Hallo allemaal,
Ik wil me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Yusuf en ik rijd al 2 jaar in een VW Polo AW. Ik volg het forum al een tijdje op de achtergrond en lees vooral onderwerpen die ik interessant vind. Tot nu toe was ik vooral een stille meelezer, maar nu heb ik zelf een probleem waar ik jullie hulp bij kan gebruiken.
Het gaat om mijn VW Polo 1.0 TSI uit 2019.
Onlangs heb ik zelf onderhoud uitgevoerd: olie ververst / luchtfilter en bougies vervangen. Na deze beurt reed de auto prima naar huis.
Bij de volgende rit merkte ik echter dat het stationair toerental constant schommelt tussen ongeveer 900 en 1100 toeren. De auto rijdt verder probleemloos: accelereert normaal, geen vreemde geluiden, en vóór de beurt heeft hij altijd perfect gelopen.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
Alle tips, ideeën of ervaringen zijn welkom!
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en hulp.
Met vriendelijke groet,
Yusuf
Ik wil me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Yusuf en ik rijd al 2 jaar in een VW Polo AW. Ik volg het forum al een tijdje op de achtergrond en lees vooral onderwerpen die ik interessant vind. Tot nu toe was ik vooral een stille meelezer, maar nu heb ik zelf een probleem waar ik jullie hulp bij kan gebruiken.
Het gaat om mijn VW Polo 1.0 TSI uit 2019.
Onlangs heb ik zelf onderhoud uitgevoerd: olie ververst / luchtfilter en bougies vervangen. Na deze beurt reed de auto prima naar huis.
Bij de volgende rit merkte ik echter dat het stationair toerental constant schommelt tussen ongeveer 900 en 1100 toeren. De auto rijdt verder probleemloos: accelereert normaal, geen vreemde geluiden, en vóór de beurt heeft hij altijd perfect gelopen.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Oude bougies teruggeplaatst → geen verschil.
- Auto uitgelezen → geen foutcodes, geen misfires.
- Rooktest gedaan → geen vacuümlek gevonden.
- Gasklephuis opnieuw ingeleerd via diagnoseapparaat → geen effect.
- Ander gasklephuis geplaatst → probleem blijft bestaan.
Alle tips, ideeën of ervaringen zijn welkom!
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en hulp.
Met vriendelijke groet,
Yusuf
Volkswagen
Polo