook als het buiten 30 graden is zoals de afgelopen week.
in sommige gevallen valt'ie ook meteen weer uit of daalt de rpm heel laag en schiet het weer omhoog.
en als die eenmaal loopt trilt en schudt de motor tot dat het warm is (rough idle)
ik heb hem uitgelezen met de Carly OBD wat geen enkel fouten aangeeft.
ik dacht miss is het de accu dus ik had een multimeter gehaald maar deze geeft netjes 12,4 volt aan en 14.3 als die loopt.
alhoewel de accu uit 2014 dateerd. er zit een klein stickertje op waar C14 op staat (maart 2014)
ik dacht miss de bobines dan? volgens mij broertje (studeert autotechniek op school) zou die dan altijd moeilijk moeten opstarten als het aan de bobines lag.
een vriend zei tank keertje 98 ik dacht van uhhm?? is geen wonder middel. maar goed als nog gedaan en het lijkt alsof het nu erger is geworden dan bij 95
voor dat ik geld uit de pot ga trekken wilde ik eerst even hier vragen omdat ik dan misschien gericht kan troubleshooten of onderdelen kan(laten) vervangen.
distri is recent vervangen door mij broertje bij zijn stagebedrijf (hij wilde het heel graag doen)
is dit een bekend probleem bij deze auto?
ik denk zelf dat het aan de bobines ligt of de accu (als ik de label goed interpreteer is de accu 10j oud)
als ik ligjes gas geef hoor ik licht geratel onder de auto vandaan komen, de cat miss?
ik had al de forum doorgezocht maar kon geen post vinden wat mij probleem beschrijft vandaar dit post.
polo 9n3 1.4 2009
160k km
ik heb sinds aantal maanden problemen met een 'koude start'
situatie:
als de auto aantal dagen stil staat, start de auto moeilijk ook als het buiten 30 graden is zoals de afgelopen week.
in sommige gevallen valt'ie ook meteen weer uit of daalt de rpm heel laag en schiet het weer omhoog.
en als die eenmaal loopt trilt en schudt de motor tot dat het warm is (rough idle)
ik heb hem uitgelezen met de Carly OBD wat geen enkel fouten aangeeft.
ik dacht miss is het de accu dus ik had een multimeter gehaald maar deze geeft netjes 12,4 volt aan en 14.3 als die loopt.
alhoewel de accu uit 2014 dateerd. er zit een klein stickertje op waar C14 op staat (maart 2014)
ik dacht miss de bobines dan? volgens mij broertje (studeert autotechniek op school) zou die dan altijd moeilijk moeten opstarten als het aan de bobines lag.
een vriend zei tank keertje 98 ik dacht van uhhm?? is geen wonder middel. maar goed als nog gedaan en het lijkt alsof het nu erger is geworden dan bij 95
voor dat ik geld uit de pot ga trekken wilde ik eerst even hier vragen omdat ik dan misschien gericht kan troubleshooten of onderdelen kan(laten) vervangen.
distri is recent vervangen door mij broertje bij zijn stagebedrijf (hij wilde het heel graag doen)
is dit een bekend probleem bij deze auto?
ik denk zelf dat het aan de bobines ligt of de accu (als ik de label goed interpreteer is de accu 10j oud)
als ik ligjes gas geef hoor ik licht geratel onder de auto vandaan komen, de cat miss?
Laatst bewerkt:
Volkswagen
Polo 9N