Hi Robin,

thanks voor jou reply. Ik heb zelf obd eleven aangeschaft, de pro versie. Heb een scan uitgevoerd en daar kwam geen fout uit.

wat wil je zien om te oordelen of de verstuivers een probleem zijn? De waardes ? Weet ong hoeveel dat zou moeten zijn bij vcds via een YouTube video, maar bij obd eleven nog niet.

Hoor graag wat je zou willen zien en ik post het.
 
VW  Polo 6R  1.6 TDI 75 PK 
Uhmm,

Ik weet ook niet of je met obdeleven dit kan testen.
Je zou even kunnen zoeken op gerritspeek.nl
Maar dan is het wel makkelijk om een storingscode mbt een verstuiver te hebben, daar staat vaak een aantal tips hoe je dit kan onderzoeken.

Ik weet wel dat ODIS (systeem van de dealer) wel een test programma heeft voor een afwijkende inspuiting voor verstuivers, of je hier uithaalt dat er een kapot is durf ik niet te zeggen.

Enigste waardoor het zeker is, is je verstuiver te laten controleren(mechanisch) maar dan moeten ze gedemonteerd worden.
 
Ja dat klopt Pigeon. Wat ik moet gaan opzoeken via Gerrit speek is wat de waardes moeten zijn voor de verstuivers.

Uiteraard Robin, de laatste prijzige optie is ze demonteren en laten testen. Probeer nu vooral te kijken of het eventueel de egr is, die zou voor zover ik heb gelezen ook voor stationaire problemen moet zorgen.

To be continued :)
 
VW  Polo 6R  1.6 TDI 75 PK 
Ik heb exact dezelfde model polo. Ook 1.6 TDI 2009 model 2010.

mijn verhaal is dat toen dit probleem begon, reed ik op de snelweg vermogen helemaal weg, kon alleen Max 70-80 rijden, stotterde en verzoop leek wel. ANWB geweest die zij “vermoedelijk” injector.

weggesleept naar vw dealer die zei na 1-2 dagen dat het idd een verstuiver is. Ik dus met de vraag weet je zeker dat dit het probleem oplost met het stotteren? Hij zei wat wij zien is het 1 verstuiver en dan zal het probleem niet meer voorkomen.

gerepareerd voor een mooie bedrag van 821,- dus 1 verstuiver. Later kreeg ik te horen dat vw werkt met refurbished verstuivers :(

anyway het probleem is er weer en vraag me echt af of dit ook ligt aan een verstuiver of toch iets anders. En wat kan vw doen gezien ik al een reparatie heb laten uitvoeren!?


Ook het verhaal met het trillende/schokkende geluid bij koppeling halverwege indrukken geldt voor mijn polo.

Ik rijd nog steeds met het probleem rond, voor de rest doet de auto het prima.. ik moet nog steeds het toerental eens verhogen met behulp van VCDS of OBD ELEVEN (weet niet of het hiermee gaat)

Bij mij is er in het verleden ook 1 verstuiver vervangen geweest bij VW, was bij de eerste eigenaar, heb de factuur ervan nog, was 1000 euro :eek:
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.6 TDI 
Jeetje. Dealerprijzen voor verstuivers zijn echt absurd. Kijk voor de grap eens op autodoc, bijvoorbeeld. Ik heb het bij mijn auto ook, dat schommelende toerental. Is wel een benzine, kan een groot verschil zijn. Zoek ook nog de oorzaak.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Was zonet langs geweest bij een vriend die ook monteur is voor mijn aircopomp te laten nakijken, deze werkt niet meer. Hij zei ook dat m'n distributieriem aan vervanging toe is omdat die een schurend geluid maakt... kan daardoor zijn dat ie onregelmatig stationair draait eens die warm is door het uitrekken... maandag ga ik langs bij de garage om dit te laten bekijken en eventueel later die week te laten maken... ik hou jullie op de hoogte of het probleem opgelost is of niet!
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.6 TDI 
Als je de verstuivers gewoon goed wilt houden, toerental verhogen naar 900~ met vcds, en elke dag even minstens boven de 4000 toeren komen.
Ik spreek uit ervaring mijn verstuivers zijn nog origineel en hebben al 240.000 gereden. Gewoon lekker doorrijden en je 1.6 tdi loopt elke dag perfect.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Als je de verstuivers gewoon goed wilt houden, toerental verhogen naar 900~ met vcds, en elke dag even minstens boven de 4000 toeren komen.
Ik spreek uit ervaring mijn verstuivers zijn nog origineel en hebben al 240.000 gereden. Gewoon lekker doorrijden en je 1.6 tdi loopt elke dag perfect.
Mijn caddy ook.
De eerst verstuiver bij 360k vervangen.
Ook 1.6
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Remon446
Zo net eens goed uitgelezen. Deze keer wijken ze wel af!

Verstuiver 1 wijkt af met 1.8
Verstuiver 4 wijkt af met 2.30
2&3 zitten dicht bij 0

zullen met de tijd nieuwe verstuivertjes worden vrees ik
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!